Design/Fotó

METRÓ – RETRÓ

1/25

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Csak három jól ismer lámpatest az idők során egyre rusztikusabbnak látszó felületen. Csak három fénycsík, de ez a kép visszaidéz annyi mindent: szagokat, hangokat, hangulatokat, akár egy egész korszakot. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Alumínium  lamella, neoncső – ennek láttán bárhol lehetnénk a 3-as vonalán, de a kép a Határ úti állomáson készült.  Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Lépcső a Népliget megállónál, de akár máshol is lehetne. Egy ilyen kép láttán villan be igazán, hogy a valóságot milyen mértékben képes átlényegíteni, ha egy kiváló fotográfus lencséjén keresztül szemléljük azt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
A Pöttyös utca megállóban Metky Ödön Mama című, 1984-ben készült szobra áll, amelyet a szobrász saját édesanyjáról formázott meg. A szobor a József Attila lakótelep közelsége miatt kapott éppen itt elhelyezést. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
1/25

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Nézőpontok/Történet

PALATINUS // Egy hely + Építészfórum

2021.10.13. 10:43
00:06:31

Az 1930-as években Janáky István és Szőke Károly tervei alapján a Margitsziget egyik legnépszerűbb pontja, a Palatinus Strand, vagy becenevén a Pala. A magyar modernizmus színvonalas alkotása 2017-ben újulhatott meg Nagy Csaba és az Archikon közreműködésével. Az Egy hely mai részéből a Pala és a margitszigeti fürdőkultúra történetével ismerkedhetünk meg.

Az 1930-as években Janáky István és Szőke Károly tervei alapján a Margitsziget egyik legnépszerűbb pontja, a Palatinus Strand, vagy becenevén a Pala. A magyar modernizmus színvonalas alkotása 2017-ben újulhatott meg Nagy Csaba és az Archikon közreműködésével. Az Egy hely mai részéből a Pala és a margitszigeti fürdőkultúra történetével ismerkedhetünk meg.

Nézőpontok/Történet

A PÁCINI MÁGOCSY-KASTÉLY // Egy hely + Építészfórum

2021.09.08. 16:03
00:06:34

A pácini várkastély hazánk késő-reneszánsz építészetének fontos alkotása, jellegzetes saroktornyaival, gyilokjárójával és cserépkályháival Észak-Magyarország egyik legszebb műemléke. Az Építészfórum és az Egy hely közös sorozatának mai részében ezt a XVI. századi épületet ismerhetjük meg.

A pácini várkastély hazánk késő-reneszánsz építészetének fontos alkotása, jellegzetes saroktornyaival, gyilokjárójával és cserépkályháival Észak-Magyarország egyik legszebb műemléke. Az Építészfórum és az Egy hely közös sorozatának mai részében ezt a XVI. századi épületet ismerhetjük meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk