Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. /
Helyek/Infrastruktúra

Paksi átmeneti tároló és irányító központ tervpályázat 2010

1/11

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
KKAT   tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius   Norbert
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
KKAT  tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius  Norbert
?>
KKAT  tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius  Norbert
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
1/11

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

Paksi átmeneti tároló és irányító központ tervpályázat 2010
Helyek/Infrastruktúra

Paksi átmeneti tároló és irányító központ tervpályázat 2010

2011.01.10. 11:09

Bemutatjuk a KKAT tervpályázat harmadik díjban részesült AR2 Építész Stúdió Bt. pályaművét.

Harmadik díjban részesült 3. számú pályamű
vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
1/11
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
4/11
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
7/11
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
10/11
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

 

A Bíráló Bizottság részletes értékelése:

A pályamű határozottan mai, divatos formálást mutat, melyet jellemeznek a lágy, organikus formák. Az épületnek újdonság „íze" van, de nem hivalkodó módon. A telepítése nem jelöli ki egyértelműen a megközelítési irányt, melyre a bejáratot szervezné. Az ívesen átforduló bejárati „sarok" így lehetőséget teremt az úttest és a parkoló terület irányából is a feltárulkozásra.

Alapterületét tekintve a legszorosabb, ugyanakkor a tervezési programot maradéktalanul teljesíti. A meglévő épülethez való kapcsolódás és ráépítés nagyon szoros, mely nem szerencsés megoldás annak ellenére sem, hogy a meglévő épület tömegét léptékében megfelelően viszi tovább. A szervizút közelsége miatt a távolság növelése sem látszik igazán reálisnak. A két épület közötti kapcsolat esetleges, a meglevő irodákkal szembe állított tűzfal nem elfogadható. A bíráló bizottság nem tartja szerencsésnek a meglévő és az új irodai funkciók közötti teljesen ellentétes, egymást tagadó formálást.

A kiállítás nyitásának értékes eleme az emeletre érkezéskor kapott látvány (a kiégett kazetták tárolóépületének látványa), melynek érdekében több fát ki kell vágni. A kiállítótér külső felvezető és belső levezető lépcsői tiszta, egyszerű látogató vezetést biztosítanak, ugyanakkor a kiállítótér megfelel a kiírásnak. A fényátszűrődések a két szint között zavaróak lehetnek, mivel az alsó kiállítószint egy földalatti területet volt hivatva bemutatni.  A középső épületrészben kisebb alaprajzi rendetlenség látszik.

A parkolók az épület és a Horgászút kis távolsága miatt nem működnek megfelelően. A bejáratnak szűkös az előtere, a parkolósáv nagyon közel van. Az épület látogatóinak nagy része busszal érkezik a helyszínre, ehhez a megérkezés, a leszállás tere az épület előtt túl szűkös. A terv a régi épület emeleti részét nem akadály mentesíti. A közművezeték kiváltását a terv nem javasolja, amit a Bírálóbizottság nem tart reális felvetésnek. A színvonalas grafikai feldolgozást gyengítette a műleírás elnagyoltsága, és az adatok hiányossága.

A tervet a bíráló bizottság érdemei miatt a meghívásban foglalt költségtérítésen felül bruttó 200.000,- Ft összegű III. díjban részesít.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk