//// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS //// 20. Média Építészeti Díja //// november 8., Uránia //// JEGYVÁSÁRLÁS
Épülettervek

Vertikális építész fórum

1/16

Egységek

Funkció séma

Irányok

Közlekedés

Tervezési alapok

A természetközeliség fontossága

Problémafelvetés

Kérdésfelvetés

Kérdések a jövőre nézve

A szövet

Látványterv

Látványterv

Látványterv

Látványterv

Pályázati tabló

A tervező csapat

?>
Egységek
?>
Funkció séma
?>
Irányok
?>
Közlekedés
?>
Tervezési alapok
?>
A természetközeliség fontossága
?>
Problémafelvetés
?>
Kérdésfelvetés
?>
Kérdések a jövőre nézve
?>
A szövet
?>
Látványterv
?>
Látványterv
?>
Látványterv
?>
Látványterv
?>
Pályázati tabló
?>
A tervező csapat
1/16

Egységek

Funkció séma

Irányok

Közlekedés

Tervezési alapok

A természetközeliség fontossága

Problémafelvetés

Kérdésfelvetés

Kérdések a jövőre nézve

A szövet

Látványterv

Látványterv

Látványterv

Látványterv

Pályázati tabló

A tervező csapat

Vertikális építész fórum
Épülettervek

Vertikális építész fórum

2014.09.02. 12:29
MÉD

Projektinfó

Vertikális építész fórum

Tervezés éve:
2014

MÉD:

Pályázati művünket az AC-CA nemzetközi ötletpályázat keretein belül készítettük el. A kreatív verseny újabb extravagáns helyszíne Dubai városa lett, ahova az építészet tornyát kellett megálmodnunk. Egy tornyot, mely egyaránt otthont adna az építészképzésnek és irodáknak, nagyvonalú, generációkat áthidaló fórumot képezve az építészettudomány elméleti és gyakorlati világa között. 

Tervezési alapok

Az általános feladatok teljesítése mellett:

  • a számos használati funkció elhelyezéséhez tiszta építészeti nyelvezet használata,
  • atervezési helyszín megfelelő kiválasztása Dubai városán belül (fantázia helyszín),
  • innovatív gondolatok beépítése, etc.

Külön feladatot támasztottunk magunk elé. Célunk egy olyan épületegyüttes megálmodása volt, mely megjelenésével előremutató kérdéseket vet fel. Egy utópiát, ha úgy tetszik. Hiszen az építészet, a tudás, amit az diákoknak el kell sajátítaniuk olyan komplex, hogy részben az épület feladata is funkciójánál fogva, hogy szellemiségével mankót nyújtson a megfelelő úton való járáshoz ebben a komplexitásban.

Egységek
1/16
Egységek

Melyek a minőségi élet feltételei? Hogyan fogja a felhőkarcolók világa biztosítani ezeket a feltételeket? A függőleges városok vajon képesek-e olyan egység megalkotására, mint a (jó esetben) „zölddel" átszőtt városok, melyekben élünk? A városi szövet tereket, parkokat is magába foglal, melyek mind-mind a társadalmi élet – találkozások, programok, meditáció, kikapcsolódás, etc. – színhelyei. Ezeknek a színhelyeknek a biztosítása kötelező feladatunk, hogy egészséges társadalmak nőjenek fel az eljövendő, még zsúfoltabb világunkban. A gondolati lánc végén kikristályosodott számunkra a tervezés alapját szolgáló kérdés:

Amennyiben valóban a vertikális városok világa felé haladunk (mint ahogy most is egy egyetemváros-tornyot tervezünk), hogyan fogja ez a város a megfelelő mennyiségű köztereket és zöldzónákat biztosítani? Hogyan lesznek ezek fizikailag elérhető távolságban számunkra?

Kérdésfelvetés
8/16
Kérdésfelvetés

Úgy döntöttünk, tervünk adjon egy lehetséges választ a kérdésre, megmutatva a jelenlegi technikai nehézségeket. A feltett kérdést a pályamű nyitva hagyja: Vajon megoldható-e ez a probléma? Milyen technológiai hátteret kell kifejlesztenünk, hogy a problémát megoldjuk? (Pl. Állandó mozgásban lévő, levegőben úszó zöld szigetek, melyek mozgásukkal kerülik meg a benapozás vizsgálatból adódó problémákat?) Pályázatunkkal nem akartunk ennyire elrugaszkodni a jelenkor valóságától, de épületünket ennek a fejlődési iránynak a vonalán helyeztük el. Az építészet tornya nem a csillogó homlokzatokról, vagy a hullámzó felületekről szól, hanem a gondolatiságról, mely átszövi.

Épületleírás

A pályázat kiírói nem tűztek ki pontos helyszínt, a résztvevőknek csupán a megfelelő környezetet kellett kiválasztaniuk. Ezért a tervezési terület kiválasztásánál elsődlegesen az számított, hogy az épített városi környezetet megfelelően impulzív - ösztönző legyen a különleges tudomány elsajátításához, valamint, hogy az együttes jól megközelíthető legyen, a benne található irodák miatt. Fontos volt továbbá, hogy a leendő épület több irányban teremtsen kapcsolatot környezetével, a város részévé váljon, ugyanakkor önfenntartó is legyen: Város a városban. Így választásunk Dubai belvárosának gazdag környezetére esett.

A sokrétűség szimbólumaként, valamint élénk építészeti fórumként az épület tömege egyszerűen tagolódott. Egy általános városi szövetet alapul véve próbáltuk megalkotni a függőleges város szövetét, melyben az épületek mellett a hangsúlyt közterek, parkok kapják. Így kerültek a főfunkciók az épületegyüttest alkotó három főtoronyba, és így jött létre a publikus zónát képviselő háromdimenziós szövet, a függesztett kertrendszer az épületek között, melyet meghatározott szintmagasságokon lehet elérni. Ez a szövet továbbá önmagában is rejt függőleges közlekedési lehetőségeket, továbbá fedett pavilonépületeket, erősítve önállóságát. Ez a köztér-szövet / fórum ad helyet az építészoktatáshoz elengedhetetlen kiállításoknak, itt találkoznak a szakmagyakorlók a diákokkal, itt lehet ötleteket cserélni, ez ad lehetőséget az egyéni meditációra.

A szövet
10/16
A szövet

A hármas torony együttes három főfunkciónak ad otthont:

  • oktatás: az építészkar; előadótermek, kistermek, tanszékek, könyvtár
  • iroda: Építőipari cégek, építészstúdiók, műhelytermek
  • szállás: kollégium, albérletek, lakások

Az alsóbb szinteken találhatóak a nagyobb tömegeket megmozgató funkciók, mint az előadótermek az egyetem-toronyban, valamint műhelytermek az iroda-toronyban, ahol a diákok együtt dolgozhatnak szakmabeliekkel. A funkciók elosztására jellemző, hogy követi a képzés felépítését. Ahogy a diák halad tanulmányaival, úgy mássza meg az építészet tornyát.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.