Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Közélet, hírek

Othernity: Megnyílt a magyar pavilon a 17. Velencei Építészeti Biennálén

1/4

Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel

Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel

Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel

Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel

Hirdetés
?>
Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel
?>
Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel
?>
Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel
?>
Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel
1/4

Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel

Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel

Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel

Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel

Othernity: Megnyílt a magyar pavilon a 17. Velencei Építészeti Biennálén
Közélet, hírek

Othernity: Megnyílt a magyar pavilon a 17. Velencei Építészeti Biennálén

2021.05.20. 12:48

Az Othernity –Modern örökségünk újrakondicionálása című projekt 12 budapesti modern épületet mutat be, majd értelmez újra 12 kelet-közép-európai építésziroda koncepciója alapján. A Biennálé központi kérdésére (How will we live together?/Hogyan fogunk együtt élni?) reflektálva a magyar pavilon lehetséges utat mutat a történelem és egy új jövő összeegyeztetésére. A megnyitót videó formájában követhettük nyomon.

Korábbi írásunkban részletesen is bemutattuk a Ludwig Múzeum Velencei Biennálé projektjének tematikáját. Felépítését tekintve a magyar pavilon látogatói idén egy két teremből álló kiállítást láthatnak majd, ahol az úgynevezett LABOR a 12 épület történeti állapotát dokumentálja, a SHOWROOM pedig a 12 kortárs építészeti reflexiót mutatja be. A két rész kialakítása a kiállítási tárgyak paramétereinek tükrözésével történt: a két narratíva egymástól elválaszthatatlan, és csak egymás összefüggésében értelmezhető. Az installációk mindegyike korszerű gondolatisággal, mégis autentikus módon közvetíti a Othernity üzenetét. 

Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel
3/4
Forrás: Othernity Fotó: Dömölky Dániel

Vajon van-e más működőképes alternatíva, mint a bontás? Egyáltalán egy épület részleges vagy teljes elpusztítása lehet konstruktív megoldás? Érdemes a brutalizmus örökségének következő éveiről gondolkodni? Megtalálja a társadalom a modern struktúrák szépségeit? Az Othernity projekt eddig megválaszolatlan kérdéseket vethet fel egy új nyitánnyal a modernizmusról szóló diskurzusban." 

Az ötletről, a projekt célkitűzéseiről, valamint a magyar pavilon csapatának gondolatairól bővebben az alábbi linkre kattintva olvashatnak.

A magyar pavilon virtuális megnyitója:

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.