Helyek/Infrastruktúra

Paksi átmeneti tároló és irányító központ tervpályázat 2010

1/11

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
KKAT   tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius   Norbert
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
KKAT  tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius  Norbert
?>
KKAT  tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius  Norbert
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
?>
1/11

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

Paksi átmeneti tároló és irányító központ tervpályázat 2010
Helyek/Infrastruktúra

Paksi átmeneti tároló és irányító központ tervpályázat 2010

2011.01.10. 11:09

Bemutatjuk a KKAT tervpályázat harmadik díjban részesült AR2 Építész Stúdió Bt. pályaművét.

Harmadik díjban részesült 3. számú pályamű
vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
1/11
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
4/11
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
7/11
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert
10/11
KKAT tervpályázat. Vezető tervezők: Orlovits Balázs, Tóth Tamás, Blasius Norbert

 

A Bíráló Bizottság részletes értékelése:

A pályamű határozottan mai, divatos formálást mutat, melyet jellemeznek a lágy, organikus formák. Az épületnek újdonság „íze" van, de nem hivalkodó módon. A telepítése nem jelöli ki egyértelműen a megközelítési irányt, melyre a bejáratot szervezné. Az ívesen átforduló bejárati „sarok" így lehetőséget teremt az úttest és a parkoló terület irányából is a feltárulkozásra.

Alapterületét tekintve a legszorosabb, ugyanakkor a tervezési programot maradéktalanul teljesíti. A meglévő épülethez való kapcsolódás és ráépítés nagyon szoros, mely nem szerencsés megoldás annak ellenére sem, hogy a meglévő épület tömegét léptékében megfelelően viszi tovább. A szervizút közelsége miatt a távolság növelése sem látszik igazán reálisnak. A két épület közötti kapcsolat esetleges, a meglevő irodákkal szembe állított tűzfal nem elfogadható. A bíráló bizottság nem tartja szerencsésnek a meglévő és az új irodai funkciók közötti teljesen ellentétes, egymást tagadó formálást.

A kiállítás nyitásának értékes eleme az emeletre érkezéskor kapott látvány (a kiégett kazetták tárolóépületének látványa), melynek érdekében több fát ki kell vágni. A kiállítótér külső felvezető és belső levezető lépcsői tiszta, egyszerű látogató vezetést biztosítanak, ugyanakkor a kiállítótér megfelel a kiírásnak. A fényátszűrődések a két szint között zavaróak lehetnek, mivel az alsó kiállítószint egy földalatti területet volt hivatva bemutatni.  A középső épületrészben kisebb alaprajzi rendetlenség látszik.

A parkolók az épület és a Horgászút kis távolsága miatt nem működnek megfelelően. A bejáratnak szűkös az előtere, a parkolósáv nagyon közel van. Az épület látogatóinak nagy része busszal érkezik a helyszínre, ehhez a megérkezés, a leszállás tere az épület előtt túl szűkös. A terv a régi épület emeleti részét nem akadály mentesíti. A közművezeték kiváltását a terv nem javasolja, amit a Bírálóbizottság nem tart reális felvetésnek. A színvonalas grafikai feldolgozást gyengítette a műleírás elnagyoltsága, és az adatok hiányossága.

A tervet a bíráló bizottság érdemei miatt a meghívásban foglalt költségtérítésen felül bruttó 200.000,- Ft összegű III. díjban részesít.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.