Folyamatos és tartós növekedési pályán a GRAPHISOFT
A budapesti központú GRAPHISOFT tovább erősítette tevékenységét 2013 első félévében. A cégcsoport globálisan több mint 10 százalékos árbevételnövekedést ért el, a magyarországi bővülés meghaladta a 25 százalékot. A világ több mint 100 országában jelen lévő, épületinformációs modellezéssel foglalkozó vállalat tovább erősíti amerikai és ázsiai piaci jelenlétét.(x)
Annak ellenére, hogy a globális pénzügyi-gazdasági válság az elmúlt években elsősorban Európában és Észak-Amerikában jelentősen visszafogta az építőipari beruházásokat, a GRAPHISOFT mind a hazai, mind nemzetközi piacain évek óta fenntartható növekedést mutat. 2013 első félévében a cégcsoport árbevétele stabil profitabilitás mellett több mint 10 százalékos növekedéssel tovább erősítette pozícióit 2012 első félévéhez képest.
„Globális jelenlétünknek köszönhetően a regionális piacok aktuális gazdasági teljesítményétől való függőségünk viszonylag mérsékelt. Az amerikai gazdaság - és ezzel együtt az építőipar - újra gyors ütemben fejlődik. A Graphisoft erős piaci pozícióit mutatja, hogy ezt a pozitív környezetet hatékonyan tudtuk üzletünk fejlesztésére fordítani; az elmúlt 12 hónapban az észak-amerikai árbevétel-növekedésünk meghaladta a 30 százalékot." - mondta Várkonyi Viktor, a GRAPHISOFT vezérigazgatója. „Európában Ausztria és Németország változatlanul húzógazdaság, de sajnos Nyugat-Európa nagy részében elhúzódó lassulás jelei mutatkoznak. Közép-Kelet-Európában viszont megállt a piacainkat évek óta érintő hanyatlás, elsősorban Lengyelország és Magyarország teljesítményének köszönhetően. Itthon ez nem kis részben a kormányzati nagyberuházások gazdaságélénkítő hatása miatt következett be. Az ázsiai piacainkon, elsősorban Japánban és Kínában a GRAPHISOFT beruházásainak köszönhetően sikeresen teljesítünk, erősen növelve a piaci részesedésünket."
A magyarországi értékesítés volumene 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet, így a hazai árbevétel aránya is növekszik a cégcsoport összárbevételén belül. A GRAPHISOFT budapesti központjában közel 250 szakember dolgozik, változatlanul ide koncentrálva a cégcsoport teljes kutatás-fejlesztési tevékenységét. A cég növekedés-orientált stratégiája az elmúlt években erőteljes létszámbővítést eredményezett.
A GRAPHISOFT tudatosan és tervszerűen erősíti nemzetközi tevékenységét. Éves árbevételének kétharmadát Európában realizálja, míg az amerikai és az ázsiai értékesítés mintegy 15-15 százalékot képvisel a cégcsoporton belül. Stratégiai cél – európai piaci súlyának megőrzése mellett – az amerikai és az ázsiai árbevételek részarányának fokozatos emelése. „Stratégiai megközelítésünk az egész világot lefedő partnerhálózatunk értékesítési tevékenységének erőteljesebb támogatása regionális GRAPHISOFT központok létrehozásával" – mondta Várkonyi Viktor. „Az amerikai piacfejlesztési tevékenységünk egy ideje már nagyon bíztató eredményeket mutat. Jelenleg a fókusz az ázsiai és dél-amerikai piacok stratégiai fejlesztésén van."
Ázsiában a GRAPHISOFT 2011-ben hozta létre regionális központját Hong-Kong-ban, kiegészülve két képviseleti irodával Pekingben és Szingapúrban. "Kínában az épületinformációs modellezésen alapuló (Building Information Modeling – BIM) tervezés és kivitelezés óriási fejlődés előtt áll, folyamatosan érzékeljük az érdeklődés növekedését innovációink és termékeink iránt" – mondta Várkonyi Viktor.
A magyar alapítású GRAPHISOFT az épületinformációs modellezés (BIM) egyik első kifejlesztője, az iparág egyik vezető vállalata. A BIM technológiát lehetővé tévő ArchiCAD® terméke a világ számos országban piacvezető. A GRAPHISOFT az Egyesült Államokban, Mexikóban, Németországban, Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Japánban és Hong Kongban rendelkezik leányvállalattal, értékesítési hálózata a világ több mint 100 országára terjed ki. A GRAPHISOFT központja Budapesten van, 2007 óta a német Nemetschek-csoport tagja. A vállalat bevételeinek 98 százalékát magyar szellemi termékek exportjával éri el.
(x)