Rövidesen óriásira nő a ferihegyi reptér
Nagy változások előtt áll a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A közeli átalakítások is nagy segítséget jelentenek majd az utasoknak, de Hardy Mihállyal, a Budapest Airport kommunikációs igazgatójával a hosszú távú fejlesztésekről is beszélgettünk
Bár még csak induló fázisban vagyunk, 2024-re jelentősen átváltozik majd a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér képe. A fejlesztés két részből áll: egyrészt a Budapest Airport a forgalom növekedése miatt bővíteni fogja az utasforgalmi területet a kettes terminálon, 2024-re pedig egy hármas terminált is építünk mellé, minderre 225 milliárd forintot különítettünk el.
A tavalyi év azzal telt, hogy meghatározzák, milyen elvárásokat szükséges támasztaniuk az új terminállal kapcsolatban. „A mai, digitális világban nagyon nehéz belőni azt, hogy milyen lesz majd a repülős utazás, hiszen nagyon gyorsan változik minden." – mondta el Hardy Mihály. Ez olyan, alapvető dolgokat is érint mint az, hogy hány check-in pultra van szükség, kellenek-e egyáltalán vagy mindenki önmaga fogja becsekkolni saját magát a jövőben – ha így lesz, hogyan lehet megoldani a biztonsági ellenőrzést. „Mozgó célpontra voltunk kénytelenek lőni." – foglalta össze az igazgató.
Ebből ered az is, hogy hosszas kutatások és egyeztetések voltak szükségesekahhoz, hogy pontosan milyen megrendelést adjanak az építészirodának, amelyik majd a terminált tervezni fogja. Mostanra sikerült tisztázni az alapvető kérdéseket, így a napokban írják majd ki a tervpályázatot. „A meghívásos pályázatnak több racionalitása van, itt számít a rutin." – jelentette ki Hardy Mihály, aki kifejtette: a terv elfogadását követően az engedélyek megszerzése következik, így várhatóan év végére zárul le az első fázis, ami után a kivitelező számára is kiírják majd a tendert. „A jövő évben kell elkezdődnie az építkezésnek. Mint minden repülőtéri fejlesztésnek, ennek is az a jellegzetessége, hogy a különböző fázisoknak nagyon logikus és szigorú sorrendben kell egymást követniük."
Huszka Péter forgalmi igazgató a jelenlegi terminál fejlesztésével kapcsolatban elmondta: a tervezett fejlesztéseket a Budapest Airport még a nyári csúcsidőszak előtt megvalósítja.
Nyárra háromszor annyi mosdó áll majd rendelkezésre, mint most, megújulnak az utastájékoztató rendszerek, kijelzők, valamint új információs táblákat helyeznek ki. Kiemelte, hogy az A és B terminálon is lesz egy kijelző, amely az utasbiztonsági ellenőrzéshez való sorban állás idejét mutatja majd. Újdonság lesz, hogy önkiszolgáló csomagfeladó rendszereket telepítenek a terminálokra áprilisban, így az utasok saját maguk is feladhatják majd a poggyászaikat.
Szabó István, a repülőtér biztonsági igazgatója elmondta: a rendőrséggel együttműködve automata beléptetőkapukat is telepítenek majd, ezzel gyorsítva az érkező utasok ellenőrzését, valamint az A és B oldalon is eggyel több utasbiztonsági ellenőrző sávot állítanak üzembe, megnövelik a váró területét és hosszabb röntgeneket szereznek be, hogy egyszerre több utast tudjanak kiszolgálni. Ezekkel a fejlesztésekkel a várakozási idő csúcsidőszakban várhatóan nem éri majd el a fél órát - mondta.
21:07
Mai hír, hogy felháborodott az államtitkár.
Azt viszont eddig minden hivatalos szerv elnézte, hogy még a 2000-es években a Hochtief ajánlatában szereplő fejlesztések mind a mai napig nem valósultak meg.
Én már elég öreg vagyok, és emlékezem a szebbnél - szebb (parasztvakító) látávnytervekre, ami mind köddé vált.
10:23
@Hartmann György Sándor: "Tűrhetetlen, hogy még öt évig működjön a bádogkarám Ferihegyen" alcímmel közöl cikket febr. 9.-i számában a Magyar Nemzet (a korábbi Magyar Idők). Annak ellenére, hogy az írás a miniszterelnökség felháborodott helyettes államtitkárát idézi, az egész cikkből sugárzik a kormányzati tehetetlenség - ami számomra érthetetlen. Még öt év olyan viszonyok között, amelyeket létrehozni sem lett volna szabad? Mire való akkor a fogyasztóvédelem, az építésügyi szabályozás, a Köjál és a bíróság? Arra, hogy a passzivitásukkal visszaélve, a Budapest Airport semmibe vegye a magyar kormány "hosszabb ideje és rendszeresen" hangsúlyozott követelését?
Ami pedig a reptérnek a cikkben vázoltak szerinti fejlesztését illeti, tiltakozunk. Hogy kik és miért? Kérem, olvassák el: https://index.hu/belfold/budapest/2019/02/12/repteri_zajszennyezes_hungarocontroll_liszt_ferenc/
14:44
Mikor szüntetik meg az ótvaros bádogtelepi beszállítást, a WC, ivóvíz, és lényegében fűtés, klíma és ülőhely-mentes várakoztatást, ezt a reptér felelős vezetőinek, a létesítményeket használó légitársaságoknak és a magyar hatóságoknak egyaránt felróható csibészséget Ferihegyen?