// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Egyéb cikkek

Maribor EKF 2012 - Maribor Art Galery 2. díj

1/8

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

?>
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
?>
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
?>
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
?>
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
?>
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
?>
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
?>
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
?>
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
1/8

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - Maribor Art Galery 2. díj
Egyéb cikkek

Maribor EKF 2012 - Maribor Art Galery 2. díj

2010.04.02. 09:21

3. helyszín 2. díj: Dong Ping Wong, Oana Stanescu (New York, USA) pályaműve

3. helyszín

2. díj: Dong Ping Wong, Oana Stanescu (New York, USA) pályaműve

 

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
1/8
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
2/8
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
3/8
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
4/8
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
5/8
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
6/8
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
7/8
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett
8/8
Maribor EKF 2012 - 3. sz. helyszín II. helyezett

 

 


A zsűri értékelése

A kifejezetten vonzó terv kulcsa költői könnyedsége, sok irányba való nyitottsága és lecsupaszított egyszerűsége. Az anyagok iránti érzékenység, a szerkezeti és funkcionális elemek minimalizálása és az ízléses formák és terek az eleganciát és az érthetőséget erősítik. A dinamikus alaprajz és az épület drámai, amorf tömege a környezettel való eleven kapcsolatra utal. Olyan galéria ez, amely demokratikus nyitottságával a külső tér felé, valamint több irányból történő megközelíthetőségével határozottan a látogatókkal való új interakciók mellett teszi le voksát.

A földszinten történnek a nyilvános események, workshopok. A galériák a második emeleten, megszakítatlan és megszerkesztetlen terekben kaptak helyet, amelyeket a hullámzó homlokzati fal határoz meg. A lejtős födémnek köszönhetően különböző hangulatú és karakterű terek alakulnak ki.

A zsűri vitatta a terv kivitelezhetőségét és a galériaterek adaptálhatóságát. A terv könnyed, világos pavilon-szerkezet, melynek hullámzó burkolata a helyi topográfiához, a helyszín épített környezetéhez és adottságaihoz alkalmazkodik. Építészetében ellentétben áll a környező műemlék és kortárs épületekkel, de a konvex öblök és konkáv kinyúlások pontos elhelyezésével mégis összekapcsolódik azokkal.

A galériákat több irányból is megközelíthetjük: az új piac és a lakóház-komplexum felől, de a folyópart és az E utca felől is. Ezt segíti elő a földszint elrendezése is, melynek terei egy enyhén a folyópart felé lejtő felülethez simulnak. A földszinten kap helyet a gyermekmúzeum, az építészeti központ, az éttermek és a város "nappalija". A terv a programelemek világos megkülönböztetése miatt is meggyőző, és pozitív, kortárs látvánnyal gazdagítaná a folyópartot.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.