| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Nézőpontok/Vélemény

Megnyílt a 12. Velencei Építészeti Biennálé magyar kiállítása

1/22

Dr. Kálnoki-Gyöngyössy Márton, Dr. Magyar Péter, Wesselényi-Garay Andor, Ferencz Marcel

A magyar pavilon megnyitója a Velencei Építészeti Biennálén

A magyar pavilon megnyitója a Velencei Építészeti Biennálén

Wesselényi-Garay Andor

Ferencz Marcel, dr. Petrányi Zsolt

A megnyitó közönsége

A megnyitó közönsége

A megnyitó közönsége

Bujnovszky Tamás fotós

Bujnovszky Tamás fotós

Az epiteszforum.hu munkatársa Ferencz Marcellal

Megnyílik a pavilon

A magyar pavilon

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

?>
Dr.  Kálnoki-Gyöngyössy Márton, Dr. Magyar Péter, Wesselényi-Garay Andor,  Ferencz Marcel
?>
A magyar pavilon megnyitója a Velencei Építészeti Biennálén
?>
A magyar pavilon megnyitója a Velencei Építészeti Biennálén
?>
Wesselényi-Garay Andor
?>
Ferencz Marcel, dr. Petrányi Zsolt
?>
A megnyitó közönsége
?>
A megnyitó közönsége
?>
A megnyitó közönsége
?>
Bujnovszky Tamás fotós
?>
Bujnovszky Tamás fotós
?>
Az epiteszforum.hu munkatársa Ferencz Marcellal
?>
Megnyílik a pavilon
?>
A magyar pavilon
?>
Magyar pavilon belső tér
?>
Magyar pavilon belső tér
?>
Magyar pavilon belső tér
?>
Magyar pavilon belső tér
?>
Magyar pavilon belső tér
?>
Magyar pavilon belső tér
?>
Magyar pavilon belső tér
?>
Magyar pavilon belső tér
?>
1/22

Dr. Kálnoki-Gyöngyössy Márton, Dr. Magyar Péter, Wesselényi-Garay Andor, Ferencz Marcel

A magyar pavilon megnyitója a Velencei Építészeti Biennálén

A magyar pavilon megnyitója a Velencei Építészeti Biennálén

Wesselényi-Garay Andor

Ferencz Marcel, dr. Petrányi Zsolt

A megnyitó közönsége

A megnyitó közönsége

A megnyitó közönsége

Bujnovszky Tamás fotós

Bujnovszky Tamás fotós

Az epiteszforum.hu munkatársa Ferencz Marcellal

Megnyílik a pavilon

A magyar pavilon

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér

Megnyílt a 12. Velencei Építészeti Biennálé magyar kiállítása
Nézőpontok/Vélemény

Megnyílt a 12. Velencei Építészeti Biennálé magyar kiállítása

2010.08.27. 13:30

A magyar pavilon kiállítását nagy várakozás előzte meg, a megnyitóra is szép számú közönség gyűlt egybe, hogy elsőként láthassa Ferencz Marcel és Wesselényi-Garay Andor munkáját, a "BORDERLINE Architecture"-t.

A kiállítást Dr. Kálnoki-Gyöngyössy Márton, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium államtitkára nyitotta meg, majd Dr. Magyar Péter, a Kansas Állami Egyetem Éptészkarának professzora osztotta meg gondolatait a közönséggel angol nyelven. A pavilonba belépve, a mennyezetről egyenként felfüggesztve húszezer ceruza és sűrű vonalháló fogadta a látogatókat. A falakra vetített videókat ezen a vonalerdőn keresztül lehet látni, a látogatók mozgása által keletkező dinamikus tér és a mozgóképek interferenciája pillanatok alatt különös hangulatot teremt. A tér egyszerre sejtelmes, bonyolult és rendezett. A telepített erdők párhuzamos fatörzseire emlékeztető perspektíván átszűrődnek a falakra vetített, rajzolást rögzítő videók. Ezek finom zörejei, maszatolásai, belső hangjai pedig kellőképpen rásegítenek a külvilágból beérkező látogató meditatív állapotba hangolására.

 

 

Dr.  Kálnoki-Gyöngyössy Márton, Dr. Magyar Péter, Wesselényi-Garay Andor,  Ferencz Marcel
1/22
Dr. Kálnoki-Gyöngyössy Márton, Dr. Magyar Péter, Wesselényi-Garay Andor, Ferencz Marcel

A magyar pavilon megnyitója a Velencei Építészeti Biennálén
2/22
A magyar pavilon megnyitója a Velencei Építészeti Biennálén

A magyar pavilon megnyitója a Velencei Építészeti Biennálén
3/22
A magyar pavilon megnyitója a Velencei Építészeti Biennálén

Wesselényi-Garay Andor
4/22
Wesselényi-Garay Andor

Ferencz Marcel, dr. Petrányi Zsolt
5/22
Ferencz Marcel, dr. Petrányi Zsolt

A megnyitó közönsége
6/22
A megnyitó közönsége

A megnyitó közönsége
7/22
A megnyitó közönsége

A megnyitó közönsége
8/22
A megnyitó közönsége

Bujnovszky Tamás fotós
9/22
Bujnovszky Tamás fotós

Bujnovszky Tamás fotós
10/22
Bujnovszky Tamás fotós

Az epiteszforum.hu munkatársa Ferencz Marcellal
11/22
Az epiteszforum.hu munkatársa Ferencz Marcellal

Megnyílik a pavilon
12/22
Megnyílik a pavilon

 

A pavilont adott útvonalon kell bejárni, a bejárás irányának fontos dramaturgiai szerepe van. Az első térrészlet a hangolás, a második - a hosszú folyosó - a perspektíva, illetve az ebből nyíló, kézi rajzokat kiállító, napfényes, világos térrészek a leképezés terei. A harmadik térszegmes pedig - ami egyben a pavilonba készült, építészek kézi rajzhoz való viszonyát elemző dokumentumfilm bemutatási helye is - az értelmezés tere. A Biennálé forgatagából és információsűrűségéből ide belépve, ez a tudatosan monokrómban tartott, furcsa, fekete-fehér térsor lelassítja az embert, ezen nem lehet csak úgy átrohanni. A fekete-fehérből egyedül az apszisban elhelyezett, megszámolhatatlan mennyiségű színes ceruza válik ki. A fizikai akadályként is működó vonalerdő gondolati elmélyülést, a figyelem irányítását szolgálja. Az installáció fizikai megvalósítása és gondolati célja így ugyanabba az irányba mutatva tökéletes egységet alkot.

 

 

A magyar pavilon
13/22
A magyar pavilon

Magyar pavilon belső tér
14/22
Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér
15/22
Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér
16/22
Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér
17/22
Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér
18/22
Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér
19/22
Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér
20/22
Magyar pavilon belső tér

Magyar pavilon belső tér
21/22
Magyar pavilon belső tér

 

Titkos informátorainkkal beszélgetve, meg más pavilonok alkotóit is kérdezgetve a magyar pavilon osztatlan siker, mindenkinek tetszik. Reménykedhetünk, hogy olyanoknak is, akik esetleg díjak odaitélésében döntenek, de ha nem is kap arany oroszlánt itt Velencében, a hazai szakmai közösség díját mindenképpen kiérdemeli. A pavilonbelsőben tett sétánkról rövid videót is késztettünk, ami hamarosan itt az epiteszforum.hu-n is elérhető lesz.

szöveg és fotó: Pásztor Erika Katalina

Vélemények (6)
Ölbey Zoltán
2010.08.27.
23:23

Nekem csak az jutott eszembe, hogy a shanghai-i világkiállítás, majd pedig a biennálé után a világ azt fogja gondolni, hogy a magyar építészet az a "lógassunk le valami hosszú vékonyat a magasból" ötlet körül forog. Bár ha bele gondolok az eötvös-ingától elég egyenes út vezetett idáig. 

Amúgy szerintem elég fotogén lett a kiállítás.

Viszont a magyar pavilonra ráférne már egy alapos feújítás. olyan illúzióromboló az a 20 éves üvegajtó.

www.homologue.hu

marianna
2010.08.27.
18:43

Mi volt a ott földön, amit olyan szomorú szemekkel, meredten  néztek?

Izgalmas kiállítás, remélem sikeres lesz, sok látogató betér majd! 

Damoklész kardja helyett ezentúl  ceruzakötegek lebegjenek az építészek feje fölött! 

schigeru
2010.08.28.
14:37

@marianna: „Mi volt a ott földön, amit olyan szomorú szemekkel, meredten  néztek?”

Biztos a szakma fényes jövőjét…

 

És úgy látszik építészéknél a fehér az új fekete.

mgy
2010.08.27.
15:39

Nem tudom mi ebben a "ceruzaerődben" a művészet, és hogy mitől lenne MAGYAR, mitől reprezentálná kis hazánkat, hát arról halvány lila elképzelésem sincs...

Vagy talán csak ennyi tellik tőlünk, magyar építészektől?

Szégyen. De persze lehet, hogy ultraglobalizált világunkban nem is ez a cél. De akkor vajon mi? Mi a cél?

M_András
2010.08.27.
18:17

@mgy: Már egy ilyen értelmes hozzászólásért is megérte volna ezt megcsinálni:D

Amúgy, olvass utána, elég bő leírásokat lehet találni akár a honlapján, hogy ezmost hogykerül ide, és mi is akar lenni.

sponcsak
2010.08.27.
19:15

@mgy: Teljesen jogos kérdések. Egy frappans otletnek / megoldasnak egyértelmunek kell(ene) lennie anélkul is, hogy az embernek utana kelljen néznie.

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.