Közélet, hírek

Első napunk a Velencei Építészeti Biennálén

1/16

A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.

A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.

A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.

Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.

Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.

Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.

A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid

A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.

A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.

Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.

A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action

A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a '60-as évek jövőbe tekintő, modernista, és a jelenkor aktualitásokkal foglalkozó utópiáinak kontrasztjára épül.

A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.

Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.

A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.

A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.

?>
A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.
?>
A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.
?>
A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.
?>
Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.
?>
Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.
?>
Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.
?>
A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid
?>
A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.
?>
A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.
?>
Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.
?>
A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action
?>
A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a
?>
A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.
?>
Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.
?>
A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.
?>
A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.
1/16

A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.

A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.

A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.

Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.

Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.

Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.

A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid

A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.

A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.

Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.

A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action

A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a '60-as évek jövőbe tekintő, modernista, és a jelenkor aktualitásokkal foglalkozó utópiáinak kontrasztjára épül.

A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.

Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.

A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.

A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.

Közélet, hírek

Első napunk a Velencei Építészeti Biennálén

2021.05.20. 21:14
1/16

A Con-nect-ed-ness című dán pavilon központjában a víz körforgása áll.

A pavilon tetejéről összegyűjtött esővíz a szűrőrendszernek köszönhetően megtisztul és az installáció részévé, térképző elemévé válik.

A Finnországot, Norvégiát és Svédországot közösen reprezentáló skandináv pavilon egy képzeletbeli co-housing belső tereit idézi meg. A kiállítás címe: What we share.

Az Amerikai Egyesült Államok American Framing címet viselő installációja az országban elterjedt faszerkezetek és a klasszicizáló pavilonépület kontrasztjára épül.

Magyarország kiállításainak 1909 óta a Maróti Géza által tervezett szecessziós épület ad helyet. Az ablakok Róth Miksa, a mozaikok Körösfői-Kriesch Aladár, a szobrok Telcs Ede alkotásai. Az eozinmázas kerámia díszek a Zsolnay-gyárban készültek.

Az Othernity című magyar kiállítás középpontjában hazánk későmodern építészeti örökségének újrakondicionálása áll.

A magyar kiállításon 12 kelet-közép-európai építésziroda vesz részt, egy-egy kiválasztott épülethez kötődő installációkkal. Az Othernity csapata: Fabényi Julia, Kovács Dániel, Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs, Smiló Dávid

A belga pavilonban a Composite Presence című, nagy méretű maketteket felvonultató kiállítás látható, mely az építészet és a város kapcsolatát vizsgálja.

A spanyol pavilon tereit az Uncertainty névre hallgató kiállítás eklektikus elemei töltik meg.

Hollandia pavilonja a Who is We? kérdés költői megválaszolására tesz kísérletet a közterek dekonstrukcióján keresztül.

A japán pavilonban egy hagyományos faház a szemünk előtt bomlik szét építőelemeire. A kiállítás címe: Co-ownership of Action

A brazil pavilon Utopias of Common Life című kiállítása a '60-as évek jövőbe tekintő, modernista, és a jelenkor aktualitásokkal foglalkozó utópiáinak kontrasztjára épül.

A magyar vonatkozással is rendelkező, Trouble in Paradise című lengyel pavilon Lengyelország vidéki területeinek fenntartható megújulására mutat alternatívákat.

Az izraeli pavilon az iparosított mezőgazdaság káros környezeti hatásait vizsgálja. A kiállítás címe Land. Milk. Honey, mely a bibliai tejjel-mézzel folyó Kánaánra utal.

A Biennálé területén több helyen is látható fa padok a 2014-es magyar kiállítás részét képezték, melynek építésében a Temesvári Műszaki Egyetem hallgatói is közreműködtek.

A galériát Carlo Scarpa 20. századi olasz építész, a Biennálé területén található legendás szoborkertjével zárjuk.

Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.