Közélet, hírek

Bemutatták a Déli Körvasút mentén létrejövő újbudai zöldfolyosó tanulmányterveit

1/9

A vasút alatt több új átjáró is nyílik, az erre vonatkozó tájépítészeti javaslat látszik a terven a Sárbogárdi út felől. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A megújult Csonka János térre készült javaslat, a Fehérvári út mentén. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A Hamzsabégi út menti park a Mandarin lakópark térségében, szemmagasságban. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál nyugatról. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A Budafoki úti - Bogdánffy utcai csomópont térsége. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A vasút mentén érdemi funkciókkal kiegészülő park tervei készülnek el a Budafoki út és a Fehérvári út közötti szakaszon. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A támfal a műtárgy üzemeltethetősége miatt nem zöldíthető közvetlenül, de a tervezők kidolgoztak erre egy javaslatot. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

?>
A vasút alatt több új átjáró is nyílik, az erre vonatkozó tájépítészeti javaslat látszik a terven a Sárbogárdi út felől. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
A megújult Csonka János térre készült javaslat, a Fehérvári út mentén. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
A Hamzsabégi út menti park a Mandarin lakópark térségében, szemmagasságban. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál nyugatról. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
A Budafoki úti - Bogdánffy utcai csomópont térsége. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
A vasút mentén érdemi funkciókkal kiegészülő park tervei készülnek el a Budafoki út és a Fehérvári út közötti szakaszon. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
A támfal a műtárgy üzemeltethetősége miatt nem zöldíthető közvetlenül, de a tervezők kidolgoztak erre egy javaslatot. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
1/9

A vasút alatt több új átjáró is nyílik, az erre vonatkozó tájépítészeti javaslat látszik a terven a Sárbogárdi út felől. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A megújult Csonka János térre készült javaslat, a Fehérvári út mentén. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A Hamzsabégi út menti park a Mandarin lakópark térségében, szemmagasságban. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál nyugatról. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A Budafoki úti - Bogdánffy utcai csomópont térsége. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A vasút mentén érdemi funkciókkal kiegészülő park tervei készülnek el a Budafoki út és a Fehérvári út közötti szakaszon. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A támfal a műtárgy üzemeltethetősége miatt nem zöldíthető közvetlenül, de a tervezők kidolgoztak erre egy javaslatot. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Bemutatták a Déli Körvasút mentén létrejövő újbudai zöldfolyosó tanulmányterveit
Közélet, hírek

Bemutatták a Déli Körvasút mentén létrejövő újbudai zöldfolyosó tanulmányterveit

2022.01.26. 10:37

A közösségi tervezés segítségével kidolgozott tájépítészeti vázlatterveket online lakossági fórumon prezentálták, a részletesebb tervek várhatóan év végére készülnek el. 

Online lakossági fórumon prezentálták a Déli Körvasút mentén létesülő Újbudai zöldfolyosó közösségi tervezéssel készült tájépítészeti tanulmányterveit. Ahogy Vitézy Dávid Facebook-posztjából kiderül, a tervek a főváros XI. kerületében kialakuló hosszú, a Déli Körvasút mentén két oldalt a Budaörsi úttól a Dunáig húzódó zöld tengelyre vonatkozóan készültek, ehhez bevonták a helyben lakó érdeklődőket, az újbudai és a fővárosi önkormányzatot, valamint a BKK-t. A munkát a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irányította. A most közzétett terveket a Lépték-Terv Tájépítész Iroda vezette konzorcium (tagjai az Utiber, a Közlekedés Kft. és a Viköti) jegyzi.

Vitézy Dávid bejegyzésében így foglalja össze a beruházást: "A Kelenföldtől Ferencvárosig tartó, a Dunát is keresztező vasúti szakasz kapacitásbővítése, tehát a Déli Körvasút megvalósítása elengedhetetlenül szükséges annak érdekében, hogy a jelenleg itt félóránként járó elővárosi vonatok tízpercenként vagy még sűrűbben közlekedhessenek. A meglévő kettő mellé ezért épül harmadik, egyes szakaszokon negyedik vágány, illetve három teljesen új vasútállomás, köztük egy Budán, a Kopaszi-gátnál Nádorkert néven. Hogy a jelentős építkezés után a vasút menti területek a legjobban szolgálják az itteniek mindennapjait, rendezett, zöld, a gyalogosok, kerékpárosok, sétálók, pihenők igényei szerint berendezett városi tereket kívánunk létrehozni - ez nem csak a ma is zöld Hamzsabégi úti szakaszt, hanem számos elhanyagolt, megközelíthetetlen vasút menti területet is érint." 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
5/9
Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

"Míg a tervezett zöldfolyosó központi része, a Hamzsabégi sétány évek óta az itt élők számára értékes zöldterületként, parkként funkcionál, addig a Budaörsi úttól a Dunáig tartó tengely eleje (a Hamzsabégi út zsákutcában végződő része) és vége (az Infopark előtti terület) ma inkább rendezetlen és funkcióhiányos terület. A tervezés érinti a vasúti töltés másik oldalát, a Sárbogárdi és Dombóvári utak környékét is, a két oldal között hiányzó összeköttetést pedig a vasúti beruházás részeként épülő gyalogos-kerékpáros átjárók teremtik meg. Ez a teljes terület válhat összefüggően parkosított, gyalogosan és kerékpárral kényelmesen bejárható, a szükséges helyeken forgalomcsillapított folyosóvá a jövőben. Kiemelt feladat a keresztező főutaknál humánus, élhető, zöld és városias teresedések kialakítása, akár a Bartók Béla úti csomópontra, akár a Csonka János térre, akár a Rákóczi híd budai hídfője alatti területre gondolunk" - részletezte Vitézy. 

A Budafoki úti - Bogdánffy utcai csomópont térsége. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
7/9
A Budafoki úti - Bogdánffy utcai csomópont térsége. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A tervezés során a tájépítészek szempontja volt a minél nagyobb zöldfelületek kialakítása, a természetes burkolatokat használata, a vízáteresztő felületek fontossága az egészséges vízgazdálkodás érdekében, a jelenleginél kevesebb burkolt felület, valamint a visszafogott, a maihoz képest nem bővített közparki funkciók megteremtése.

A BFK vezérigazgatója arról is tájékoztatott, hogy a környezetrendezés jelentős részben csak a vasútfejlesztés után történik meg, hiszen számos érintett terület a kivitelező felvonulási területe lesz. A Déli Körvasút fejlesztése a megkötött kivitelezői szerződés szerint 2027 végéig tart.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.