| CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: ÖN/REFLEXIÓ. Az építész szerepe | Határidő: április 7. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Emberek/Portré

”Az építészet és belsőépítészet egységet alkot” - Detre Villő

1/3

Balaton Színház és Konferenciaközpont, Keszthely. Építészet: Csontos Csaba. Belsőépítészet: Detre Villő

Balaton Színház és Konferenciaközpont, Keszthely. Építészet: Csontos Csaba. Belsőépítészet: Detre Villő

?>
Balaton Színház és Konferenciaközpont, Keszthely. Építészet: Csontos Csaba. Belsőépítészet: Detre Villő
?>
Balaton Színház és Konferenciaközpont, Keszthely. Építészet: Csontos Csaba. Belsőépítészet: Detre Villő
?>
1/3

Balaton Színház és Konferenciaközpont, Keszthely. Építészet: Csontos Csaba. Belsőépítészet: Detre Villő

Balaton Színház és Konferenciaközpont, Keszthely. Építészet: Csontos Csaba. Belsőépítészet: Detre Villő

”Az építészet és belsőépítészet egységet alkot” - Detre Villő
Emberek/Portré

”Az építészet és belsőépítészet egységet alkot” - Detre Villő

2019.12.08. 10:01

Cikkinfó

Szerzők:
Fürdős Zsanett

Építészek, alkotók:
Detre Villő

Cég, szervezet:
MÉSZ, MOME Építészeti Intézet

Dosszié:

Detre Villő Ferenczy Noémi- és Ybl Miklós-díjas belsőépítész. A Ház + Mesterek portrésorozatban a belsőépítészet és építészet egységéről, a színek fontosságáról és a vizuális nevelésről beszélt. 

"Az építészetet és a belsőépítészetet egységbe nézem és ezt igyekszem is mindig érvényesíteni - amennyire lehet -, hiszen ugyanazt akarjuk. Az épület kívül, belül ugyanazt a szándékot, formavilágot kell, hogy mutassa. Ma ez sokszor nem így van, a belsőépítészet eldobható lett, a rendszerváltás idején pláne. Ma az épületek folyamatosan új funkciókat kapnak, emiatt nekem kevés munkám maradt meg, tulajdonképpen a keszthelyi Balaton Színház és Konferenciaközpont maradt meg. A belső nagyon érzékeny valami. A legfontosabb az enteriőrök harmonikussága, használhatósága, a szépsége, akár művészi alkotásként is értelmezhető - ha nem rontják el. Belsőépítészként sokszor szembekerülünk azzal, hogy megtervezünk egy enteriőrt és a használó egészen máshogy rendezi be, ezáltal sokszor - nem tudatosan - elrontják a tér jellegét. Ritka, amikor egy belsőépítész elképzelése megvalósul és azt úgy is használják, de az utóbbi évtizedekben ebben javulás látszik. A közízlés nevelése nekünk feladatunk, ez régen sajnos nem volt ilyen egyértelmű, de ma már nagy hangsúly van a vizuális nevelésen."

"Én a színekbe vetettem a bizalmamat, szeretek velük dolgozni, sokszor értem el velük sikert. Bízom benne, hogy a keszthelyi színháznak volt, van valamiféle vizuális nevelés hatása, mert a nézőtere tényleg gyönyörködtető élményt nyújt. A férjemmel - Csontos Csaba - terveztük, nagyon olcsón, kevés eszközzel, sokszor személyes ráfordítással csináltuk hosszú éveken keresztül, de az elkészülte után éreztem, hogy jól sikerült és első sorban a színek miatt. Ez az, ami miatt tetszett és mind a mai napig tetszik az embereknek. Ez egy szép enteriőr, és apránként, de hatással van az emberekre."

Balaton Színház és Konferenciaközpont, Keszthely. Építészet: Csontos Csaba. Belsőépítészet: Detre Villő
1/3
Balaton Színház és Konferenciaközpont, Keszthely. Építészet: Csontos Csaba. Belsőépítészet: Detre Villő

Detre Villő Ferenczy Noémi- és Ybl Miklós-díjas belsőépítész. A Magyar Iparművészeti Főiskola, Építészeti Tanszakán tanult, ahol Jánossy György, Szrogh György, Jurcsik Károly és Németh István voltak a mesterei. 1967-1993 között a KÖZTI tervezője volt, ahol főként középületek belsőépítészeti tervezésével, valamint önálló tervezőként bútortervezéssel, bútorrendszerek, kiállítások, belső terek tervezésével foglalkozott. 1993-tól önálló tervező (1997-től a Detre és Tsai Építész BT tagja). 

A Ház + Mesterek potréfilmsorozat a Magyar Építőművészek Szövetsége és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem együttműködésében valósult meg.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Gül Baba utca // Egy hely + Építészfórum

2024.01.30. 16:22
8:55

A Frankel Leó útról nyíló meredek, macskaköves gyalogutat sokszínű építészeti térfalai és ebből fakadó zegzugossága teszi Budapest egyik legromantikusabb utcájává. A hangulatos ösvényen keresztül lehet felzarándokolni a közel fél évezreddel ezelőtt épült Gül Baba türbéjéhez, az iszlám világ legészakibb szenthelyéhez.

A Frankel Leó útról nyíló meredek, macskaköves gyalogutat sokszínű építészeti térfalai és ebből fakadó zegzugossága teszi Budapest egyik legromantikusabb utcájává. A hangulatos ösvényen keresztül lehet felzarándokolni a közel fél évezreddel ezelőtt épült Gül Baba türbéjéhez, az iszlám világ legészakibb szenthelyéhez.

Nézőpontok/Történet

Róth Miksa Emlékház és Gyűjtemény // Egy hely + Építészfórum

2024.01.16. 11:41
9:03

Róth Miksa üvegműves, üvegfestő és mozaikművész volt. Művei megtalálhatóak az Országházban, a Zeneakadémiában, a Gresham-palotában és a Magyar Nemzeti Bankban, míg családja – a rendszerváltás előtt – hagyatékát Erzsébetvárosnak adományozta. Az Egy hely stábja a pesti "Chicagóba", a Nefelejcs utcai Róth Miksa Emlékházhoz látogat el.

Róth Miksa üvegműves, üvegfestő és mozaikművész volt. Művei megtalálhatóak az Országházban, a Zeneakadémiában, a Gresham-palotában és a Magyar Nemzeti Bankban, míg családja – a rendszerváltás előtt – hagyatékát Erzsébetvárosnak adományozta. Az Egy hely stábja a pesti "Chicagóba", a Nefelejcs utcai Róth Miksa Emlékházhoz látogat el.