Szempontok a szegedi Déli-hídhoz
Dr. Rigó Mihály írásában a szegedi Déli-híd építésével kapcsolatban fejti ki véleményét: "A képlet egyszerű: a hídhoz pénz kell, mely nem áll a város rendelkezésére, emiatt társfinanszírozókat kell bevonni. Itt lehet kisiklani, mint ahogyan ki is siklottunk!"
Állítom: a hídépítés kényszerpályára tett, kényszerpályán járó beruházás, mivel nem műszaki okból terveznek közös vasúti és közúti használatú hidat, hanem a pénzhiány kényszere miatt. Annak tipikus példáját láthatják a szegediek, amikor a pénzhiány drágít! A drágítás ráadásul kétszeres! Mintha ismétlődne a történelem: hiszen a szegedi hídépítésben ma is mértékadó a vasút, a Tisza és a szállítási feladat léte.
A mostani írásom rövid, szinte csak egy felsorolás, mert nem akarom magamat ismételgetni. Jelen írásom szerves része a „Porlód vagy inkább Szeged?" című dolgozatomnak, mely a Szeged folyóirat 2016. májusi számában jelent meg, annak mintegy összefoglalva a 4. pontját. Tandi Lajos főszerkesztő úr az írásomat vitairatnak minősítette. de még a vita elején szeretnék műszaki jellegű dolgokat is a vitázók asztalára tenni.
Dr. Rigó Mihály
A teljes cikk itt olvasható.
19:06
Szép dolgok Szeged egykori vasúti hídjáról.
https://szegedma.hu/2018/08/multidezo-3-resz-volt-egyszer-egy-szegedi-vasuti-tisza-hid
Nagy kár a cikk végén leírt fals információk tömege, mert ez félrevezeti a lakosságot.
Akkor kell Szegedre vasúti híd, ha az képes lesz profitot termelni! Tehát lesz szállítandó áru is és személy is, mint régen. Őseink nem építettek volna eleve ráfizetéses vasutat!