/ MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Pályázatok/Magyar

„Óbuda Kapuja 1.” pályázat

1/1

?>
1/1

„Óbuda Kapuja 1.” pályázat
Pályázatok/Magyar

„Óbuda Kapuja 1.” pályázat

2020.09.04. 14:06

A Budapest Főváros III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata nyilvános pályázatot hirdet a Szentlélek téren közfunkciót is ellátó, kereskedelmi egység céljára elhelyezhető pavilonok kialakítására és üzemeltetésére. 

A pályázat tárgyának általános ismertetése:
Óbuda központi részén, a Fő tér közvetlen szomszédságában lévő Szentlélek téren (hrsz: 18018), az Önkormányzat tulajdonban lévő területen jelenleg több üzemelő pavilon található. A pályázat tárgyát a jelenlegi pavilonok helyén új, a felhívás városépítészeti előírásait és szempontjait figyelembe vevő, a műemléki környezetbe illő igényes kialakítású pavilonok kialakítása, valamint azok üzemeltetése képezi. A kialakítandó pavilon a nyertes ajánlattevő tulajdonát képezi.

Városépítészeti előírások és szempontok:
Jelenleg a terület beépítettsége heterogén, több különböző szerkezeti kialakítású, építészeti megjelenésükben nem egységes pavilonok láthatóak.
- A tervezett új beépítés során fontos az egységes építészeti megjelenés.
- A tervezett új pavilonoknak anyaghasználatukban, valamint építészeti megjelenésükben illeszkedniük kell a műemléki környezethez.
- Javasolt a földszintes kialakítás.
- Anyaghasználat: fém, üveg, esetleg fa használat, valamint a szomszédos múzeum tematikájához csatlakozóan Vasarely motívumok inspiratív használata.
- A pavilonok melletti zöldfelület együtt tervezendő az új épületekkel.
- Konténer szerkezetű épületek használata nem kizárt, azonban ebben az esetben is szükséges igazodni a műemléki környezethez.

A pályázat lebonyolítója:
Az Önkormányzat nevében eljáró Óbuda-Békásmegyer Városfejlesztő Nonprofit Kft. Cím: 1033 Budapest, Fő tér 2. II. 17.

A pályázat benyújtásának helye és módja:
A pályázat benyújtási határideje: 2020. október 15. 16.00 óra
A pályázatok benyújtásának helye: Óbuda-Békásmegyer Városfejlesztő Nonprofit Kft. (1033 Budapest, Fő tér 2. II. emelet 17.). Az ajánlatokat zárt borítékban, 2 példányban, magyar nyelven szükséges benyújtani a fenti címen személyesen, vagy postai úton. Postai úton történő beküldéskor a benyújtási határidőig beérkezett pályázatokat áll módunkban elfogadni.

A pályázati kiírás teljes szövege az alábbi linken, valamint a mellékletek között található!

A pályázatról bővebb felvilágosítás kapható Horváth Dániel vezető projektmenedzsertől, e-mail: horvath.daniel@obvf.hu vagy Teppert Zsolt pályázati projektmenedzsertől, e-mail: teppert.zsolt@obvf.hu. Tel.: +36-1-244-8225. A pályázati felhívás elérhető az Önkormányzat honlapján.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk