Egyéb cikkek

Az óbudai Fő tér és környezetének rendezése

1/15

A Szentlélek tér a HÉV megálló felől - Gardenworks

A Szentlélek tér a HÉV megálló felől - Gardenworks
Óbuda Fő tér: B-B metszet - Gardenworks
Óbuda Fő tér: C-C metszet - Gardenworks
Óbuda Fő tér: D-D metszet - Gardenworks
Óbuda Fő tér: E-E metszet - Gardenworks
A  Szentlélek tér új buszvégállomása - Gardenworks
A Szentlélek tér új térszerkezete az Árpád híd felől - Gardenworks
Óbudai Gimnázium előtti tér - Gardenworks
A Szentlélek tér felől a Fő tér irányába - Gardenworks
A Fő tér madártávlatból - Gardenworks
A Szentlélek tér a Fő tér felől - Gardenworks
Óbuda Fő tér - Gardenworks
 A Kórház u. felől a Fő tér irányába - Gardenworks
A Hajógyár u felől a Fő tér irányába - Gardenworks
A Szentlélek tér a HÉV megálló felől - Gardenworks
Óbuda Fő tér: B-B metszet - Gardenworks
Óbuda Fő tér: C-C metszet - Gardenworks
Óbuda Fő tér: D-D metszet - Gardenworks
Óbuda Fő tér: E-E metszet - Gardenworks
A  Szentlélek tér új buszvégállomása - Gardenworks
A Szentlélek tér új térszerkezete az Árpád híd felől - Gardenworks
Óbudai Gimnázium előtti tér - Gardenworks
A Szentlélek tér felől a Fő tér irányába - Gardenworks
A Fő tér madártávlatból - Gardenworks
A Szentlélek tér a Fő tér felől - Gardenworks
Óbuda Fő tér - Gardenworks
 A Kórház u. felől a Fő tér irányába - Gardenworks
A Hajógyár u felől a Fő tér irányába - Gardenworks
1/15

A Szentlélek tér a HÉV megálló felől - Gardenworks

Az óbudai Fő tér és környezetének rendezése
Egyéb cikkek

Az óbudai Fő tér és környezetének rendezése

2009.01.28. 09:34

III. díjban részesült az 5. számú pályamű,szerzője: Gardenworks Kft.felelős tervezők: Kuhn András, Tarcsányi Judit

III. díjban részesült az 5. számú pályamű,
szerzője: Gardenworks Kft.
felelős tervezők: Kuhn András, Tarcsányi Judit
társtervezők: Friedmann Márton, Bőcs Beatrix, Sinkó Annamária, Méhes Andrea

 

A Szentlélek tér a HÉV megálló felől - Gardenworks
1/15
A Szentlélek tér a HÉV megálló felől - Gardenworks

Óbuda Fő tér: B-B metszet - Gardenworks
2/15
Óbuda Fő tér: B-B metszet - Gardenworks

Óbuda Fő tér: C-C metszet - Gardenworks
3/15
Óbuda Fő tér: C-C metszet - Gardenworks

Óbuda Fő tér: D-D metszet - Gardenworks
4/15
Óbuda Fő tér: D-D metszet - Gardenworks

Óbuda Fő tér: E-E metszet - Gardenworks
5/15
Óbuda Fő tér: E-E metszet - Gardenworks

A  Szentlélek tér új buszvégállomása - Gardenworks
6/15
A Szentlélek tér új buszvégállomása - Gardenworks

A Szentlélek tér új térszerkezete az Árpád híd felől - Gardenworks
7/15
A Szentlélek tér új térszerkezete az Árpád híd felől - Gardenworks

Óbudai Gimnázium előtti tér - Gardenworks
8/15
Óbudai Gimnázium előtti tér - Gardenworks

A Szentlélek tér felől a Fő tér irányába - Gardenworks
9/15
A Szentlélek tér felől a Fő tér irányába - Gardenworks

A Fő tér madártávlatból - Gardenworks
10/15
A Fő tér madártávlatból - Gardenworks

A Szentlélek tér a Fő tér felől - Gardenworks
11/15
A Szentlélek tér a Fő tér felől - Gardenworks

Óbuda Fő tér - Gardenworks
12/15
Óbuda Fő tér - Gardenworks

 A Kórház u. felől a Fő tér irányába - Gardenworks
13/15
A Kórház u. felől a Fő tér irányába - Gardenworks

A Hajógyár u felől a Fő tér irányába - Gardenworks
14/15
A Hajógyár u felől a Fő tér irányába - Gardenworks

 

 


Részletes bírálat:

A pályamű javaslatai egy igen részletes probléma-és konfliktuselemzésen alapulnak.

A tervezési területet nem önmagában kezeli, hanem megfelelő kapcsolatot teremt a hídfőtől délre lévő területhez, a Budai Promenádhoz kapcsolódó „sétányívvel”. Ezzel elkerüli egy további gyalogos aluljáró építését és felértékeli a híd alatti alulhasznosított területet.

A Szentlélek téri autóbusz-végállomás reális racionalizálása révén a Vasarely Múzeum előtti terület egy újabb térelemként kapcsolódik az Esernyősek tere – Fő tér – Szentlélek tér láncolatba. (A pályamű lehetővé teszi azonban a „belső terek” átépítését fenti elem nélkül is, egy későbbi ütemként is szerves részévé válhat a rendszernek.) Az átszervezett BKV végállomástól függetlenül turistabuszok számára megfelelő le-és felszállási, valamint parkolási lehetőséget biztosít a javaslat.

Fontos koncepcionális elem a parkoló férőhelyszám bővítése. Legelőnyösebb javaslata a sportpályák födémre helyezése oly módon, hogy terepszinten 260 db parkoló kialakításra kerülhessen. Nem szerencsés azonban a kastély területére tervezett mélygarázs.

A kerékpárúthálózat elhibázott, sajnos továbbra is a Fő téren és a Szentlélek téren keresztül halad, vegyesen a gyalogos forgalommal.

A szűken vett tervezési területre a pályamű logikusan osztja meg a funkciókat az egyes területek között. A Fő tér összefüggő, nagy nyílt urbánus tér marad, megőrizve történelmi hangulatát. A vendéglátó teraszok, padok, ülőkockák elsősorban a kellemes itt tartózkodást szolgálják. Érdekessége a javaslatnak a gázfogadó mellé rendelt „kandeláber erdő”, ami sajátos hangulatot kölcsönöz a térnek.

A Szentlélek tér az értékes növényzet megtartásával alakul át, kiemelésre kerül a Szentháromságszobor, iskolai és egyéb kerületi rendezvényekre tágas hely áll rendelkezésre. Igen jó az arány a burkolt és a zöldfelületek között, jól vezetettek a gyalogos mozgások.

A két tér közötti átmenetet a Zichy kastély bejáratához rendelt eltérő burkolat teremti meg.

A terekhez kapcsolódó szűk utcák jól berendezettek, a légtéraránynak megfelelő növényzet alkalmazásával. A gépkocsiforgalom visszaszorításával érvényesülnek az esernyős szobrok, azonban további ötletet a pályamű ide nem hoz.

A Hajógyári szigettel a pályamű megfelelő kapcsolatot teremt, a Hajógyár utcában is kiemelésre kerül a kastélykerthez vezető bejárat.

A rendezvények, események berendezési javaslatai közül az Óbudai nyár és az Advent számára tett javaslatok nem megfelelőek, mivel vagy a nézőtér zárja el a gyalogosok útját, vagy pavilon torlaszolja el a Polgármesteri Hivatal bejáratát. Az óbudai Búcsú és a Borfalu számára a javaslat jobban átgondolt.

A pályamű a terület belső szerkezeti rendszerét megfelelő funkcionális tagolással és differenciált környezetalakítással oldja meg. Az egyes területrészeket jól kapcsolja össze, a tervezési területen kívüli kapcsolatok átgondoltak.

A gyalogos mozgások jól szervezettek, a kerékpárforgalom bevezetése elhibázott. Előnye a tervnek, hogy ütemezetten kapcsolható a rendszerhez a racionálisan átalakított BKV végállomás mellett nyert új tér.

Részletmegoldásai (pl. kőmedencék) valamint a rendezvények elrendezésére tett javaslatai vitathatóak.

A pályamű értékei és hiányosságai összegzéseként III. díjat javasolt.
 

Vélemények (0)
Új hozzászólás

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk