Közel 20 százalékkal növelte árbevételét 2016-ban a GRAPHISOFT
A GRAPHISOFT magyarországi árbevétele 2016-ban több mint 30 százalékkal erősödött, amelyet az állami és magánerős beruházások egyre magasabb technológiai megoldásait alkalmazó kiegyensúlyozott fejlődése eredményezett.
Mind a magyarországi, mind a globális piacokon tovább erősödött a GRAPHISOFT tevékenysége, csoportszinten az árbevétele 18 százalékkal haladta meg az előző év számait. A legnagyobb növekedés a távol-keleti (36 százalék), valamint a közép- és dél-európai (34 százalék) piacokon realizálódott.
"A 2015-ben elkezdődött fellendülés tovább folytatódott a hazai építőipari piacon. A fejlődés kiegyenlítettebbé vált, az állami nagyberuházások mellett jelentősen erősödött a magánerős építkezések volumene is, amelynek hátterében megítélésünk szerint a gazdasági fellendülés beruházásösztönző hatása, az alacsony kamatkörnyezet miatti kedvező hitelezési feltételek, az ingatlancélú befektetések átlag feletti hozamvárakozása, valamint a saját célú építkezéseket támogató kormányzati intézkedések (CSOK, ÁFA visszatérítési lehetőség) pozitív hatása állt." – mondta Reicher Péter, a GRAPHISOFT magyarországi tevékenységéért felelős vezetője. Ennek következtében a GRAPHISOFT magyarországi értékesítésének mértéke 2016-ban több mint 30 százalékkal meghaladta az előző évi szintet.
Az állami nagyberuházások tervezési logikája is folyamatosan fejlődik, a kiemelt tervező és kivitelezési vállalatok fontosnak tartják az épületinformációs modellezés (BIM) legújabb megoldásainak adaptálását, nemcsak az építészeti tervezés, hanem a hatékonyságának növelése érdekében is. A GRAPHISOFT magyar fejlesztésű ARCHICAD megoldása ebben teljes körű összehangolt támogatást nyújt a beruházások minden fázisában.
A GRAPHISOFT-csoport globális értékesítési bevétele ugyanebben az időszakban 18 százalékkal nőtt, amely elsősorban a távol-keleti, dél-amerikai és európai növekedésnek köszönhető. Az európai értékesítés összességében 17 százalékkal nőtt, a legnagyobb – 30 százalék feletti - fejlődést a francia, az olasz, a magyar, a svéd és a holland piacokon sikerült elérni. Ezekben az országokban a jó gazdasági környezet, valamint az ARCHICAD piaci részesedésének folyamatos növekedése eredményezte az erősödést.
Japánban és Kínában a GRAPHISOFT népszerűsége évek óta folyamatosan nő, amelynek oka a magyar fejlesztésű ARCHICAD egyedülállóan innovatív szakmai megoldásai. Az ázsiai régió beruházásaira jellemző nagy volumenű, földrajzilag távoli helyszíneken párhuzamosan futó projektek kezelésére a GRAPHISOFT fejlesztései kiemelkedően jól megfelelnek, ezért a legnagyobb távol-keleti tervező és kivitelező cégek (amelyek egyben a világ legnagyobb építészirodái és építőipari vállalatai) egyre inkább állnak át a GRAPHISOFT magyar fejlesztésű megoldásaira.
A nagy, globális piacok mellett a GRAPHISOFT az elmúlt időszakban sikeresen kezdte meg – párhuzamosan a magyar gazdaságpolitikai nyitással - értékesítési és tanácsadói tevékenységét Iránban, ahol nagy igény és lehetőség mutatkozik a magyar alapítású cég innovációi iránt. 2016 végén már realizálódtak az első megrendelések.
forrás: sajtóközlemény