Épületek/Lakóépület

Szabadonálló társasház Zuglóban

1/15

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/15

Szabadonálló társasház Zuglóban
Épületek/Lakóépület

Szabadonálló társasház Zuglóban

2006.11.23. 08:44

Projektinfó

Társasház Budapest, XIV., Fogarasi út 141.

URL:
Bánáti és Hartvig Építész Iroda

Építés éve:
2006

Stáblista

Építész tervezők: Hartvig Lajos, Kátai Éva, Alasztics Pál
Tartószerkezetek: Gyuris Zsolt
Épületgépészet: Farkas Tamás
Épületvillamosság: Balázs Judit
Építtető: HomeBau Kft.

"A tömeget a nyílászárók és a táblás árnyékolók kiosztásának játékosságával sikerült izgalmassá tenni." Építész tervezők: Hartvig Lajos, Kátai Éva, Alasztics Pál

1/15

A társasház a Fischer István utca–Fogarasi út–Vezér út–Zsálya utca által határolt tömbben épült fel, szabadonálló beépítésben. A telek lehetőségeit a tervtanács által elfogadott beépítési paraméterek keretein belül maximálisan kihasználtuk. Az így kialakított tömeget a nyílászárók és a táblás árnyékolók kiosztásának játékosságával sikerült izgalmassá tenni.

A bejárat az északkeleti oldalon található, ahol közvetlenül a lépcsőházba jutunk. A földszinten az utca felé üzlethelyiséget alakítottunk ki. Erre a szintre került még egy 3 szobás lakás, közvetlen kertkapcsolattal. Az emeleti szinteken lévő lakások a közös lépcsőházon keresztül közelíthetők meg. Két különböző alaprajzú lakást terveztünk. Az utcai oldalra garzon, a kert felőli oldalra 3 szobás lakás került. Ez a két lakástípus ismétlődik szintenként. A lépcsőházi tetőfelépítményből juthatunk ki a közös használatú terasztetőre, amely részben szilárd burkolattal van ellátva, részben zöldtető.

5/15

A Fogarasi út nagyforgalmú kétszer kétsávos főút, troli és buszközlekedéssel, jelentős kamionforgalommal. A tömb Fogarasi úti oldalán a régi építésű épületek még az utcavonalra kerültek. Azóta a zajterhelés olyan mértékben nőtt, hogy az utcai lakások használhatósága, komfortértéke még megfelelő léghanggátlású nyílászárók alkalmazásával is kisebb lenne, mint a hátsó, kert felé néző lakásoké. Ezt kiküszöbölendő - az eredeti építési vonalat tiszteletben tartva - az épület részeként az utcavonalra hangfogó üvegfal épült, mely védelmet nyújt a zaj- és por ellen.

Kátai Éva

9/15

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk