/ MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Design/Formatervezés

Újra itt a Határtalan Design kiállítás

1/12

Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba

?>
Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba
?>
Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba
?>
Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba
?>
Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba
?>
Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba
?>
Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba
?>
Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba
?>
Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba
?>
Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba
?>
Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba
?>
tervező: Monika Beníšková
?>
tervező: Szalai Bálint
1/12

Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba

Újra itt a Határtalan Design kiállítás
Design/Formatervezés

Újra itt a Határtalan Design kiállítás

2020.10.14. 13:00

Cikkinfó

Építészek, alkotók:
Szalai Bálint, Monika Beníšková

Megnyílt a Kiscelli Múzeumban a régió egyik legjelentősebb, tizenöt éves múltra visszatekintő rendezvénysorozata a Határtalan Design. A kiállítás 14 ország több mint 140 alkotójának munkáit mutatja be 2020. október 10. és november 15. között. A program részeként az idei Határtalan Design Díjat két fiatal alkotónak, Szalai Bálintnak és Monika Beníškovának ítélte oda a zsűri.

Design határok nélkül 

A cím egyaránt utal a nemzetközi kiállítók egyre szélesedő körére és az egyes művészeti ágak közötti átjárhatóságra. A kurátorok kifejezett szándéka, hogy a dizájn széles körű értelmezési lehetőségeit mutassák be. A fogalmat kiszélesítve a kreatív szemléletet és az innovációt helyezik fókuszba, amely a folyamatos inspirációszerzésre, a különböző társadalmi, szakmai, generációs csoportok párbeszédére, az eltérő vélemények ütköztetésére, az információk rendszerezésére és átadására épül. 

A kiállításon a szűkebben értelmezett dizájntárgyak – egyedi, kis szériás és sorozatban gyártott bútorok, lakáskiegészítők, szőnyegek és lakástextilek – mellett prototípusok, kortárs ékszerek, a műfaji határokat szabadon értelmező projektek és az ezekről készült filmek, a fenntartható fejlődést szolgáló, környezettudatos és a civil közösségek társadalomformáló szerepét hangsúlyozó felvetések, valamint a gasztronómia kulturális és kreatív összefüggéseit bemutató művek egyaránt szerepelnek.

A Határtalan Design egyfajta tervezői hálózatként is működik, amely a különböző generációk közötti párbeszéd lehetőségének megteremtésére is törekszik. Ennek részeként a különböző művészeti és dizájniskolák, egyetemek hallgatóinak munkáit is megismerheti a közönség. Ebben az évben a Design Academy Eindhoven 2019. évi „Graduation Show"-ja alkotóinak, a pozsonyi Academy of Fine Arts and Design öt tanszéke, a varsói Academy of Fine Arts két tanszéke, a pilseni Ladislav Sutnar Faculty of Design and Art of the University of West Bohemia két tanszéke, illetve a MOME Design Intézete hallgatóinak munkái láthatók. Az ékszerművészeti oktatást idén a bécsi KunstModeDesign Herbststrasse – Abendkolleg SchmuckDesign tanszéke növendékeinek munkáin keresztül ismerhetik meg a látogatók.

Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba
9/12
Határtalan Design - fotó: Villányi Csaba

A Határtalan Design Díj

A kiállítók szakmai teljesítményének elismeréseként a szervezők 2016-ban dizájndíjat alapítottak, elsősorban a fiatal, főként pályakezdő alkotók támogatására. Az elismerés célja, hogy felhívja a figyelmet a dizájnban rejlő potenciálra, a mecenatúra, a társadalmi szerepvállalás jelentőségére. A neves szakértőkből álló zsűri az adott tárgyak eredetiségét, innovatív megoldásait, magas dizájntartalmát értékeli.

A művek kiválasztásában az alábbi szakértők vettek részt:
Csomay Zsófia, Ybl-díjas építész, belsőépítész, érdemes művész, címzetes egyetemi tanár,
Demeter Nóra, DLA habil, Demeter Design Stúdió, Épitész, belsőépitész,
Horváth Béla, a Horváth Béla Művészeti Alapítvány alapítója, műgyűjtő, 
Petrányi Zsolt, művészettörténész,
Spengler Katalin és Somlói Zsolt, műgyűjtők.

Az idei díjat két fiatal pályakezdő alkotó: a MOME Design Intézetében diplomázott Szalai Bálint és a pilseni LSFDA egyetem volt hallgatója, Monika Beníšková kapja, akik személyenként bruttó 300 000 forint díjazásban részesülnek. Katia Bagosi és Andrei Revnic dizájnerek pedig ingyenes részvételi lehetőséget kapnak Európa egyik legjelentősebb dizájneseményére, a Lodz Design Festival-ra.

tervező: Szalai Bálint
12/12
tervező: Szalai Bálint

tervező: Monika Beníšková
11/12
tervező: Monika Beníšková

A kiállítás megtekinthető 2020.10.10. és 11.15. között, hétfő kivételével minden nap 10:00 – 18:00.

Határtalan Design

 

Szerk.: Sütöri Laura

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk