/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Közélet, hírek

Másolat és felhőkarcoló-stop Kínában

1/3

Peking

?>
Peking
?>
Csungking
?>
Nanking
1/3

Peking

Másolat és felhőkarcoló-stop Kínában
Közélet, hírek

Másolat és felhőkarcoló-stop Kínában

2020.05.21. 11:31

Cikkinfó

Szerzők:
Fürdős Zsanett

Földrajzi hely:
Kína

Kínában véget ér az európai városok ikonikus épületeinek és negyedeinek másolása, a 250 méternél magasabb felhőkarcolók építését szigorú szabályokhoz kötik, míg az 500 méternél magasabbakét betiltják.

Szigorúan megtíltja a másolatok építését és az 500 méternél magasabb felhőkarcolók építését egy új rendeletében a kínai kormány, emellett több, az ország építészetének színvonalát erősítő intézkedést is hoztak, melyek között hansúlyos szerepet kap Kína tradicionális építészetéhez való visszatérés.

Az elmúlt évtizedekben több európai és amerikai város utcaképe és ikonikus épülete valósult meg Kína nagyvárosaiban: felépült az Eiffel-torony, a párizsi diadalív, a Kreml, a londoni Tower Bridge és Le Corbusier Ronchamp kápolnája is. Az új törvény alapján innetől kezdve az új épületek és negyedek koncepciójának megalkotásakor az ország és a városok adottságait, a kínai kultúra és a tradicionális építészet, valamint a zöld megoldásokat kell előtérbe helyezni. 

Peking
1/3
Peking

A rendelet a magasházak építését is korlátozza: a felhőkarcolók magassága nem haladhatja meg az 500 métert, míg a 250 méternél magasabb toronyházak is csak szigorú feltételek betartása mellett épülhetnek meg. Ezzel próbálják elérni, hogy megálljon az országszerte tömegével épülő felhőkarcolók tendenciája. 2019-ben, ahogy az elmúlt 5 évben, Kínában épült fel a legtöbb 200 métert meghaladó épület – összesen 57 –, amelyből a legtöbb Shenzen városában áll.

„Törekedni kell az építészeti koncepció és a várostervezés összhangjára, a forma, a lépték és a környezet harmóniájára." – áll a rendeletben. A jelen intézkedések egészen 2014-ig mennek vissza, ekkor Xi Jinping elnök már kifejezte nemtetszését a „különös épületek" és a felhőkarcolók tömege iránt.

 

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk