| CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Épülettervek/Középület

A "Publikus aluljárók" pályázat díjnyertes alkotói és alkotásai

1/10

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/10

A
Épülettervek/Középület

A "Publikus aluljárók" pályázat díjnyertes alkotói és alkotásai

2004.03.11. 11:34

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

díjazott munkák:Gróf Ferenc: International Graffiti Museum (IGM), terv az Örs vezér terei aluljáróraSzövényi Anikó és Molnár Tamás tervei 5 aluljáróraPallai Patrik és Mihálszky Roland (Váci u. – Március 15-e tér)

Gróf Ferenc: International Graffiti Museum (IGM), terv az Örs vezér terei aluljáróra
(A Magyar Formatervezési Tanács fõdíja)

 

10/10

1/10

2/10

részlet a pályázatból:
“Múzeumba a graffitivel!
A pompei-i karcolatoktól hosszú út vezet az elmúlt évtizedekben uralomra került graffiti-stílusokig, melyek homogén kamuflázsként borítják be a város falait, jármûveit. Eljött az idõ, hogy ezen megvetett+rettegett kifejezési forma megszabaduljon az illegalitás bélyegétõl – hisz' az átlag-graffiti, nem számítva az elenyészõ számú, radikálisabb megnyilvánulásokat, az „ellenállás romantikáján" kívül nem sok vizuális izgalmat nyújt. (...) Az International Graffiti Museum (IGM) alapvetõ célja a graffiti-mûvészet megújulásának kiprovokálása a „Múzeum" tradíció-generáló jellegénél fogva. (...)

Az „Örs" tipikus átmeneti zóna – a szocreál fizimiskát a vadkapitalizmus kozmetikázza több-(inkább)kevesebb sikerrel. Króm+nikkel versus panel+PVC. A goulasch-tõke ambivalens urbanisztikai gyakorlatát jól ellenpontozná a graffiti-(ellen)kultúra évezredes történetét bemutató gyûjtemény."

Szövényi Anikó és Molnár Tamás tervei 5 aluljáróra
(A Studio Metropolitana Urbanisztikai Kutató Központ Kht. díja)


3/10

4/10

5/10



részlet a pályázatból:
“Célunk beemelni a színeket a budapestiek mindennapi vizuális fogalomkészletébe. Szeretnénk sokkal bátrabb színhasználatra ösztönözni az embereket, hiszen a városképnek és -hangulatnak meghatározó része, amit az egyes emberek vizuálisan kommunikálnak egymás felé. Másfelõl szeretnénk, ha az emberek igényelnék a színek keltette hangulatokat és impulzusokat, így sarkallva a tervezõket is a színek alkalmazására építészeti megoldásaikban.(...)

A fény könnyedségére, a járókelõk mozgássoraira és a ‘földfelszín alattiság’ mint egy másik világréteg, és az ebbe való belépés motívumára komponálva, folyamatosan változó környezeteket, 'ambience'-okat hozunk létre."

Pallai Patrik és Mihálszky Roland (Váci u. – Március 15-e tér)
(A Studio Metropolitana Urbanisztikai Kutató Központ Kht. díja)


6/10

7/10

8/10

9/10



részlet a pályázatból:
“Tervünk megalkotásakor az alapvetõ, primer vizuális élmény megváltoztatására törekedtünk. Az aluljárót egy egységként kezelve, minden felületet és objektumot érintve alakult ki a koncepció. A falra, teljes magasságban, tejüveg burkolat készül, amely tükrözõdésével elmossa a térhatárt, és megsokszorozza a megjelenõ képet. Az enyhe tükrözõdés tágítja a horizontot, kiszélesíti a teret. Az alacsony belmagasság (2.5m) miatt, világítótestek alkalmazása helyett, világító felületekké változtattuk a két oldalfal. Rejtett fénycsövek világítják meg az üveglap élét. (...) A mennyezet és a padló az egyedüli színes elemek. Az elõbbi mezõt, az utóbbi bárányfelhõs égboltot szimbolizál. A külsõ falfelületek észrevehetõ jelzésként és keretként jelennek meg, a már lent is alkalmazott anyagok felhasználásával.
Ezek a gesztusok mind arra irányulnak, hogy a föld alá kényszerülés élményét elfogadhatóvá és élményszerûvé változtassuk."

A "Publikus aluljárók" kiállítás megtekinthető 2004. március 20-ig, a Desidea studióban (VI. Paulay Ede u. 25–27., nyitva: hétköznap 10–18 óráig, szombaton 10–14 óráig)

További (díjazásban nem részesült) pályamûvek:


Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.