Petíció Tarlós Istvánnak a Bartók Béla útért
Építészettel, urbanisztikával, közlekedéssel és környezetvédelemmel foglalkozó szakmai szervezetek a helyi érdekeltségekkel közösen petíciót írtak Tarlós István főpolgármesternek a Budapest XI. kerületi Bartók Béla úti kerékpársáv és korzó megvalósításáért. Fővárosi Önkormányzat a nyilvánosság kizárásával úgy döntött, nem valósítja meg a szakmai szervezetek, helyi civilek és a kerületi önkormányzat egyetértésével elkészült saját terveit.
A Bartók Béla úti kulturális- és vendéglátóhelyeket tömörítő Bartók Béla Boulevard és a Magyar Kerékpárosklub kezdeményezésében született petíciót a Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub, a Magyar Urbanisztikai Társaság és a Magyar Tájépítészek Szövetsége is aláírták. Tarlós István mellett a petíciót elküldték Révész Máriusznak, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztésével és népszerűsítésével összefüggő feladatok ellátásáért felelős kormánybiztosnak, Riz Leventének, a Fővárosi Önkormányzat Városfejlesztési Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottsága elnökének, Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettesnek, Láng Zsoltnak, a Fővárosi Önkormányzat Tulajdonosi Gazdasági és Közterület-hasznosítási Bizottsága elnökének, Dabóczi Kálmánnak, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójának, valamint Almássy Kornélnak, a Budapest Közút Zrt. vezérigazgatójának.
A villamosperonok akadálymentesítése miatt szükségessé vált az egész út átalakítása, az e célból készült eredeti fővárosi terv pedig kétszer egy forgalmi sáv mellett kerékpársávot és a mainál szélesebb járdákat tartalmazott. A terv célja a mostani autóforgalom szinten tartása mellett az élhetőbb környezet biztosítása, a környék gazdasági és kulturális fellendítése és biztonságos kerékpárút kiépítése volt. Mindezen célokat keresztülhúzva, a Fővárosi Önkormányzat a már folyó építkezés közben úgy döntött, hogy fenn kell tartani a kétszer két sávot a gépkocsiknak, ráadásul ezt a döntést az érdekeltekkel való egyeztetés nélkül, a nyilvánosság kizárásával hozta meg. Ha így valósulna meg a beruházás, akkor az a járdák szűkítésével és fák kivágásával járna.
Pedig a XI. kerület Újbuda Kulturális Városközpont koncepciójával összhangban született, civilek és szakmai szervezetek által elismert terv segítene megoldani a gyalogos és kerékpáros közlekedés szétválasztását, ami azért fontos, mert jelenleg biciklisáv hiányában az itt tekerők 12%-a a járdára kényszerül, miközben egyre nagyobb gyalogos és kerékpáros forgalom zajlik a Bartók Béla úton.
Több ezren tüntettek a Bartók Béla út lakosságbarát fejlesztéséért idén júliusban a Magyar Kerékpárosklub és a helyi kulturális és vendéglátóhelyeket tömörítő Bartók Béla Boulevard szervezésében. Civilek leveleire válaszolva nemrég a XI. kerületi önkormányzat levélben fejtette ki, hogy olyan megoldást támogatnak, ami rendezi a különböző közlekedési módok – köztük a kerékpározás – helyzetét, és nem jár a járdák szűkítésével és fák kivágásával. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarához tartozó, bevásárló- és tematikus utcákkal foglalkozó BUM Nonprofit Kft. is támogatásáról biztosította a helyi civileket.
forrás: sajtóközlemény