Nézőpontok/Vélemény

Petíció Tarlós Istvánnak a Bartók Béla útért

1/1

?>
1/1

Petíció Tarlós Istvánnak a Bartók Béla útért
Nézőpontok/Vélemény

Petíció Tarlós Istvánnak a Bartók Béla útért

2016.08.11. 12:00

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Építészettel, urbanisztikával, közlekedéssel és környezetvédelemmel foglalkozó szakmai szervezetek a helyi érdekeltségekkel közösen petíciót írtak Tarlós István főpolgármesternek a Budapest XI. kerületi Bartók Béla úti kerékpársáv és korzó megvalósításáért. Fővárosi Önkormányzat a nyilvánosság kizárásával úgy döntött, nem valósítja meg a szakmai szervezetek, helyi civilek és a kerületi önkormányzat egyetértésével elkészült saját terveit.

A Bartók Béla úti kulturális- és vendéglátóhelyeket tömörítő Bartók Béla Boulevard és a Magyar Kerékpárosklub kezdeményezésében született petíciót a Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub, a Magyar Urbanisztikai Társaság és a Magyar Tájépítészek Szövetsége is aláírták. Tarlós István mellett a petíciót elküldték Révész Máriusznak, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztésével és népszerűsítésével összefüggő feladatok ellátásáért felelős kormánybiztosnak, Riz Leventének, a Fővárosi Önkormányzat Városfejlesztési Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottsága elnökének, Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettesnek, Láng Zsoltnak, a Fővárosi Önkormányzat Tulajdonosi Gazdasági és Közterület-hasznosítási Bizottsága elnökének, Dabóczi Kálmánnak, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójának, valamint Almássy Kornélnak, a Budapest Közút Zrt. vezérigazgatójának.

A villamosperonok akadálymentesítése miatt szükségessé vált az egész út átalakítása, az e célból készült eredeti fővárosi terv pedig kétszer egy forgalmi sáv mellett kerékpársávot és a mainál szélesebb járdákat tartalmazott. A terv célja a mostani autóforgalom szinten tartása mellett az élhetőbb környezet biztosítása, a környék gazdasági és kulturális fellendítése és biztonságos kerékpárút kiépítése volt. Mindezen célokat keresztülhúzva, a Fővárosi Önkormányzat a már folyó építkezés közben úgy döntött, hogy fenn kell tartani a kétszer két sávot a gépkocsiknak, ráadásul ezt a döntést az érdekeltekkel való egyeztetés nélkül, a nyilvánosság kizárásával hozta meg. Ha így valósulna meg a beruházás, akkor az a járdák szűkítésével és fák kivágásával járna.

Pedig a XI. kerület Újbuda Kulturális Városközpont koncepciójával összhangban született, civilek és szakmai szervezetek által elismert terv segítene megoldani a gyalogos és kerékpáros közlekedés szétválasztását, ami azért fontos, mert jelenleg biciklisáv hiányában az itt tekerők 12%-a a járdára kényszerül, miközben egyre nagyobb gyalogos és kerékpáros forgalom zajlik a Bartók Béla úton.

Több ezren tüntettek a Bartók Béla út lakosságbarát fejlesztéséért idén júliusban a Magyar Kerékpárosklub és a helyi kulturális és vendéglátóhelyeket tömörítő Bartók Béla Boulevard szervezésében. Civilek leveleire válaszolva nemrég a XI. kerületi önkormányzat levélben fejtette ki, hogy olyan megoldást támogatnak, ami rendezi a különböző közlekedési módok – köztük a kerékpározás – helyzetét, és nem jár a járdák szűkítésével és fák kivágásával. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarához tartozó, bevásárló- és tematikus utcákkal foglalkozó BUM Nonprofit Kft. is támogatásáról biztosította a helyi civileket.

forrás: sajtóközlemény

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Középület

SZÉPMŰVÉSZETI MÚZEUM // Egy hely + Építészfórum

2021.01.06. 17:41
00:08:06

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő része a budapesti Szépművészeti Múzeum 114 éves épületét mutatja be. Kiváló alkalom, hogy a pandémia miatt zárva tartó múzeum tereit virtuálisan is megcsodálhassuk. Így mikor következőnek ott járunk, olyan részletekre is rácsodálkozhatunk, melyek ezidáig elkerülhették figyelmünket.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő része a budapesti Szépművészeti Múzeum 114 éves épületét mutatja be. Kiváló alkalom, hogy a pandémia miatt zárva tartó múzeum tereit virtuálisan is megcsodálhassuk. Így mikor következőnek ott járunk, olyan részletekre is rácsodálkozhatunk, melyek ezidáig elkerülhették figyelmünket.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

GRAPHISOFT PARK // Egy hely + Építészfórum

2020.12.10. 10:09
00:07:09

Az egykori Óbudai Gázgyár területe 1998 óta ad otthont egy folyamatosan épülő-szépülő irodaparknak. Első épületeinek téglaarchitektúrája a mai napig viszonyítási pont a hazai építészetben, és azóta is az ipari fejlődés és az igényes építészet találkozásának színtere. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti GRAPHISOFT Parkkal ismerkedhetünk meg.

Az egykori Óbudai Gázgyár területe 1998 óta ad otthont egy folyamatosan épülő-szépülő irodaparknak. Első épületeinek téglaarchitektúrája a mai napig viszonyítási pont a hazai építészetben, és azóta is az ipari fejlődés és az igényes építészet találkozásának színtere. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti GRAPHISOFT Parkkal ismerkedhetünk meg.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk