Helyek/Köztér

Itt vannak a Debreceni Közlekedési Központ látványtervei

1/6

látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen

?>
látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen
?>
látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen
?>
látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen
?>
látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen
?>
látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen
?>
látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen
1/6

látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen

Itt vannak a Debreceni Közlekedési Központ látványtervei
Helyek/Köztér

Itt vannak a Debreceni Közlekedési Központ látványtervei

2015.11.12. 13:37

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Debrecen, Magyarország

Építészek, alkotók:
Kovács Péter DLA, Lengyel István

2013-ban már beszámoltunk róla, hogy két debereceni iroda, az Archiko Kft. és a Lengyel Építész Műterem Kft. nyerte meg a debreni közösségi közlekedési központra kiírt tervpályázatot. Nemrég bemutatták a terveket, a kivitelezési munkák várhatóan 2016-ban kezdődnek meg, és 2019-re fejezik be az építkezést. 

Debrecen Megyei Jogú Város (DMJV) Önkormányzata a Közlekedési Operatív Program keretében pályázatot nyújtott be az Intermodális Közösségi Közlekedési Központ létrehozásának előkészítésére, tervezésére. A benyújtott pályázat kedvező elbírálása alapján 2012-ben Debrecen 843 280 000 Ft vissza nem térítendő, 100 százalékban európai uniós támogatást nyert. A tervpályázat eredményeként a debreceni új főpályaudvart az Archiko Kft. és a Lengyel Építész Műterem Kft. tervezte

A 115 ezer m2-en létrejövő fejlesztés nem pusztán egy közlekedésfejlesztési programot hoz létre, hanem egyben egy jelentős urbanisztikai programot is. Újraértelmezi a város és a régió közösségi közlekedését, ugyanakkor, a Petőfi tér, mint Debrecen új városközpontja új dimenzóba helyezi ezen városrészt.



látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen
2/6
látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen


 

A projekt célja a Debrecenben és az agglomerációban élő lakosok, valamint a városba látogatók közlekedési lehetőségeinek fejlesztése, a debreceni Nagyállomás és környezetének (Petőfi tér), városépítészeti szempontokat is érvényesítő rendezése.

A tervezett főpályaudvar a vasútállomás jelenlegi épületének átépítésével, valamint közlekedési és zöldterületek kialakításával körülbelül 150 000 m2 épül. A fejlesztés célja egy modern, jól használható, a különböző közlekedési módok közötti közvetlen kapcsolatot megteremtő központ kialakítása a Petőfi téren. Egy helyre kerül a helyi és helyközi autóbusz-, a vasútállomás, a villamos- végállomás és a trolibuszok megállóhelye. Ez megkönnyíti és meggyorsítja a Debrecenbe érkező, illetve a Debrecenből induló utasok közlekedését. 



látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen
3/6
látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen






A jelenlegi MÁV állomás központi épülete és a nyugati szárny megújul, a keleti szárnyat elbontják. Két új irodaszárny épül, valaint parkolóház, villamos megállók, és autóbusz pályaudvar a felszín alatt. 

A közösségi közlekedés egységesítésén túl a 4-es számú főút érintett szakaszát is átalakítják: a felszín alá vezetik az utat, valamint két új körforgalom is épül.
A gépjárművel Debrecenbe érkező utasok is kényelmesen elhelyezhetik majd járműveiket abban a közel 390 férőhelyes, háromszintes parkolóházban, mely szintén a beruházás részeként épül.

A két új épületben bérirodák, diszpécser szolgálat, kereskedelmi és vendéglátó egységek is működnek majd.


látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen
6/6
látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen





A beruházás során a távolsági és a helyi autóbuszállomás is a felszín alá kerül.
A főpályaudvar a következő létesítmények kapcsolódását szolgálja:

  • Jelenlegi épület: A vasútállomás jelenlegi épületegyütteséből a keleti szárnyat lebontják, a központi épületet felújítják, a nyugati szárny megmarad jelenlegi állapotában.
  • 4-es számú főútvonal: A főutat a felszín alatt vezetik át a Vörösmarty Mihály utca és a Varga utca közötti szakaszon, ezt a megoldást egészíti ki a Homokkerti felüljáró két oldalán megépülő egy-egy körforgalom.
  • Autóbuszforgalom: A helyi és helyközi autóbusz-forgalom számára felszín alatti buszpályaudvar épül megállóhelyekkel, a felszín alatt 12 000 m2 területen, korszerű utastájékoztató rendszerrel.
  • Villamos-végállomás: 4 villamos befogadására alkalmas állomást alakítanak ki a felszínen.
  • Vasúti közlekedés: A főpályaudvar belső utasforgalmi területén jegypénztárak, információs központ, csomagmegőrzők, mosdók lesznek. Az autóbuszjáratok utasperonjai, valamint a vasúti peronokhoz vezető aluljáró közvetlenül csatlakoznak az utasforgalmi térhez. Az épületen belül az egyes tömegközlekedési egységek között mozgólépcsők könnyítik meg az átszállást.
  • Parkolóház: 11 500 m2-es, egy földszinti, egy emelet és egy tetőszinttel rendelkező parkolóház épül közel 390 férőhelyes férőhellyel, a földszinten taxiállomás, akadálymentes parkoló, gyorsparkoló, valamint 150 kerékpár elhelyezését biztosító, fedett tároló kap helyet.
  • Új épületek: Összesen 8700 m2 alapterületen két új épület létesül, melyekben irodák, az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt., a DKV Zrt. központi forgalomirányító központja, kereskedelmi, vendéglátó ipari egységek kapnak helyet.
  • Zöldterület: A 4-es főút érintett szakaszának és a buszpályaudvarnak a felszín alá helyezése lehetővé teszi a Petőfi tér új arculatának, egy igazi belvárosi parknak a kialakítását.

     


látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen
5/6
látványterv - Intermodális Közösségi Központ Debrencen


 

Kivitelezési információk

A kivitelezési munkálatok várhatóan 2016 második félévében kezdődnek el és 2019 végére fejeződnek be.

A beruházás 21 milliárd forint támogatással valósul meg az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében.


Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata




 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok

SZALÓC ÉS BORZOVA // Rejtett Kincsek

2023.03.31. 07:52
10

A gömöri bányavidék kapujában vagyunk: Szalóc és Borzova két magyar falu, két középkori eredetű temlommal. Szalócon egy 14. századi eredettel bíró kegyhely áll, melynek régi szentélye egy 19. század elején hozzáépült hajóval és zsindelyes hagymakupolával büszkélkedik. Borzova szintén középkori múltú temploma még várja régi freskóinak felfedezését, ám kutatása például már egy DNS vizsgálathoz is támpontott nyújtott.

A gömöri bányavidék kapujában vagyunk: Szalóc és Borzova két magyar falu, két középkori eredetű temlommal. Szalócon egy 14. századi eredettel bíró kegyhely áll, melynek régi szentélye egy 19. század elején hozzáépült hajóval és zsindelyes hagymakupolával büszkélkedik. Borzova szintén középkori múltú temploma még várja régi freskóinak felfedezését, ám kutatása például már egy DNS vizsgálathoz is támpontott nyújtott.

Nézőpontok

A SÉNYEI KEMENCE KÁPOLNA // Egy hely + Építészfórum

2023.03.24. 16:12
5

Kemence, kucsma, kas...Az idén 90 éves Vadász György egyik legérdekesebb épülete egy ökomenikus kápolna, mely a sényei szőlőhegyen uralja a tájat. Az egyetlen konkrét építészeti stílusba sem besorolható kápolna ősi formákat idéz, konkrét előképe pedig egy népi tyúkól volt. Az Egy hely csapata a Kemence Kápolnánál járt.

Kemence, kucsma, kas...Az idén 90 éves Vadász György egyik legérdekesebb épülete egy ökomenikus kápolna, mely a sényei szőlőhegyen uralja a tájat. Az egyetlen konkrét építészeti stílusba sem besorolható kápolna ősi formákat idéz, konkrét előképe pedig egy népi tyúkól volt. Az Egy hely csapata a Kemence Kápolnánál járt.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk