/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Közélet, hírek

SANAA - Kazuyo Sejima és Ryue Nishizawa - nyerte el a 2010-es Pritzker díjat

1/28

SANAA Christian Dior Building Omotesando, Tokio fotó Hisao Suzuki

?>
SANAA Christian Dior Building Omotesando, Tokio fotó Hisao Suzuki
?>
SANAA New Museum of Contemporary Art New York 2007 fotóo Hisao Suzuki
?>
SANAA New Museum of Contemporary Art New York 2007 fotó H Suzuki
?>
SANAA  21st Century Museum of Contemporary Art Kanazawa Ishikawa 2004 fotó H  Suzuki
?>
21st Century Museum of Contemporary Art Kanazawa Ishikawa 2004 fotó H Suzuki
?>
21st Century Museum of Contemporary Art Kanazawa Ishikawa 2004 fotó H Suzuki
?>
21st Century Museum of Contemporary Art Kanazawa Ishikawa 2004 fotó H Suzuki
?>
SANAA Christian Dior Building Omotesando, Tokio fotó H Suzuki
?>
SANAA Christian Dior Building Omotesando, Tokio fotó H Suzuki
?>
SANAA DeKunstlinie Theater and cultural Center Almere 2007 fotó H Suzuki
?>
SANAA DeKunstlinie Theater and cultural Center Almere 2007 foto H Suzuki
?>
SANAA Glass Pavilion Toledo Museum of Art Toledo Ohio fotó H Suzuki
?>
SANAA Glass Pavilion Toledo Museum of Art Toledo Ohio fotó H Suzuki
?>
SANAA Glass Pavilion Toledo Museum of Art Toledo Ohio fotó H Suzuki
?>
SANAA Glass Pavilion Toledo Museum of Art Toledo Ohio fotó H Suzuki
?>
SANAA Naoshima Ferry Terminal Naoshima Kagawa 2006 fotó H Suzuki
?>
SANAA Naoshima Ferry Terminal Naoshima Kagawa 2006 fotó H Suzuki
?>
SANAA O Museum Iida Nagano 1999 fotóHisao Suzuki
?>
SANAA O Museum Iida Nagano 1999 fotó Hisao Suzuki
?>
SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki
?>
SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki
?>
SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki
?>
SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki
?>
SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki
?>
SANAA Zollverein School of Management and design 2006 Essen fotó H Suzuki
?>
SANAA Zollverein School of Management and design 2006 Essen fotó H Suzuki
?>
SANAA Zollverein School of Management and design 2006 Essen fotó H Suzuki
?>
SANAA  - Kazuyo  Sejima és Ryue Nishizawa
1/28

SANAA Christian Dior Building Omotesando, Tokio fotó Hisao Suzuki

SANAA - Kazuyo Sejima és Ryue Nishizawa - nyerte el a 2010-es Pritzker díjat
Közélet, hírek

SANAA - Kazuyo Sejima és Ryue Nishizawa - nyerte el a 2010-es Pritzker díjat

2010.03.29. 14:09

Cikkinfó

Építészek, alkotók:
Kazuyo Sejima, Ryue Nishizawa

Földrajzi hely:
Los Angeles, Egyesült Államok

Vélemények:
1

Dosszié:

Letölthető dokumentumok:

A díj történetében harmadszor fordul elő, hogy japán építészt, illetve tervezőpárost jutalmaznak.

Idén a tokiói székhelyű SANAA Stúdió alapító építészei nyerték a rangos építészeti díjat. Kazuyo Sejima és Ryue Nishizawa 1995-ben társultak, főbb munkáik közt van a Christian Dior Omotesando (Tokyo, 2003) a XXI. századi Kortárs Művészeti Múzeum (Kanazawa, 2004) vagy a New Museum of Contemporary Art (New York, 2007). Legtöbb munkájuk Japánban található, de Hongkongban, Törökországban, Svájcban, Hollandiában, Németországban és - legutóbbi jelentősebb munkájukkal, a Serpentine Pavilion-nal (London, 2009) - az Egyesült Királyságban is állnak épületeik. Folyamatban lévő munkáik és terveik közt két franciaországi és számos egyéb épület szerepel, Spanyolországban, Portugáliában, Kínában és Koreában.

 

SANAA Christian Dior Building Omotesando, Tokio fotó Hisao Suzuki
1/28
SANAA Christian Dior Building Omotesando, Tokio fotó Hisao Suzuki

SANAA New Museum of Contemporary Art New York 2007 fotóo Hisao Suzuki
2/28
SANAA New Museum of Contemporary Art New York 2007 fotóo Hisao Suzuki

SANAA New Museum of Contemporary Art New York 2007 fotó H Suzuki
3/28
SANAA New Museum of Contemporary Art New York 2007 fotó H Suzuki

 

SANAA  21st Century Museum of Contemporary Art Kanazawa Ishikawa 2004 fotó H  Suzuki
4/28
SANAA 21st Century Museum of Contemporary Art Kanazawa Ishikawa 2004 fotó H Suzuki

21st Century Museum of Contemporary Art Kanazawa Ishikawa 2004 fotó H Suzuki
5/28
21st Century Museum of Contemporary Art Kanazawa Ishikawa 2004 fotó H Suzuki

21st Century Museum of Contemporary Art Kanazawa Ishikawa 2004 fotó H Suzuki
6/28
21st Century Museum of Contemporary Art Kanazawa Ishikawa 2004 fotó H Suzuki

21st Century Museum of Contemporary Art Kanazawa Ishikawa 2004 fotó H Suzuki
7/28
21st Century Museum of Contemporary Art Kanazawa Ishikawa 2004 fotó H Suzuki

SANAA Christian Dior Building Omotesando, Tokio fotó H Suzuki
8/28
SANAA Christian Dior Building Omotesando, Tokio fotó H Suzuki

SANAA Christian Dior Building Omotesando, Tokio fotó H Suzuki
9/28
SANAA Christian Dior Building Omotesando, Tokio fotó H Suzuki

SANAA DeKunstlinie Theater and cultural Center Almere 2007 fotó H Suzuki
10/28
SANAA DeKunstlinie Theater and cultural Center Almere 2007 fotó H Suzuki

SANAA DeKunstlinie Theater and cultural Center Almere 2007 foto H Suzuki
11/28
SANAA DeKunstlinie Theater and cultural Center Almere 2007 foto H Suzuki

SANAA Glass Pavilion Toledo Museum of Art Toledo Ohio fotó H Suzuki
12/28
SANAA Glass Pavilion Toledo Museum of Art Toledo Ohio fotó H Suzuki

SANAA Glass Pavilion Toledo Museum of Art Toledo Ohio fotó H Suzuki
13/28
SANAA Glass Pavilion Toledo Museum of Art Toledo Ohio fotó H Suzuki

SANAA Glass Pavilion Toledo Museum of Art Toledo Ohio fotó H Suzuki
14/28
SANAA Glass Pavilion Toledo Museum of Art Toledo Ohio fotó H Suzuki

SANAA Glass Pavilion Toledo Museum of Art Toledo Ohio fotó H Suzuki
15/28
SANAA Glass Pavilion Toledo Museum of Art Toledo Ohio fotó H Suzuki

SANAA Naoshima Ferry Terminal Naoshima Kagawa 2006 fotó H Suzuki
16/28
SANAA Naoshima Ferry Terminal Naoshima Kagawa 2006 fotó H Suzuki

SANAA Naoshima Ferry Terminal Naoshima Kagawa 2006 fotó H Suzuki
17/28
SANAA Naoshima Ferry Terminal Naoshima Kagawa 2006 fotó H Suzuki

SANAA O Museum Iida Nagano 1999 fotóHisao Suzuki
18/28
SANAA O Museum Iida Nagano 1999 fotóHisao Suzuki

SANAA O Museum Iida Nagano 1999 fotó Hisao Suzuki
19/28
SANAA O Museum Iida Nagano 1999 fotó Hisao Suzuki

SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki
20/28
SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki

SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki
21/28
SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki

SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki
22/28
SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki

SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki
23/28
SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki

SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki
24/28
SANAA Rolex Learning Center EPF Lausanne CH 2009 fotó H Suzuki

SANAA Zollverein School of Management and design 2006 Essen fotó H Suzuki
25/28
SANAA Zollverein School of Management and design 2006 Essen fotó H Suzuki

SANAA Zollverein School of Management and design 2006 Essen fotó H Suzuki
26/28
SANAA Zollverein School of Management and design 2006 Essen fotó H Suzuki

SANAA Zollverein School of Management and design 2006 Essen fotó H Suzuki
27/28
SANAA Zollverein School of Management and design 2006 Essen fotó H Suzuki


 

Kazuyo Sejima 1956-ban született Ibarakiban. 1981-ben mesterdiplomázott a Japán Nők Egyetemén, majd Toyo Ito -nál helyezkedett el. 1987-ben saját irodát nyitott, a Kazuyo Sejima and Associates-t. 1995-ben korábbi alkalmazottjával,  Ryue Nishizawa-val megalapították a SANAA-t. 2000-ben a 7. Velencei Építészeti Biennálé Japán Pavilonjának(City of Girls) kurátora volt. Kazuyo Sejima a Tama Art University és a Keio University vendégprofesszora, és a Princetoni Egyetem Jean Labatut Tanszékén oktat, 2010-ben a 12. Velencei Építészeti Biennálé igazgatója.

 

SANAA  - Kazuyo  Sejima és Ryue Nishizawa
28/28
SANAA  - Kazuyo Sejima és Ryue Nishizawa


 

Ryue Nishizawa 1966-ban született Kanagawa-ban, 1990-ben diplomázott a Yokohamai Egyetemen. 1987-ben a Kazuyo Sejima & Associates alkalmazta.
Társalapítója a SANAA-nak, jelenleg a Yokohamai Egyetem docense.

Lord Palumbo, a zsűri elnöke így idézett az indoklásból: „Azért az építészetért, ami egyszerre kifinomult és erőteljes, találékony és szellemes, de nem túlságosan okoskodó; azokért az épületekért, amelyek a környezetükkel ill. a saját kontextusukkal szinkronicitásban állva a teljesség érzetét és az empirikus tudás gazdagságát sugározzák egy olyan rendkívüli építészeti nyelven, amely egyedi és inspiráló együttműködésben gyökerezik; a figyelemreméltó munkásságért, és az ígéretes jövőbeli tervekért, 2010 Pritzker Díját Kazuyo Sejimának és Ryue Nishizawának ítéljük."

A 2010-es Pritzker díj zsűrije:
Lord Palumbo, elnök
Alejandro Aravena, építész, Chile
Rolf Fehlbaum, Vitra, Svájc
Carlos Jimenez, professzor, Rice University School of Architecture, USA
Juhani Pallasmaa, építész, Finland
Renzo Piano, Pritzker díjas építész, Olaszország
Karen Stein, író, szerkesztő, USA

Vélemények (1)
MuMa
2010.03.29.
15:20

A cikk főoldali bevezetőjében apró tévedés van: a SANAA nem a harmadik, hanem a negyedik japán díjazott a Pritzker történetében. 1987-ben Kenzo Tange, 1993-ban Fumihiko Maki, két évre rá Tadao Ando kapta a díjat.

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk