A Budapesti Építész Kamara Elnökségének közleménye
A Budapesti Építész Kamara Elnöksége elfogadhatatlannak tartja, hogy a kormány úgy döntött: a Puskás Ferenc Stadion és környékének rendezéséhez szükséges terveket saját, közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatott építészcsapat tagjaival készíttetik el.
A Nemzeti Sport online híradása értelmében "a kormány döntött arról is, hogy a Nemzeti Sportközpontok álláspályázatán kiválasztásra kerülő saját építészcsapat tagjai készíthetik el (a sport és szabadidőpark új létesítményeinek-köztük az új nemzeti labdarúgó stadion-) terveit." A Budapesti Építész Kamara Elnöksége elfogadhatatlannak tartja, hogy a korábbi ötletpályázatot nem követik építészeti tervpályázatok, melyek megtartása nem feltétlenül mondana ellent a jelzett tervkészítési konstrukciónak, a " nehezebb helyzetbe kerülő magyar építészek foglalkoztatásának".
18:14
Várok még hasonló állásfoglalást: - a MÉK-től, - a MÉSZ-től, - a MUT-tól, - az országos főépítésztől - a budapesti főépítésztől. Javaslom továbbá, hogy előre jelentsük ki, az az építész, aki ezt a munkát vezető tervezőként elvállalja, a továbbiakban nem javasolható építészeti díjra, valamint az új stadion sem javasolható építészeti díjra. A lóvét tegyék zsebre, szakmai elismerést ne várjanak. Ez a minimum. KL
06:14
@cicu22: Ez a minimum? Igen, de talán van az éremnek másik oldala is. Egy ilyen munka megszerzése generáltervezőként, vagy legalább részvétel benne kiemelt alvállalkozóként akár pályázat, kapcsolatok vagy bármi egyéb útján tízmilliókban mérhető nyereséget jelent egy-két építész, vagy más tervező cég tulajdonosi körének, mivel állami megbízás esetén a Kamarai Díjszabás alpján lehet szerződni. Ez jó néhány építész(cég)nek, de azért megkérdőjelezhető, hogy hány olyan építésznek jelent megélhetést, aki nem vállalkozni, kapcsolatokat keresni, munka után kajtatni, hanem egyszerűen csak a szakmáját magas szinten gyakorolni, és abból megélni szeretne. Kérdés, hogy ez a csendes többség, beleértve a résztvevő cégek alkalmazottait is miben érdekelt?
08:15
@outrider: Kedves outrider! Átsiklottál egy fontos momentumon: „Az elmúlt hónapokban értékeltük a július elején lezárult építészeti ötletpályázatot, konzultáltunk az építészszakma képviselőivel, és úgy döntöttünk, hogy saját, közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatott tervezőkkel vágunk bele az utóbbi évtizedek legfontosabb sportlétesítmény-fejlesztésébe. Ez ésszerűbb, hatékonyabb és olcsóbb megoldás, ráadásul garantálja, hogy munkához jussanak a gazdasági válság miatt egyre nehezebb helyzetbe kerülő magyar építészek" – mondta Vígh László." Közalkalmazotti munkaviszony!
09:03
@dtpeti: Egyáltalán nem értek egyet azzal, hogy úgy próbál segíteni a kormyány az "egyre nehezebb helyzetbe kerülő magyar építészek"-nek, hogy kevesebb pénzzel, azaz a közalkalmazotti munkaviszonyból adódó igencsak nyomott bérezéssel szándékozik megterveztetni a gigaberuházást. Pusztán arra próbáltam rávilágítani, hogy a kiemelt projektek körüli pezsgés nyilvánvalóan segíti néhány nagyobb tervező cég üzleti pozícióját, de nem feltétlenül segít a szakma összességén. Ahogy a közalkalmazotti munkaviszony sem! (ld. előző kommentjeimet is)
09:47
@cicu22: ... minek bármit is várni? Láttunk már annyi nyomorult állásfoglalást, közleményt, nyílt levelet, kamarai programot... egyikből sem lett semmi. Egyébként érdekes látni, hogy a gyakran korrupcióval átitatott pályázati rendszer rendbetétele helyett most valami egész új formálódik - eredményét tekintve mégis ugyanaz minden az építészek szempontjából... vagyis cseberből vederbe... csak úgy látom a szemem előtt, majd összehívják a 100 kiválasztottat az első egyeztetésre és akkor majd eldöntik, hogy Józsi te ezt tervezed, Józsi2 te meg azt, ja neked csak E2-d van várjál má'Pista te meg tudod ezt tervezni? ... fiatalok szerkesztenek, te nem kéne valaki mégis aki kitalálja mi legyen? húzzunk sorsot vagy ... csináljunk egy belső pályázatot? húúú de ismerős, ez akár a Szépművészeti meghívásos pályázatára is emlékeztethet...csak most másokat hívtak meg... cseberből vederbe, de a 44 kamarai ropi évente fix.... köszi Kamara, 3 mondatot sikerült leírni.
12:52
@tumpek77: Ez Brüsszel Halála is. Túl sok mindent szeretne figyelembe venni. S a sok gondolkodás a TETT halála. Nekem 44.000.-Ft csekk plussz Fwd emailok....semmi más....(Se jogszabály magyarázat, se még jobb szerződések, se mintaterv, se instatnt tervezőnyilatkozatok, se épületszerkezettani ismertetők, se ingyenes szabványok, se illeszd a CAD-edbe Te Mérnökember, Se tervezői költségvetési kiírás minta, se "amit minding elrontatanak a költségvetési kiírásoknál", se.....se.....se...csak szöveg).Annyi minden lehetne. Sajnos egy nyomorult Aldi, Tesco egy ekkora költségből hatékonyabb szervezettet építenie fel...aki ütni a vasat....
12:57
@dtpeti: Kedves Péter! Te meg elfelejtesz egy örök igazságot: Aki nem tudja, az tanítja, és aki tanítani sem tudja, abból lesz a tornatanár. Ryhe
13:57
@epiteszikon: Ha már a pénzról beszélünk, akkor ennyi, az annyi; tagdíjbevétel: cca. évi 220 mFt/év (az összes építész kamarának, ha nem adott vissza jogosultságot, vagy nem függeszette fel a tagságát kb. ezer ember) továbbképzési igazolás kiadása: cca. 20 mFt/év (az összes kamarának) Ryhe Ui. De meg leszünk mentve, mert a jövő évtől a kamarák megzsarolhatják a felelős műszaki vezetőket, a műszaki ellenőröket, a prosztó beruházáslebonyolítókat és a energiatanusítókat, mert az építési törvény módosítása azt tartalmazza - igaz, hogy elsőre visszavágta elnökünk - nem tudom, hogy le lehet-e írni, hogy köztársaságunk elnöke -, a kamarák határozzák meg ezek NÉVJEGYZÉBEN tartási díját! (Akikhez egyébként semmi közök nincs!) Mert, ugyebár ez egyébként egy állami feldat lenne - mert ezek a szakmagyakorlások nem kamarai tagsághoz kötöttek, mert ezt elrendelni azért nincs vér .....-, de erre pénzt az állam egy buznyákot sem fog adni a jövőben a kamaráknak!) Természetesn ez nem zárja ki azt, hogy legyen egy profi kamarai szervezet, és a társadalmi munkások ellenőrizzék e szervezet működését, mint állat.
16:33
@outrider: A közalkalmazotti munkaviszony felvetése a kormány részéről nem hiszem, hogy költségmegtakarítási szándékot takar. Inkább a gond nélküli kézi vezérlés szándékát. Nem tanulnak a fideszes fiú... pardon, Urak a Nemzeti Színház máig kicsengő fiaskójából.
07:43
@dtpeti: kedves kollegák! segítsetek nekem azonosítani azt a közalkazmazotti jogviszonyban foglalkoztatott építész csoportot, amelynek nem hatósági vagy főhatósági szerepköre van (a fenti csoportok ugye élből nem lehetnének egyben tervezői jogosultsággal is rendelkező emberek egy kulturállamban), hanem tervezői. Azaz létezik ma olyan közalkalmazotti tervezői csoport, aki konkrétan közalkalmazottként tervezői munkát folytat? Én egyet tudok mondani, a VÁTI-n belül egy szűk csoport, amely az Országos Területrendezési Tervet készíti, illetve egy felet, a BUVÁTI-t, amelyet nemrégiben "államosított" vissza félig-meddig a Főváros. De hogy olyan közalkalmazott építészcsoport, amely épületeket tervez? (Persze vannak ilyen főépítészek, de azok illetékességi területükön kívül és nem a közalkalmazotti jogviszony keretében - már ugye kivéve Debrecent :-) Azt hittem az állami tervvállalatoknak vége van (minden előnyükkel és hátrányukkal együtt). Vagy ez a Vígh László féle üzenet eltévedt az időben és 22 év késedelemmel érkezett meg a postafiókba? Vagy titokban visszaállamosítták a KÖZTIt, a LAKÓTERVet vagy az IPARTERVet? Ha mégsem: akkor valóban ez lesz a hatékonyabb? Az olcsóbb? Valahol nem ettől a mérhetetlen hatékonyságtól és olcsóságtól bukott meg a Szocializmus? Ennek a hatékonyságnak és olcsóságnak nem a versenyben kellene eldőlnie? (Mindenhol a pazarló államról hallunk.) Azt pedig végképpen nem értem, hogy mennyiben szolgálja az "a válság miatt nehéz helyzetbe kerülő építészek munkához jutásának érdekeit", ha nem ők, hanem majd a közalkalmazottak terveznek? (Olyat, amire az országnak a legeslegkevésbé van szüksége - t.i. egy focistadiont.) Vagy értsük ez úgy, hogy virágnyelven most tulajdonképpen egy állami tervező vállalat megalapítása történt meg, csak lemaradtunk a bejelentésről? Csak én nem értem? Elnézést kérek! Szüntessétek meg példátlanul alultájékozotti, nemközalkalmazotti, ideológiailag nem elég képzetti viszonyaimat!
08:25
@bardóczi: Most csak találgatok: A debreceni stadion Bordás Péter féle csapata nem hasonló felállásban dolgozik? Ha igen az volt a főpróbája a nagy dobásnak. Hurrá!
09:23
@Hartmann György Sándor: A közalkalmazottat eltartom...hmhm tehát lehet hogy a versenyszférában lévő építészek, ha sok munkájuk volna besétál egy ilyen irodába, mint ADÓ fizetó és Valakit magához int, mondván " Pistikém, itt az felmérési terv dobd fal Archicadben", "Évikém ezt a költségvetési kiírást állítsd össze". Ez lehet a "MINDENKI ÉPÍTÉSZ IRODÁJA" nevet viselő egység. Előterében "öltözzen feketébe" bolt, ahol mindig akciós fekete, garbókat lehet venni, sőt kölcsönözni. "Vegye fel XY garbóját, ebben védte a tervzsűri előtt X kerületi irodaházát". Sok ötletem volna...
09:27
@dtpeti: Tatán is valami hasonló készül, de ott már csendben a vége felé tartanak.... http://magyaryterv.etata.hu/multicsarnok/csarnok_terve.pdf http://www.arch.hu/index.php/component/search/?Itemid=1&searchword=Tatai%20sportcsarnok&submit=Search&searchphrase=exact&ordering=newest
15:13
A történet sokkal durvábban folyik a Ludovika esetén- ha jól tudom. Ki hallott azzal kapcsolatban pályázatról?
15:23
@gertan: http://www.mek.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=3847&Itemid=67
09:54
igen, már megérte a csütörtök! (Biztos? Biztos. David Biztos)
07:30
Magánvéleményem: 1) Az ÉPÍTÉSZ SZAKMA ilyen módszerrel történő kijátszása, semmibe vétele ezzel a lépéssel gyakorlatilag hivatalos kormánypolitikává emelkedett (tudtommal a gyakran sztárolt Bordás Péter is hasonló felállásban tervezi a Debreceni Stadiont) 2) Annyi munkanélküli építész van ma Magyarországon, hogy pillanatok alatt lehet olyat találni, aki gondolkodás nélkül bevállalja. 3) Ilyen jelentőségű munkákat a világ civilizált részein szinte kizárólag a feladatra specializálódott, sokéves gyakorlattal rendelkező, összeszokott stábbal rendelkező, jelentős belső tartalékok mozgósítására képes cégekre bíznak. Ilyen nálunk lényegében nem létezik, tehát teljesen mindegy, hogy milyen szempontok alapján válogatják össze a közalkalmazotti csapatot. 4) A Kamara mindenkori vezetése az elmúlt 20 évben felelős azért, hogy idáig süllyedt a szakma megbecsülése, ezért teljesen új, professzionális érdekképviseletre lesz szükség a jövőben.
08:36
@outrider: a 4)-hez: a jelenlegi kormányzatnak..., khmm..., nagyon határozott elképzelései vannak az ügymenetek folytatásáról -és ebbe bele tartozik az is, hogy ötleteiket akár az őket támogató szervezetek véleményével szemben is keresztülviszik: tehát ebből a szempontból ganz-egál, hogy mennyire lenne professzionális az építészek érdekképviselete.
09:45
@desdicsávo: Hozzá tartozik mindehhez, hogy a küldöttek ha jól emlékszem, minden eddigi tisztújításkor az aktuálisan uralkodó állampárthoz közeli hírben álló MÉK elnököt és lehetőség szerint ilyen elnökséget is választottak. A szerencsétlenek nyilván nem tudták, hogy az ilyen szerelem végletesen egyoldalú, az aktuális állampárt pedig ezt a szervilizmust a szakmára kiosztott alapos hasbarúgásokkal hálálta meg. Az eddigieknél is rugdosósabb aktuális pártunk és kormányunk nyilván úgy véli, hogy a kamara ugyanúgy a Párt transzmissziós szíja, mint Rákosi-Kádáréknak volt a szakszervezet. Elnézve a MÉK eddigi tevékenységét, a dolog még hihetőnek is tűnik. Ami pedig a "professzionális" kamarát illeti, ahhoz az én véleményem szerint nem az itt oly sokszor emlegetett profi alkalmazottakra lenne szükség, akik úgy csinálnak hülyét a tagságból, ahogy nekik jól esik, hanem mindenekelőtt professzionális tagságra. Amelyik például olyan tisztségviselőket választ, akik őket képviselik és ezt naponta számon is kérik rajtuk.
10:06
@zapata: Outridernek, ugyancsak a 4. ponthoz: van egy kis komikus stichje, ahogy Ön a Kamarának címzett súlyos bírálatát pont egy olyan közleményhez fűzi, amely a Kamara karakán kiállásáról szól.
10:31
@Pákozdi Imre: Igaz, de ezt 20 évvel ezelőtt kellett volna elkezdeni...
11:55
@Pákozdi Imre: Azért tegyük hozzá, hogy itt két kamaráról beszélünk a budapesti BÉK-ről és az országos MÉK-ről, amelyek jelenleg sok tekintetben párhuzamosan működnek. Most mindenestre a BÉK szólalt meg...
04:43
Figyelembe véve a Stadionnal kapcsolatos botrányos kizárások és pályáztatás menetét az alábbi kérdések tolultak fel bennem: Biztos hogy az építészek érdeke lenne egy, vagy több új pályázati forduló? Biztos, hogy jó az, hogy minden pályázaton elindul több tucat iroda, amelyek közül ilyen- olyan okkal mindig kizárnak egy csomót, majd nyertes lesz egy nem kifogástalan alkotás; miközben a többi tervben is sok kiváló ötlet, megoldás és rengeteg munka volt? Biztos, hogy a legjobb építészeti megoldást egy rendszerint irreálisan rövid határidőre kiírt pályázat tüzében fogant, a terveket alig néhány órányit tanulmányozó, isten tudja hogyan oda került zsűri tagok által kiválasztott mű adja? Biztos az az építész szakma érdeke, hogy olyan pályázatokon indulhasson, ahol a többség munkáját semmilyen díjazással nem jutalmazzák, hogy a rengeteg befektetett energia és költség néha még a "legjobbaknak" sem térül meg? Biztos, hogy az építész szakma érdeke az , hogy óriási munkáját alacsonyabb áron fizessék meg, mint egy ügyvéd, ingatlanos, pályázatíró, közbeszerzési szakértő, esetleg kőműves segéd ténykedését? Melyik másik szakma az, amelyik elfogadja, sőt követeli, hogy több száz kolléga ingyen és bérmentve ölhesse bele megtakarított céges és magán tőkéjét egy biztosan meg nem térülő állami beruházásba? Biztosan az a helyes cél, hogy az építészek többsége a kialakult gyilkos verseny miatt átéjszakázza az életét, hogy háromszor annyi házat kelljen megterveznie, mint német, osztrák, cseh, szlovák, román és szerb kollégáinak? Az az értelmes székely kőműves mester, aki most itt dolgozik a házamon, azt találta kérdezni: "...Maguk építészek, teljesen hülyék-é?..."
05:24
@gertan: Miközben a kérdésfeltevéseit teljesen megokoltnak gondolom, visszakérdezek: biztos, hogy az a kőműves mester a fentebbi kérdésekkel kapcsolatban kérdezte, amit kérdezett? Nem véletlenül egy, a tervben szereplő, életidegen ereszkiképzés, burkolási mód, netán nyílászáró elhelyezés kapcsán :-?
06:32
@Pákozdi Imre: Ez jó poén volt, de nem: arról beszélgettünk, ki mennyit keres és hogyan lehet(ne) ma munkához jutni.
07:24
@gertan: Bocsánat :-)). A pályázatok bizonyára tényleg nagy erőfeszítést jelentenek. Ugyanakkor nem tudom elképzelni, hogy valamennyi beadott darabot akár csak költségtérítésben is részesítsék. Úgy gondolom - persze, nem tudom - hogy az első három helyezett díjazása, a továbbiak megvásárlása, a helyezetlenek jutalomban részesítése valamelyest azért költségtérítésnek is tekinthető. Nagyon érdekes, amit az "ad hoc" zsűrikről ír, mert valahol itt lehet a kutya elásva. Nem is annyira a részrehajlások, hanem a szempontok konzisztenciája, vagy hogy egyenesebben fogalmazzak, a megítélés értékrendje terén. Én egyetlen építész zsűri működését láttam életemben, a Breuer Marcel Utazási Ösztöndíjét (Demeter Nóra, Dévényi Tamás, Vargha Mihály, Bonta László). Ők alaposan megbeszélték, mik lesznek a szempontjaik. Vajon megtették-e ezt pl. az Iparművészeti Múzeum most lezajlott pályázatának kiváló zsűritagjai?
09:51
@gertan: Biztos, hogy a saját gondolkodásunkban-tűnődéseinkben a "pályázat" szót csak a magyarországi ritka, jellemzően problémás folyamattal kell azonosítanunk, és és a pályázatok adta lehetőségeken, annak előnyein-hátrányain gondolkodva annak legrosszabb (de továbbmegyek: hamis*) olvasatával kell azt beemelni egy összevetésbe? *a tág közvélemény által vitatott, a lebonyolítás tekintetében a törvényességet megkérdőjelező (stb stb) folyamat ugyanis aligha nevezhető jó szívvel pályázatnak...
10:01
@mB: Erre azért nagy a kísértés, mert elsősorban itthon pályázunk.
10:29
@mB: A hazai pályázati rendszer az izgalmas, új, egyéni gondolatok helyett kifejezetten a nagyobb cégek cad monkey-kal megerősített látványterv-gyárainak kedvez. A pályázatok célja nem az kellene legyen, hogy egy-egy reprezentatív projekt esetében rövid program alapján minél több csapat gyártson le egy szépen kicsinosított, "etetős" engedélyezési tervet, és utána reménykedjen, hogy az övét húzzák majd ki a kalapból, megnyerve a főnyereményt. Ez könnyen botrányhoz vezethet, mert mindenki sértődöttnek érzi magát, akinek nem volt szerencséje. És persze a nyertes még visz valamit: a Kamarai Tervezési Díjat, azt a díjat, amit a legtöbben soha nem kapnak meg a munkájukért. Mert erről szólnak a jelenlegi magyarországi tervpályázatok. A pályázatok igazi hiánya a kis munkák esetében az igazán fájó. A "nagyok" érdekei mentén megszületett tervpályázati rendelet (és persze a naponta változó önkormányzati "pénzszerző" pályázati kiírások) ellenérdekeltté teszi az önkormányzatokat abban, hogy a kisebb munkákra tervpályázatot írjanak ki. Pedig a szakmának más lenne az érdeke, a jelen helyzetben mindenképpen. Például az, hogy kisebb állami/önkormányzati projektek esetében a legfeljebb két hét alatt feldolgozott "első ötlet" kerüljön fel egyetlen tablóra egy gyors lebonyolítású ötletpályáztat keretében. Ennek nyertese viszi a munkát, további 2-5 helyezett kapjon egy jelképes, költségtérítés-léptékű díjat. Hiszen ezt sok helyen gyakorolják mutyiban ma is, miért ne lehetne akkor átlátható, ellenőrzött keretek között művelni ugyanezt, de már nem a kapcsolatokra, az aláajánlott tervezési díjra, hanem a jó ötletre, a tehetségre építve? Az igazi munka kultúrvidékeken csak ez után következik, amikor minden egyes érdekelt féllel egyeztetve kialakul a már tényleg átgondolt, nem az építész, hanem a közösség érdekeit mindennek alárendelő terv.
11:19
@Pákozdi Imre: A jelenlegi gyakorlatot azért nem hiszem, hogy csak egy sorsszerű megváltoztathatatlan adottságként lehet kezelni.
11:48
@outrider: Jogos mindkét felvetés. Amit még hozzátennék, hogy nagyon fontos lenne a pályázatok hozzáértő előkészítése, egyértelmű és reális célok megfogalmazásával (gondolom ismerősek az 'építsen be százezer négyzetmétert egyben őrizze meg a terület zöldfelületi rendszerét' / 'a pályázat célja egyedi, jelszerű épület kialakítása, amely illeszkedik a környezetéhez és a korlátozott forrásokból gazdaságosan megvalósítható'). Az előkészítő munkába pedig tényleg jogos lenne bevonni profi építészeket (csak sajnos ők nem pályázhatnak utána). A kisebb közösségi projektek kérdését én is felvetettem a BÉK elnöki/alelnöki vitaestjén, de nem igazán reagált rá senki. Mónus Jánosnak volt egyedül egy olyan gondolata, hogy a tervezések megkezdésének nyilvános bejelentésével/adatbázisával (amit ő szorgalmaz) lesz majd egy természetes tisztulási folyamat...
12:02
@zim: Isten ments. Kívülállóként is feltűnik, micsoda anomáliák kísérték az istvánmezei pályázatot, kezdve azon, hogy a Puskás Ferenc Stadiont érinthetetlennek nyilvánították... Ugyanakkor kívülállóként is feltűnik, hogy a Kamara és a Szövetség választott tisztségviselői az Önök soraiból, Önök által megválasztva kerülnek ki. Tehát nem ideiglenesen a posztokon állomásozó idegen csapatokról van szó. És hadd tegyek hozzá még valamit. Ha pl. egy Noll Tamás képességű építész* hosszú évek óta vállal - és nyer - választott társadalmi tisztséget, az magát az elnöki pozíciót is felértékeli. * Személyesen nem ismerem, de gyakran látom az általa tervezett Thaly Kálmán utcai Semmelweis Elméleti Tömböt. Az utóbbi harminc év egyik legjobb magyar középülete, számomra megunhatatlan.
12:09
@zim: Így van, és egy szakma mentális egészsége múlik azon, hogy a fogalmakat tisztán használjuk. Ha a "pályázat" szó már a közgondolkodásban is a "tisztességtelen és felesleges ingyenmunka" szinonímája, (a "terv-engedélyeztetés" mondjuk a korrupt hivatalnokokkal való üzletelésé, a "megbízóval való közös gondolkodás" pedig a pénz előtt való behódolásé, stb.), akkor reformok helyett célszerűbb az egész szakmának váltani és kis lángossütödéket nyitni. Annyi "idealizmus" kell hogy legyen egy hivatás képviselőiben, hogy HISZNEK abban (és tesznek azért) hogy a fogalmak azt jelentik amit jelenteniük kell, és nem azt amivé sok esetben a szinte minden érintett által elítélt gyakorlat züllesztette. HA rosszabb az oktatásunk, ha nem megfelelő a hivatali ügyintézés, ha nincs adózási fegyelem (stb stb), akkor nem hiszem hogy a helyes irány ennek kénytelen-kelletlen való elfogadása (sőt: természetesként való megjelenítése), hanem az ez ellen való fellépés. Kiváló példák vannak a pályázati rendszer értékeinek megmutatására - még ha jellemzően külföldön is. Ismerjük meg ezeket, beszéljünk róluk, értékeljük, tanuljunk belőle ( a hibákból is), de (és ismétlem magam): ne azonosítsunk egy fogalmat annak legostobább és legfélresikerültebb formáival.
12:44
@mB: Most az a vicc, hogy épp nemrég készült el a MÉK Tervpályázati Bizottságának egy ca. 20 oldalas füzete 'Építészeti pályázatok - Terv a sikerhez' címmel, nagyon szép szerkesztett formában, nagyon sok szép példát bemutatva fényképekkel, elég jól elmagyarázva a pályázatok értelmét, menetét, lebonyolítását... Csak mintha ezek el se jutnának, semmi hatást nem gyakorolnának, azokra, akik a döntéseket hozzák... (Én is szinte véletlenül értesültem róla egyébként, hogy van egy ilyen anyag.)
16:15
Ez gyors volt! Mégiscsak lesz kommunikációs stratégia? (Like)