Közélet, hírek

Törik a repülőtéri betont – bővítik a terminált

1/7

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
1/7

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

Törik a repülőtéri betont – bővítik a terminált
Közélet, hírek

Törik a repülőtéri betont – bővítik a terminált

2017.03.02. 12:33

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország, _Magyarország

Építészek, alkotók:
Tima Zoltán

Vélemények:
2

A forgalmi előtér betonjának feltörésével megkezdődött a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér 2B terminálja új utasmólójának építése szerdán. A Budapest Airport teljes egészében saját finanszírozásában épülő új utasmóló várhatóan másfél éven belül készül el és több mint 10 ezer négyzetméterrel növeli a 2. terminál utasforgalmi területét.

Kevés olyan masszív beton van, mint amit épp most törnek fel a repülőtér 2. Terminál forgalmi előterén, hogy a helyén megépítsék a 220 méter hosszú új mólót. A helyszínen alig két hónapja még repülőgépek közlekedtek, illetve itt állt a 2B alapszintű beszállókapuk csarnoka, amit a köznyelv csak „bádog terminálnak" hívott. Szerdán viszont ünnepélyes keretek között avatta fel a munkaterületet az építtető Budapest Airport és a kivitelező KÉSZ Építő Zrt.


látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
4/7
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI


 

A repülőtér a BUD 2020 program keretében újul meg, több mint 50 milliárd forintot fordítanak a fejlesztésekre. Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója az épületről elmondta, hogy 2B terminálból mintegy 220 méter hosszan nyúlik majd ki, 30 méter széles és 11 ezer négyzetméter területű lesz. A mólóról 27 új (közvetlen utashidas, buszos és gyalogos) beszállítókapu érhető el, ezek közül tíz utasbeszállító hidat is kap, három állóhely széles törzsű gépeket is ki tud majd szolgálni.


látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
6/7
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI


 

A B utasmóló terveinek elkészítésével a 6 évvel ezelőtt átadott SkyCourt csarnokot is tervező Tima Zoltán Prima Primissima díjas építészt és a KÖZTI tervezőcsapatát bízták meg. A funkcionalitás, az utasok kényelme és a legtöbbet nyújtó ár-érték elvek alapján tervezték az épületszárnyat, úgy, hogy megmaradjon a terminál építészeti egysége. Az utasmóló a látszóbeton, acél és üveg kombinációja lesz, stílusjegyei pedig egészségesen ötvözik a SkyCourt és a régebbi 2B Terminál építészeti vonásait. A belső felületek, mint például a padlóburkolat, a SkyCourt hangulatát tükrözik, míg a külső alumínium panelek a 2B Terminál homlokzatával harmonizálnak.

forrás: MTI, KÉSZ Építő Zrt.

 

Vélemények (2)
Pákozdi Imre
2017.04.10.
18:24

»...itt állt a 2B alapszintű beszállókapuk csarnoka, amit a köznyelv csak „bádog terminálnak” hívott.« Miféle hazug szédelgés ez a múlt idővel, kérem? A 2B elől lehet, hogy eltakarították azt a nyomorú légiforgalmi szégyenfoltot, de néhány méterrel odébb, a 2A terminál előtt, most is működik a bádogbarakk, a ferihegyi bidonville. Például a Wizzair ma is onnan szippantja fel az utasait és oda is hányja ki őket.

Hartmann György Sándor
2017.04.11.
10:19

@Pákozdi Imre: Sajnos én olyan már olyan öreg vagyok, hogy sok mindenre emlékezem, pl.

Az ÁPV Rt. Igazgatósága 2005. augusztus 26-án tartott ülésén döntést hozott a Budapest Airport Rt. 75%-1 szavazatot megtestesítő részvénycsomagjának értékesítésére kiírt privatizációs pályázat második fordulójába jutott befektetőkről. A kiíró ÁPV Rt. az értékelést követően az alábbi társaságokat hívta meg a második fordulóban való részvételre…

forrás: http://www.kisalfold.hu/velemeny/malev_eredmenytelen_privatizacios_eljaras/1141365/

utolsó letöltés: 2017. április 11.

Átépítik a ferihegyi terminálokat

Legkésőbb 2008 közepére összeépítik a ferihegyi 2A és 2B utasfogadó csarnokot, és bővítik is az új, egységes terminált. Öt éven belül egy szatellitterminált is létesítenek - írja a Világgazdaság. A következő öt esztendő 65,5 milliárd forintos fejlesztései nyomán a 2005-ös nyolcmillióval szemben 12 milliós forgalmat bonyolíthat le a budapesti repülőtér, ezzel a régió első számú repülőterévé válhat.

[2006.01.26.]

forrás: http://epulettar.hu/cikk/atepitik-a-ferihegyi-terminalokat-fnhu

utolsó letöltés 2017. április 11.

HOCHTIEF AirPort:

261 millió eurós repülőtér-fejlesztési program Ferihegyen

Tíz éven belül a Budapest Airport Közép-Kelet-Európa legsikeresebb repülőtere lesz

Budapest, 2007. június 13. – A Budapest Airport (BA) új menedzsmentje ma

bemutatta a ferihegyi repülőtérre vonatkozó jövőképét és fejlesztési terveit. A BA

2011-ig több mint 261 millió eurót költ majd Ferihegy fejlesztésére, és megfelel

majd a privatizációs szerződésekben foglalt valamennyi kötelezettség-vállalásnak.

forrás: www.bud.hu/.../261-millio-euros-repuloter-fejlesztesi-program-ferihegyen-ba-kozlem...

utolsó letöltés: 2017. április 11.

És: http://epiteszforum.hu/megujul-a-ferihegyi-t2-terminal

Megújul a Ferihegyi T2 Terminál

2008. február 27

Vagyis már itt az ideje, hogy beváltsák azt a sok-sok ígéretet!

Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk