// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Design/Fotó

Járatok a város alatt

1/18

A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV

Ilyen állapotban első ránézésre zavarbaejtő látványt nyújtanak a korábban nap mint nap látott oszlopok is. Fotó: BKV

Az új építőanyagok felsorakoznak. Fotó: BKV

Munkások utaznak az állomások között. Fotó: BKV

A metróvonal felújítása nem csak a megállók modernizálását jelentette. Megújultak a sínek, az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózatai is. Fotó: BKV

Az földfelszíni építkezésekről jól ismert burkolattartó elemek csontváza. Fotó: BKV

A fém lamellás álmennyezet megjelenésével már egyre inkább látjuk magunk előtt az egykor nyüzsgő állomásokat. Fotó: BKV

Mik rejtőznek a falak mögött? A metró rekonstrukciójának fontos része volt a gépészeti és elektromos rendszerek megújítása is. Fotó: BKV

Az első burkolati elemek felhelyezése. A szálcement falburkolat lecserélése elengedhetetlen volt, ugyanis az eredetileg használt elemek azbeszttartalmúak voltak. Fotó: BKV

A sárga színről egyértelműen felismerhetjük a Pöttyös utcai megállót. A falburkolatok mellett a legtöbb esetben az egyébként jó minőségű padlóburkolatokat is cserélni kellett. Fotó: BKV

Az álmennyezet és a sárga falak együtt már egész ismerősen hatnak. Fotó: BKV

A metrókocsik megjelenéssével pedig végleg egyértelművé válik, hogy hol is járunk. Fotó: BKV

Az új falburkolat elemeinél a tervezők a színeken kívül a formaképzéssel is próbáltak jellegzetes karaktert adni az egyes megállóknak. Fotó: BKV

A 4-es metró állomásairól jól ismert kis méretű csempeborítás itt is visszaköszön. Fotó: BKV

A színek és formák mellett díszítések és textúrák is megjelennek. Fotó: BKV

Füstpróba az egyik megújult állomáson. Fotó: BKV

A megújult technológiai infrastruktúra kevésszer látott rendszerei. Fotó: BKV

A felújítási munkálatok a földfelszínt is érintették. A Pöttyös utcai megállóhoz tartozó corten acéllal burkolt épület külső felülete egy pókhálóra is emlékeztethet bennünket. Fotó: BKV

?>
A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV
?>
Ilyen állapotban első ránézésre zavarbaejtő látványt nyújtanak a korábban nap mint nap látott oszlopok is. Fotó: BKV
?>
Az új építőanyagok felsorakoznak. Fotó: BKV
?>
Munkások utaznak az állomások között. Fotó: BKV
?>
A metróvonal felújítása nem csak a megállók modernizálását jelentette. Megújultak a sínek, az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózatai is. Fotó: BKV
?>
Az földfelszíni építkezésekről jól ismert burkolattartó elemek csontváza. Fotó: BKV
?>
A fém lamellás álmennyezet megjelenésével már egyre inkább látjuk magunk előtt az egykor nyüzsgő állomásokat. Fotó: BKV
?>
Mik rejtőznek a falak mögött? A metró rekonstrukciójának fontos része volt a gépészeti és elektromos rendszerek megújítása is. Fotó: BKV
?>
Az első burkolati elemek felhelyezése. A szálcement falburkolat lecserélése elengedhetetlen volt, ugyanis az eredetileg használt elemek azbeszttartalmúak voltak. Fotó: BKV
?>
A sárga színről egyértelműen felismerhetjük a Pöttyös utcai megállót. A falburkolatok mellett a legtöbb esetben az egyébként jó minőségű padlóburkolatokat is cserélni kellett. Fotó: BKV
?>
Az álmennyezet és a sárga falak együtt már egész ismerősen hatnak. Fotó: BKV
?>
A metrókocsik megjelenéssével pedig végleg egyértelművé válik, hogy hol is járunk. Fotó: BKV
?>
Az új falburkolat elemeinél a tervezők a színeken kívül a formaképzéssel is próbáltak jellegzetes karaktert adni az egyes megállóknak. Fotó: BKV
?>
A 4-es metró állomásairól jól ismert kis méretű csempeborítás itt is visszaköszön. Fotó: BKV
?>
A színek és formák mellett díszítések és textúrák is megjelennek. Fotó: BKV
?>
Füstpróba az egyik megújult állomáson. Fotó: BKV
?>
A megújult technológiai infrastruktúra kevésszer látott rendszerei. Fotó: BKV
?>
A felújítási munkálatok a földfelszínt is érintették. A Pöttyös utcai megállóhoz tartozó corten acéllal burkolt épület külső felülete egy pókhálóra is emlékeztethet bennünket. Fotó: BKV
1/18

A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV

Ilyen állapotban első ránézésre zavarbaejtő látványt nyújtanak a korábban nap mint nap látott oszlopok is. Fotó: BKV

Az új építőanyagok felsorakoznak. Fotó: BKV

Munkások utaznak az állomások között. Fotó: BKV

A metróvonal felújítása nem csak a megállók modernizálását jelentette. Megújultak a sínek, az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózatai is. Fotó: BKV

Az földfelszíni építkezésekről jól ismert burkolattartó elemek csontváza. Fotó: BKV

A fém lamellás álmennyezet megjelenésével már egyre inkább látjuk magunk előtt az egykor nyüzsgő állomásokat. Fotó: BKV

Mik rejtőznek a falak mögött? A metró rekonstrukciójának fontos része volt a gépészeti és elektromos rendszerek megújítása is. Fotó: BKV

Az első burkolati elemek felhelyezése. A szálcement falburkolat lecserélése elengedhetetlen volt, ugyanis az eredetileg használt elemek azbeszttartalmúak voltak. Fotó: BKV

A sárga színről egyértelműen felismerhetjük a Pöttyös utcai megállót. A falburkolatok mellett a legtöbb esetben az egyébként jó minőségű padlóburkolatokat is cserélni kellett. Fotó: BKV

Az álmennyezet és a sárga falak együtt már egész ismerősen hatnak. Fotó: BKV

A metrókocsik megjelenéssével pedig végleg egyértelművé válik, hogy hol is járunk. Fotó: BKV

Az új falburkolat elemeinél a tervezők a színeken kívül a formaképzéssel is próbáltak jellegzetes karaktert adni az egyes megállóknak. Fotó: BKV

A 4-es metró állomásairól jól ismert kis méretű csempeborítás itt is visszaköszön. Fotó: BKV

A színek és formák mellett díszítések és textúrák is megjelennek. Fotó: BKV

Füstpróba az egyik megújult állomáson. Fotó: BKV

A megújult technológiai infrastruktúra kevésszer látott rendszerei. Fotó: BKV

A felújítási munkálatok a földfelszínt is érintették. A Pöttyös utcai megállóhoz tartozó corten acéllal burkolt épület külső felülete egy pókhálóra is emlékeztethet bennünket. Fotó: BKV

Design/Fotó

Járatok a város alatt

2020.10.21. 18:16
1/18

A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV

Ilyen állapotban első ránézésre zavarbaejtő látványt nyújtanak a korábban nap mint nap látott oszlopok is. Fotó: BKV

Az új építőanyagok felsorakoznak. Fotó: BKV

Munkások utaznak az állomások között. Fotó: BKV

A metróvonal felújítása nem csak a megállók modernizálását jelentette. Megújultak a sínek, az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózatai is. Fotó: BKV

Az földfelszíni építkezésekről jól ismert burkolattartó elemek csontváza. Fotó: BKV

A fém lamellás álmennyezet megjelenésével már egyre inkább látjuk magunk előtt az egykor nyüzsgő állomásokat. Fotó: BKV

Mik rejtőznek a falak mögött? A metró rekonstrukciójának fontos része volt a gépészeti és elektromos rendszerek megújítása is. Fotó: BKV

Az első burkolati elemek felhelyezése. A szálcement falburkolat lecserélése elengedhetetlen volt, ugyanis az eredetileg használt elemek azbeszttartalmúak voltak. Fotó: BKV

A sárga színről egyértelműen felismerhetjük a Pöttyös utcai megállót. A falburkolatok mellett a legtöbb esetben az egyébként jó minőségű padlóburkolatokat is cserélni kellett. Fotó: BKV

Az álmennyezet és a sárga falak együtt már egész ismerősen hatnak. Fotó: BKV

A metrókocsik megjelenéssével pedig végleg egyértelművé válik, hogy hol is járunk. Fotó: BKV

Az új falburkolat elemeinél a tervezők a színeken kívül a formaképzéssel is próbáltak jellegzetes karaktert adni az egyes megállóknak. Fotó: BKV

A 4-es metró állomásairól jól ismert kis méretű csempeborítás itt is visszaköszön. Fotó: BKV

A színek és formák mellett díszítések és textúrák is megjelennek. Fotó: BKV

Füstpróba az egyik megújult állomáson. Fotó: BKV

A megújult technológiai infrastruktúra kevésszer látott rendszerei. Fotó: BKV

A felújítási munkálatok a földfelszínt is érintették. A Pöttyös utcai megállóhoz tartozó corten acéllal burkolt épület külső felülete egy pókhálóra is emlékeztethet bennünket. Fotó: BKV

Cikkinfó

Dosszié:

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.