/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Közélet, hírek

Örökségvédelmi kitüntetések 2020-ban: Deák Zoltán és dr. Fejérdy Tamás DLA

1/1

?>
1/1

Örökségvédelmi kitüntetések 2020-ban: Deák Zoltán és dr. Fejérdy Tamás DLA
Közélet, hírek

Örökségvédelmi kitüntetések 2020-ban: Deák Zoltán és dr. Fejérdy Tamás DLA

2020.03.17. 11:07

Cikkinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Földrajzi hely:
Magyarország

Építészek, alkotók:
Deák Zoltán, Fejérdy Tamás

Dosszié:

Műemlékvédelemért – Forster Gyula-díjat kapott 2020-ban Deák Zoltán építész, műemlékvédelmi szakmérnök, vezető tervező, valamint dr. Fejérdy Tamás DLA építész, műemlékvédelmi szakmérnök, az ICOMOS Magyar Nemzeti Bizottsága tiszteletbeli elnöke. A díjakat a március 15-i nemzeti ünnep alkalmából jelentették be, az elismerésekhez gratulálunk!

Deák Zoltán „a műemlékvédelem területén nagy odaadással végzett, több mint négy évtizedes kiemelkedő szakmai munkásságáért, jelentős műemléki helyreállítások magas színvonalú tervezése és koordinálása során példamutató emberi hozzáállással végzett tevékenységéért" veheti át az elismerést. 

Deák Zoltán építész. 1951-ben született. Az Állami Műemlék-helyreállítási és Restaurálási Központ építészeti osztályvezetője 2011-ig. 2006-ban a Mátyás-templom kapcsán végzett munkáért miniszteri dicséretet kapott. Vezető tervezője többek között a visegrádi királyi palota 1997-től zajló helyreállításának, a Honvéd Főparancsnokság 2012-2013-as felújításának, a kőbányai Szent László plébánia 2016-ban Pro Architectura díjat kapott átalakításának.

Dr. Fejérdy Tamás DLA „az örökségvédelem területén végzett több évtizedes odaadó és kimagasló színvonalú szakmai irányító munkássága, az örökségvédelemhez kapcsolódó jogi szabályozás előkészítésében végzett aktív közreműködése, a magyar műemlékvédelem nemzetközi elismertetésében játszott meghatározó szerepe valamint oktatói és publikációs tevékenysége elismeréseként" érdemelte ki a díjat. 

Dr. Fejérdy Tamás DLA építészmérnökként diplomázott, majd 1981-ben műemlékvédelmi szakvégzettséget szerzett. 2009-ben DLA-fokozatot szerzett. 1976-2013 között az állami műemlékvédelmi szervezet munkatársa. 1978 óta az ICOMOS tagja, 2005-2008 között nemzetközi alelnöke. Az Europa Nostra tanács tagja. Többek között a BME, a Pázmány Péter Katolikus Tudományegyetem, az ELTE, valamint a kolozsvári Babeş-Bolyai előadója, vendégprofesszora. 

A Forster Gyula-díj az épített és régészeti műemlékvédelem területén végzett kimagasló szakmai tevékenység elismerésére adományozható állami kitüntetés. A díjátadót a többi, március 15-én odaítélt kitüntetéshez hasonlóan az egészségügyi veszélyhelyzetre tekintettel elhalasztották. 
 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk