A Zaha Hadid Architects tervei alapján épül a Bosnyák tér új központja
Különleges látványtervek bukkantak fel a Bayer Property honlapján, a képeket pedig nem más jegyzi, mint a világhírű építésziroda: a Zaha Hadid Architects. Úgy tűnik, a meghiúsult Szervita téri projekt után, most mégis készül Budapesten projekt az immáron Patrick Schumacher vezette irodától.
Frissítés 2021.09.09.:
A magánberuházás 6 ütembenvalósulhat meg a Bosnyák tér mögötti, mintegy 6,7 hektáros területen, melyet egy magántulajdonú építési telekből osztottak fel 8 részre. A fejelsztő korábban elérhető leírása szerint ez a lépték Budapest XIV. kerület Zugló Önkormányzatának nyújthat teljesen új perspektívát és lehetőségeket. A fejlesztő célkitűzése, hogy hosszútávon határozzák meg a környék arculatát, élhetőségét egy világhírű iroda koncepciójával. Mindez véleményük szerint egy hiánypótló, új városközpont kialakulását eredményezheti, annak minden komplexitásával, felelősségével és üzleti lehetőségével együtt.
"Várost a városban tervezünk, egy találkozóhely identitással, diverzitással, a város zajától védett belső sétánnyal. A szolgáltatások, kereskedelmi funkciók a forgalmas Csömöri út mentén, a lakónegyed pedig a nyugodtabb Bosnyák utca környezetében helyezkedik el." - volt olvasható korábban a Bayer Property honlapján.
Több, mint egy évtizede már majdnem megépült egy architektúra a Szervita téren az iraki származású építésznő irodája által, akkoriban viszont az építési hatóság meggátolta a tervet. A jelenlegi, Bosnyák téri épületről a sajtóban mindeddig nem lehetett hallani, az iroda honlapján sem érhető el. A projekt státusza a honlap szerint még "tervezés alatt" áll, így minden bizonnyal a jelenlegi látványtervek még változni fognak.
Frissítés 2021.09.08.:
A lapunkhoz levélben eljuttatott információk alapján az írást kibővítenénk azzal a ténnyel, hogy a fejlesztést a 436/2021-es Kormányrendelet által módosított 141/2018-as Kormányrendeletben nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyílvánították.
08:41
I'm not sure the transit capacity is adequate in this area to handle this level of use, and it's not terribly pedestrian friendly. This is the sort of thing that's a good idea around a metro station... If it were to be built it would require a lot of parking and generate quite a lot of single-occupant vehicle trips.
11:21
Sok éve erőlködnek már ezzel a beruházással, de semmi szükség egy újabb plázára a kerületben... bőven elég lenne egy olyan, élhető, emberléptékű városközpontot kialakítani, piaccal, vásárcsarnokkal, korzóval, mint mondjuk a budafoki.