Design/Fotó

METRÓ – RETRÓ

1/25

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Csak három jól ismer lámpatest az idők során egyre rusztikusabbnak látszó felületen. Csak három fénycsík, de ez a kép visszaidéz annyi mindent: szagokat, hangokat, hangulatokat, akár egy egész korszakot. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Alumínium  lamella, neoncső – ennek láttán bárhol lehetnénk a 3-as vonalán, de a kép a Határ úti állomáson készült.  Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Lépcső a Népliget megállónál, de akár máshol is lehetne. Egy ilyen kép láttán villan be igazán, hogy a valóságot milyen mértékben képes átlényegíteni, ha egy kiváló fotográfus lencséjén keresztül szemléljük azt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
A Pöttyös utca megállóban Metky Ödön Mama című, 1984-ben készült szobra áll, amelyet a szobrász saját édesanyjáról formázott meg. A szobor a József Attila lakótelep közelsége miatt kapott éppen itt elhelyezést. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
1/25

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk