/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Épületek/Irodaépület

Rem Koolhaas Wes Anderson rendezővel tervez a Prada számára

1/20

Buszmegálló, Groningen, Hollandia. Forrás: Wikipedia

?>
Buszmegálló, Groningen, Hollandia. Forrás: Wikipedia
?>
Utcai WC, Groningen, Hollandia. Forrás: Wikipedia
?>
Casa da Musica, Porto, Portugália. Forrás Wikipedia
?>
CCTV székház, Peking, Kína. Forrás Wikipedia
?>
CCTV székház, Peking, Kína. Forrás Wikipedia
?>
deRotterdam, Rotterdam, Hollandia. Forrás: Wikipedia
?>
Seattle Central Library, USA. Forrás Wikipedia
?>
Holland nagykövetség, Berlin. Forrás: Wikipedia
?>
Fondazione Prada, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
?>
Fondazione Prada, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
?>
Fondazione Prada, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
?>
Fondazione Prada, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
?>
Úszó kifutó a Prada számára, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
?>
Úszó kifutó a Prada számára, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
?>
Úszó kifutó a Prada számára, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
?>
Úszó kifutó a Prada számára, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
?>
Úszó kifutó a Prada számára, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
?>
Úszó kifutó a Prada számára, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
?>
Úszó kifutó a Prada számára, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
?>
Úszó kifutó a Prada számára, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
1/20

Buszmegálló, Groningen, Hollandia. Forrás: Wikipedia

Rem Koolhaas Wes Anderson rendezővel tervez a Prada számára
Épületek/Irodaépület

Rem Koolhaas Wes Anderson rendezővel tervez a Prada számára

2015.04.21. 06:02

Cikkinfó

Szerzők:
Bán Dávid

Földrajzi hely:
Milánó

Építészek, alkotók:
Rem Koolhaas

Dosszié:

A Pritzker-díjas, 70 éves Rem Koolhaas a Time magazin szerint a világ 100 befolyásosabb emberének egyike volt 2008-ban. A holland tervező nem először kóstol bele a divat világába, mára szinte a Prada divatcég házi építésze lett, most művészeti alapítványuk számára tervezett székházat.

A holland Rem Koolhaas építész, várostervező, gondolkodó, a Harvard tanára 2000-ben kapta meg a Pritzker-díjat, majd 10 évvel később a Velencei Építészeti Biennále életmű díját. A Pritzker zsűri indoklásában kiemeli Koolhaas az építészethez való holisztikus, elméleti és gyakorlati hozzáállását, egy személyben „filozófus és pragmatista – teoretikus és próféta" – írják róla. Építészeti munkássága minden nagyságrendre kiterjed, legyen az városrendezés vagy akár egy buszmegálló pavilon terve. Az észak-francia hanyatló iparváros, Lille rehabilitációjában jelentős szerepet játszott az Euralille nagyszabású közlekedési és ingatlanfejlesztési projektjének Koolhaas-féle rendezési terve, de több nagyvárosi térség újjáélesztésében is közreműködik.

Utcai WC, Groningen, Hollandia. Forrás: Wikipedia
2/20
Utcai WC, Groningen, Hollandia. Forrás: Wikipedia

Az 1975-ben alapított Office for Metropolitan Architecture (OMA) irodája a világ minden tájára tervez, számos épületük formabontó, kedvelik a megtört felületeket, a kicsavart struktúrákat. A számos elismerés mellett épp ezért nem ritkán érik a kritikák is, tavaly a kínai államelnök rohant ki az országában eluralkodó „eszelős" épületekkel szemben. Koolhaas, a szintén megtámadott pekingi CCTV székházát volt kénytelen nyilatkozataiban megvédeni.

CCTV székház, Peking, Kína. Forrás Wikipedia
5/20
CCTV székház, Peking, Kína. Forrás Wikipedia

Május elején nyílik meg Milánóban a Fondazione Prada, a világhírű divatcég nonprofit művészeti alapítványának 11.000 nm-es kiállítótérrel ellátott új központja a városközponttól délre, a Largo Isarco ipari körzetben. Koolhaas irodájának főleg divattal kapcsolatos terveit készítő AMO részlege 25 éve működik együtt a Pradával, így tavaly, a 2015-ös év kollekcióját felvonultató nagyszabású bemutatójára egy úszó kifutót terveztek.

Fondazione Prada, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
10/20
Fondazione Prada, Milánó. Forrás: www.dezeen.com

A Prada új kiállítóközpontja Koolhaas szerint szakítani kíván a tér hagyományos tipológiáival, önmagában is élményt fog nyújtani a közönség számára. A volt lepárlóüzem jó százéves 7 épületét három új konstrukcióval köti össze az új terv, többek között egy múzeum tornyot is emeltek a terület egyik sarkába. Az új központ a Prada mindennemű eseményigényét kielégíti, a kiállítótermeken kívül nyílik itt mozi, dizájn központ, kifutó, illetve a különleges és következetes vizuális világú filmrendező, Wes Anderson elképzelései szerint egy „milánói kávézó" is, mindenben pedig a Prada ízlése, filozófiája, formavilága kíván visszatükröződni.

Fondazione Prada, Milánó. Forrás: www.dezeen.com
12/20
Fondazione Prada, Milánó. Forrás: www.dezeen.com

Bán Dávid

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk