Közélet, hírek

Törik a repülőtéri betont – bővítik a terminált

1/7

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
?>
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
1/7

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI

Törik a repülőtéri betont – bővítik a terminált
Közélet, hírek

Törik a repülőtéri betont – bővítik a terminált

2017.03.02. 12:33

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország, _Magyarország

Építészek, alkotók:
Tima Zoltán

Vélemények:
2

A forgalmi előtér betonjának feltörésével megkezdődött a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér 2B terminálja új utasmólójának építése szerdán. A Budapest Airport teljes egészében saját finanszírozásában épülő új utasmóló várhatóan másfél éven belül készül el és több mint 10 ezer négyzetméterrel növeli a 2. terminál utasforgalmi területét.

Kevés olyan masszív beton van, mint amit épp most törnek fel a repülőtér 2. Terminál forgalmi előterén, hogy a helyén megépítsék a 220 méter hosszú új mólót. A helyszínen alig két hónapja még repülőgépek közlekedtek, illetve itt állt a 2B alapszintű beszállókapuk csarnoka, amit a köznyelv csak „bádog terminálnak" hívott. Szerdán viszont ünnepélyes keretek között avatta fel a munkaterületet az építtető Budapest Airport és a kivitelező KÉSZ Építő Zrt.


látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
4/7
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI


 

A repülőtér a BUD 2020 program keretében újul meg, több mint 50 milliárd forintot fordítanak a fejlesztésekre. Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója az épületről elmondta, hogy 2B terminálból mintegy 220 méter hosszan nyúlik majd ki, 30 méter széles és 11 ezer négyzetméter területű lesz. A mólóról 27 új (közvetlen utashidas, buszos és gyalogos) beszállítókapu érhető el, ezek közül tíz utasbeszállító hidat is kap, három állóhely széles törzsű gépeket is ki tud majd szolgálni.


látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI
6/7
látványterv a Liszt Ferenc repülőtér új mólójáról - építész: Tima Zoltán (KÖZTI) - forrás: MTI


 

A B utasmóló terveinek elkészítésével a 6 évvel ezelőtt átadott SkyCourt csarnokot is tervező Tima Zoltán Prima Primissima díjas építészt és a KÖZTI tervezőcsapatát bízták meg. A funkcionalitás, az utasok kényelme és a legtöbbet nyújtó ár-érték elvek alapján tervezték az épületszárnyat, úgy, hogy megmaradjon a terminál építészeti egysége. Az utasmóló a látszóbeton, acél és üveg kombinációja lesz, stílusjegyei pedig egészségesen ötvözik a SkyCourt és a régebbi 2B Terminál építészeti vonásait. A belső felületek, mint például a padlóburkolat, a SkyCourt hangulatát tükrözik, míg a külső alumínium panelek a 2B Terminál homlokzatával harmonizálnak.

forrás: MTI, KÉSZ Építő Zrt.

 

Vélemények (2)
Pákozdi Imre
2017.04.10.
18:24

»...itt állt a 2B alapszintű beszállókapuk csarnoka, amit a köznyelv csak „bádog terminálnak” hívott.« Miféle hazug szédelgés ez a múlt idővel, kérem? A 2B elől lehet, hogy eltakarították azt a nyomorú légiforgalmi szégyenfoltot, de néhány méterrel odébb, a 2A terminál előtt, most is működik a bádogbarakk, a ferihegyi bidonville. Például a Wizzair ma is onnan szippantja fel az utasait és oda is hányja ki őket.

Hartmann György Sándor
2017.04.11.
10:19

@Pákozdi Imre: Sajnos én olyan már olyan öreg vagyok, hogy sok mindenre emlékezem, pl.

Az ÁPV Rt. Igazgatósága 2005. augusztus 26-án tartott ülésén döntést hozott a Budapest Airport Rt. 75%-1 szavazatot megtestesítő részvénycsomagjának értékesítésére kiírt privatizációs pályázat második fordulójába jutott befektetőkről. A kiíró ÁPV Rt. az értékelést követően az alábbi társaságokat hívta meg a második fordulóban való részvételre…

forrás: http://www.kisalfold.hu/velemeny/malev_eredmenytelen_privatizacios_eljaras/1141365/

utolsó letöltés: 2017. április 11.

Átépítik a ferihegyi terminálokat

Legkésőbb 2008 közepére összeépítik a ferihegyi 2A és 2B utasfogadó csarnokot, és bővítik is az új, egységes terminált. Öt éven belül egy szatellitterminált is létesítenek - írja a Világgazdaság. A következő öt esztendő 65,5 milliárd forintos fejlesztései nyomán a 2005-ös nyolcmillióval szemben 12 milliós forgalmat bonyolíthat le a budapesti repülőtér, ezzel a régió első számú repülőterévé válhat.

[2006.01.26.]

forrás: http://epulettar.hu/cikk/atepitik-a-ferihegyi-terminalokat-fnhu

utolsó letöltés 2017. április 11.

HOCHTIEF AirPort:

261 millió eurós repülőtér-fejlesztési program Ferihegyen

Tíz éven belül a Budapest Airport Közép-Kelet-Európa legsikeresebb repülőtere lesz

Budapest, 2007. június 13. – A Budapest Airport (BA) új menedzsmentje ma

bemutatta a ferihegyi repülőtérre vonatkozó jövőképét és fejlesztési terveit. A BA

2011-ig több mint 261 millió eurót költ majd Ferihegy fejlesztésére, és megfelel

majd a privatizációs szerződésekben foglalt valamennyi kötelezettség-vállalásnak.

forrás: www.bud.hu/.../261-millio-euros-repuloter-fejlesztesi-program-ferihegyen-ba-kozlem...

utolsó letöltés: 2017. április 11.

És: http://epiteszforum.hu/megujul-a-ferihegyi-t2-terminal

Megújul a Ferihegyi T2 Terminál

2008. február 27

Vagyis már itt az ideje, hogy beváltsák azt a sok-sok ígéretet!

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.