Közélet, hírek

Rövidesen óriásira nő a ferihegyi reptér

1/2

fotó: airportal.hu

Hirdetés
?>
fotó: airportal.hu
?>
fotó: airportal.hu
1/2

fotó: airportal.hu

Rövidesen óriásira nő a ferihegyi reptér
Közélet, hírek

Rövidesen óriásira nő a ferihegyi reptér

2019.02.06. 13:00

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Cég, szervezet:
BUD Budapest Airport

Vélemények:
3

Nagy változások előtt áll a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A közeli átalakítások is nagy segítséget jelentenek majd az utasoknak, de Hardy Mihállyal, a Budapest Airport kommunikációs igazgatójával a hosszú távú fejlesztésekről is beszélgettünk

Bár még csak induló fázisban vagyunk, 2024-re jelentősen átváltozik majd a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér képe. A fejlesztés két részből áll: egyrészt a Budapest Airport a forgalom növekedése miatt bővíteni fogja az utasforgalmi területet a kettes terminálon, 2024-re pedig egy hármas terminált is építünk mellé, minderre 225 milliárd forintot különítettünk el.

A tavalyi év azzal telt, hogy meghatározzák, milyen elvárásokat szükséges támasztaniuk az új terminállal kapcsolatban. „A mai, digitális világban nagyon nehéz belőni azt, hogy milyen lesz majd a repülős utazás, hiszen nagyon gyorsan változik minden." – mondta el Hardy Mihály. Ez olyan, alapvető dolgokat is érint mint az, hogy hány check-in pultra van szükség, kellenek-e egyáltalán vagy mindenki önmaga fogja becsekkolni saját magát a jövőben – ha így lesz, hogyan lehet megoldani a biztonsági ellenőrzést. „Mozgó célpontra voltunk kénytelenek lőni." – foglalta össze az igazgató.

Ebből ered az is, hogy hosszas kutatások és egyeztetések voltak szükségesekahhoz, hogy pontosan milyen megrendelést adjanak az építészirodának, amelyik majd a terminált tervezni fogja. Mostanra sikerült tisztázni az alapvető kérdéseket, így a napokban írják majd ki a tervpályázatot. „A meghívásos pályázatnak több racionalitása van, itt számít a rutin." – jelentette ki Hardy Mihály, aki kifejtette: a terv elfogadását követően az engedélyek megszerzése következik, így várhatóan év végére zárul le az első fázis, ami után a kivitelező számára is kiírják majd a tendert. „A jövő évben kell elkezdődnie az építkezésnek. Mint minden repülőtéri fejlesztésnek, ennek is az a jellegzetessége, hogy a különböző fázisoknak nagyon logikus és szigorú sorrendben kell egymást követniük."

 

fotó: airportal.hu
1/2
fotó: airportal.hu

 

Huszka Péter forgalmi igazgató a jelenlegi terminál fejlesztésével kapcsolatban elmondta: a tervezett fejlesztéseket a Budapest Airport még a nyári csúcsidőszak előtt megvalósítja.

Nyárra háromszor annyi mosdó áll majd rendelkezésre, mint most, megújulnak az utastájékoztató rendszerek, kijelzők, valamint új információs táblákat helyeznek ki. Kiemelte, hogy az A és B terminálon is lesz egy kijelző, amely az utasbiztonsági ellenőrzéshez való sorban állás idejét mutatja majd. Újdonság lesz, hogy önkiszolgáló csomagfeladó rendszereket telepítenek a terminálokra áprilisban, így az utasok saját maguk is feladhatják majd a poggyászaikat.

Szabó István, a repülőtér biztonsági igazgatója elmondta: a rendőrséggel együttműködve automata beléptetőkapukat is telepítenek majd, ezzel gyorsítva az érkező utasok ellenőrzését, valamint az A és B oldalon is eggyel több utasbiztonsági ellenőrző sávot állítanak üzembe, megnövelik a váró területét és hosszabb röntgeneket szereznek be, hogy egyszerre több utast tudjanak kiszolgálni. Ezekkel a fejlesztésekkel a várakozási idő csúcsidőszakban várhatóan nem éri majd el a fél órát - mondta.

 

Vélemények (3)
Hartmann György Sándor
2019.02.07.
21:07

Mai hír, hogy felháborodott az államtitkár.

Azt viszont eddig minden hivatalos szerv elnézte, hogy még a 2000-es években a Hochtief ajánlatában szereplő fejlesztések mind a mai napig nem valósultak meg.

Én már elég öreg vagyok, és emlékezem a szebbnél - szebb (parasztvakító) látávnytervekre, ami mind köddé vált.

Pákozdi Imre
2019.02.10.
10:23

@Hartmann György Sándor: "Tűrhetetlen, hogy még öt évig működjön a bádogkarám Ferihegyen" alcímmel közöl cikket febr. 9.-i számában a Magyar Nemzet (a korábbi Magyar Idők). Annak ellenére, hogy az írás a miniszterelnökség felháborodott helyettes államtitkárát idézi, az egész cikkből sugárzik a kormányzati tehetetlenség - ami számomra érthetetlen. Még öt év olyan viszonyok között, amelyeket létrehozni sem lett volna szabad? Mire való akkor a fogyasztóvédelem, az építésügyi szabályozás, a Köjál és a bíróság? Arra, hogy a passzivitásukkal visszaélve, a Budapest Airport semmibe vegye a magyar kormány "hosszabb ideje és rendszeresen" hangsúlyozott követelését?

Ami pedig a reptérnek a cikkben vázoltak szerinti fejlesztését illeti, tiltakozunk. Hogy kik és miért? Kérem, olvassák el: https://index.hu/belfold/budapest/2019/02/12/repteri_zajszennyezes_hungarocontroll_liszt_ferenc/ 

Pákozdi Imre
2019.02.06.
14:44

Mikor szüntetik meg az ótvaros bádogtelepi beszállítást, a WC, ivóvíz, és lényegében fűtés, klíma és ülőhely-mentes várakoztatást, ezt a reptér felelős vezetőinek, a létesítményeket használó légitársaságoknak és a magyar hatóságoknak egyaránt felróható csibészséget Ferihegyen? 

Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk