Helyek/Köztér

Átadták az utasoknak a 4-es metrót

1/35

4-es metró átadás, fotó: Palatium

4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
4-es metró átadás, fotó: Palatium
1/35

4-es metró átadás, fotó: Palatium

Átadták az utasoknak a 4-es metrót
Helyek/Köztér

Átadták az utasoknak a 4-es metrót

2014.04.01. 14:22

Erő Zoltán és Csapó Balázs építészek köszönete és képes beszámolója a 4-es metró átadásáról. 

Az átadás örömével szeretnénk megköszönni minden kollégánknak, együttműködő partnerünknek, tervezőknek és kivitelezőknek a MŰ létrehozásában az elmúlt évtized fáradhatatlan és nagyszerű munkáját!

Erő Zoltán, Csapó Balázs
építészek
PALATIUM

4-es metró átadás, fotó: Palatium
1/35
4-es metró átadás, fotó: Palatium


4-es metró átadás, fotó: Palatium
3/35
4-es metró átadás, fotó: Palatium


4-es metró átadás, fotó: Palatium
10/35
4-es metró átadás, fotó: Palatium



További anyagokat a 4-es metró történetéről ide kattintva olvashat.

 

 

Vélemények (7)
bardóczi
2014.04.01.
16:25

Lehet vitatni a létjogosultságát, lehet vitatni a nyomvonalát, lehet vitatni a városszerkezeti szerepét, lehet vitatni a budapesti közgazdálkodásra gyakorolt hatását, lehet vitatni az EU források felhasználásának optimalizációját, lehet vitatni a koncepció helyességét. Egyet nem lehet vitatni: az építészeti minőségét. Ez egy jól megharcolt ütközet volt, ahol az állomások mindenképpen, a felszín pedig zömében jobb hellyé, otthonosabbá tette Budapestet. Gratulálok az alkotóknak, remélem ez építészeti díjakban és társadalmi elismerésekben is megnyilvánul majd.

blogen
2014.04.02.
06:46

@bardóczi: Sajnos az építészeti minőség oltárán feláldozták a funkciót, konkrétan polgári védelmi szempontból használhatatlan a metróvonal. Csak ideiglenes szükségóvóhelynek alkalmas, mint egy lakóház pincéje.

lecsó
2014.04.02.
14:40

@bardóczi: "otthonosabbá tette Budapestet."A Városligetbe is nagyon szép, otthonos dolgokat lehetne építeni. És semmivel sem lennének diszfunkcionálisabbak, mint a négyes metró állomáskiosztása. Leszámítva persze, hogy egy-egy felesleges állomás 10 milliárdjából mi minden hasznosat lehetett volna csinálni.

bardóczi
2014.04.02.
15:46

@lecsó: "lehet vitatni...", ahogy írtam. Megtörtént. A Városliget kultúrplázásítása nem történt meg. Ne is történjen. Ott még a vitatás, a vita nem elkésett. Itt igen.

bardóczi
2014.04.02.
15:50

@blogen: Én ezt hihetetlenül anakronisztikus szempontnak gondolom. Ez már nem a XX. század, ahol ez a kérdés komoly szempont lehetett. A távirányítású drónok, biológiai fegyverek, atomarzenál, az informatikai hadviselés korában szükségóvóhelyekről beszélni abszolút elhanyagolható szempont lett, szépségtapasz. Hatékonysága egyenlő a Magyar Hadseregben rendszeresített "atomvillanás jobbról" parancs végrehajtásával: gyalogsági ásóval elkezdeni megásni a saját sírunkat. Egy atomháború esetén nem akarok még a túlélők között sem lenni. Nem lenne az emberhez méltó élet. 

blogen
2014.04.12.
18:25

@bardóczi: Az óvóhelyek mindenfajta bombázástól védenek. Az elmúlt húsz évben több milliós nagyváros bombázását nézhettük végig karosszékből és most Budapest jelen pillanatban a világ legsúlyosabb -egyelőre csak politikai- konfliktusának frontvonalában van Oroszország és az Amerikai Egyesült Államok között. A háborúban semmi anakronisztikus nincs, a legalapvetőbb emberi viselkedésmód, amire mindig számíthatunk a jövőben és az felelős vezetéssel rendelkező országok és városok számítanak is. Tessék csak megnézni a prágai metró új részein milyen kiváló óvóhelyek épültek!

Ez itt például egy szektorhatár a C vonal új szakaszán:

http://metro.zarohem.cz/koblad20040617/photos/pic_0346.jpg

A levegőellátás az új szektornak:

http://i.idnes.cz/08/043/maxi/RJA228975_012008_metro_technol._014.jpg 

És persze a meglévő polgári védelmi infrastruktúra is példásan karban van tartva, felújított szektorhatár a C vonal régi szakaszán:

http://www.metroweb.cz/metro/tunely/TunelyIP-MUA-MSB-FRC-VL/P5071286.JPG 

http://www.metroweb.cz/metro/tunely/TunelyIP-MUA-MSB-FRC-VL/P5070300.JPG 

Mindez azért, mert a bomba a XXI. században is bomba, csak az elektronikának hála minden korábbinál pontosabb és pusztítóbb. Továbbra sem az atomfegyverek jelentik a fő veszélyt, hanem a hagyományos fegyverek. Ugyakkor a metró óvóhelyeire is igaz, hogy változatlanul ezek azok a polgári védelmi létesítmények, amelyek a majdnem teljes biztonságot képesek szavatolni a civil lakosság számára.

És ez nem csak a metróval kapcsolatban van így, ha jól tudom a lakásépítés is így megy még Szlovákiában is, tehát társasházat nem lehet óvóhely (annak alkalmas és a leendő lakók számához mérten megfelelő kapacitású alagsori helység) nélkül építeni.

Az építészeknek ezt tudomásul kell venniük. Lehet, hogy vannak akik nem akarják túlélni a háborút, de a lakosság nagyobbik fele éppen ellenkezőleg: szeretné túlélni, bármilyen háború is legyen az a jövőben és bármilyen nyomorúságos legyen is a túlélés. Nagyon sok dolog van, amire a megrendelők és a leendő felhasználók se gondolnak és sajnos a magyar szabályozás se áll a helyzet magaslatán. Az építészeknek e téren is hatalmas felelősségük van!

zim
2014.04.01.
16:16

Hatalmas GRATULÁCIÓK!!! Ezzel a projekttel sokkal többet tettetek a kortárs építészet elismertetéséért az átlagemberek körében, mint az összes konferencia, színes magazin meg egyebek... Ez nagyon nagy szó!

(A kritikai megjegyzések majd később :)

Új hozzászólás

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk