építészet : környezet : innováció

Klinkertéglák mögött megbúvó designer iroda

A Farkas Anett és Vesztergom Ádám tervezte ACG új irodájában nem találkozunk a visszatérő Y-generációs "klisékkel", helyette viszont magával ragad bennünket a minden érzékszervünkre ható erős koncepció, a hatalmas belmagasság és a rácsos kereszttartók irodát behálozó formavilága. 

Az ACG Reklámügynökség új irodáját áthatja a kortárs művészet, miközben minden bútort úgy választottak ki, hogy az a kényelmes és hatékony munkavégzést szolgálja. Az ügynökség mindennapi működésének alapja az új, előremutató, értékteremtő folyamatok megalkotása, a fiatal tehetségek és a kortárs alkotók felkarolása - irodájukkal is erre reflektálnak. 

A hazai kommunikációs ügynökség közel két évig kereste azt az új helyszínt, amely minden szempontból megfelel az immár több mint 100 fős csapatuk működéséhez. A Henger utcai épületet 1869-ben építették, és az elmúlt majd' 150 év alatt funkcionált lóvasúti (130 lóval) és villamos kocsiszínként, troli garázsként, a budai villamosvonalak áramátalakítójaként - ami a mai napig itt kap helyet - és irodakomplexumként. Ám az ACG beköltözése és az enteriőr teljes újragondolása előtt a csarnoképületek 5 évig üresen álltak. 


ACG iroda - építész: Vesztergom Ádám, Farkas Anett - fotó: Bujnovszky Tamás

ACG iroda - építész: Vesztergom Ádám, Farkas Anett - fotó: Bujnovszky Tamás


Az átalakításnál alapkoncepció volt, hogy az új belső tér minden emberi érzékre hatással legyen, ugyanúgy, mint az ügynökség munkája és projektjei is. Ezért telített és telítetlen színek, tükröződő és matt felületek kombinációját alkalmazták, a hely egyedi akusztikáját puha és kemény felületek váltásával, valamint zártabb és nyitottabb terek kialakításával érték el. A különböző anyagok mint a festett, textillel bevont bútorlapok, a természetes és mesterséges anyagok használata a tapintásra hat, míg a speciális növényfajták, a karakteres bár és kávézóhelyek kialakítása a szaglásra, az ízlelésre van hatással. Az így kialakuló inspiráló terekben a funkcionalitás a bútorok kiválasztásánál kapott hangsúlyt: egyrészt a csoportos és egyéni munka támogatása, másrészt az egész napos ülő munka kényelmessé tétele volt szempont. A teljes bútorkoncepció kialakításáért a Code Showroom felelt.


ACG iroda - építész: Vesztergom Ádám, Farkas Anett - fotó: Alovits Bálint


ACG iroda - építész: Vesztergom Ádám, Farkas Anett - fotó: Alovits Bálint


A jelenlegi belső teret és designt megálmodó és megvalósító alkotókat a menedzsment a kreatív csapattal közösen választotta ki, amelynek során fontos szempont volt, hogy fiataloknak adjanak teret szárnyaik bontogatására és tehetségük megmutatására. A belsőépítészeti feladatokat a 2012-es Gombold újra! verseny nyertese, Farkas Anett belsőépítész és Vesztergom Ádám építész, valamint az ARCH-STUDIO csapata végezte, akik már a helyszínkeresésben is aktívan részt vettek. Az átalakításnál a tervezők arra törekedtek, hogy megtartsák az épület alapvető elrendezését, érezhető legyen az indusztriális hangulat, ezzel is tisztelegve a villamos remíz múltja előtt. Koncepció volt a cégstruktúrát tükröző funkcionalitás, az érzékszervekkel való játék, és az egykor jellemző formavilág megidézése.  

A helyiségek igazi kiállítótérként is funkcionálnak, hiszen Ungár Fanni fiatal iparművész egyedi lámpái, Labrosse Dani grafikus illusztrátor két szabad asszociációs alkotása és AR installációja díszeleg a falakon, sőt, az accountokat Mondik Noémi Pixel Paint grafikája inspirálhatja. Ugyancsak bekerültek a házba Szőke Gábor Miklós szobrai, új Dante bútorcsaládja, valamint az ALTAR Furniture nemzetközi design díjas, Droid elnevezésű R2-D2 robot-flipper-bútora, melynek tervezője az ACG egyik vezető art directora, Tarján Péter.

 

ACG iroda - építész: Vesztergom Ádám, Farkas Anett - fotó: Bujnovszky Tamás

 

 

vélemény írásához jelentkezzen be »