Épülettervek/Középület

Lendületben - A Győri Nemzeti Színház megújítása

1/16

Légi nézet - építész: Tarnóczky Tamás Attila

?>
Légi nézet - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Színház főbejárata az Arany János utca felől - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Színház főbejárata a Czuczor G. utca felől - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Színház Teleki utcai homlokzata - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Színház homlokzata a Bajcsy-Zsilinszky utca felől - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Színház déli sarka - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Színház este - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Színpad - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Színpad és nézőtér - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Színpad és nézőtér - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Színpad és nézőtér - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Nézőtér - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Alaprajz - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Helyszínrajz - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Homlokzat - építész: Tarnóczky Tamás Attila
?>
Metszet - építész: Tarnóczky Tamás Attila
1/16

Légi nézet - építész: Tarnóczky Tamás Attila

Lendületben - A Győri Nemzeti Színház megújítása
Épülettervek/Középület

Lendületben - A Győri Nemzeti Színház megújítása

2018.04.11. 13:00

Projektinfó

Földrajzi hely:
Győr

Építészek, alkotók:
Tarnóczky Tamás Attila

Győri Nemzeti Színház megújítása tervpályázat

Tervezés éve:
2017

Stáblista

vezető tervező: Tarnóczky Tamás Attila (Építészkohó Kft.)

"Legnagyobb érdeme a meglevő ipari megformálású főtömeg kezelése, a tört síkokból álló tetőforma folyamatos, lendületes ívvé változtatása, a magaspont íves lezárása és formai levezetése, valamint az előtető kiegészítése és belső térbe való folytatása." - írja a Bíráló Bizottság értékelésében Tarnóczky Tamás Attila (Építészkohó Kft.) terve kapcsán, mely kiemelt megvételben részesült.

A Bíráló Bizottság értékelése

1.sz. pályamű

A terv koncepciója a meglévő térbeli rend és műszaki megoldások korszerűsítésén alapul. Legnagyobb érdeme a meglevő ipari megformálású főtömeg kezelése, a tört síkokból álló tetőforma folyamatos, lendületes ívvé változtatása, a magaspont íves lezárása és formai levezetése, valamint az előtető kiegészítése és belső térbe való folytatása. A homlokzat kezelése - különösen a kiszolgáló épületszárnyra javasolt kerámia bevonatú üvegburkolat - összefogott, korszerű megjelenést ad az épületnek. A kamaraterem elhelyezését a terv a Teleki László utcai kiszolgáló traktusra való emeletráépítéssel javasolja. Megoldja annak önálló közönségforgalmi megközelítését, de felső szinti elhelyezkedése és a közönségforgalmi terek alulméretezése miatt ez a megoldás nem optimális. A nézőtér átalakítására vonatkozó javaslatai - oldalpáholyok és hátsó karzat - méreteit tekintve, láthatósági és teremaksuztikai szempontból nem előnyösek. 

Színházi funkciók szempontjából előremutató javaslatokat nem tartalmaz. A kábeltető megtartásával korszerű zsinorpadlás kialakítását lehetetlenné teszi. A hangpáholy erkély alatti elhelyezése előnytelen. A tervezett új épületgépészeti és elektromos rendszerek rövid, általános megfogalmazásban kerültek be az anyagba. Ezek modern, energiatakrékos, hővisszanyerő rendszerűek lennének, központosított vezérlésük a mai kor követelményeinek megfelelő, ugyanakkor az üzemeltetés hatékonyságára az általános leíráson túl további adattal nem szolgál. Egyéb energia-megtakarítási lehetőségeket (pl. napelem elhelyezése) kiaknázatlanul hagy. 

A terv nem változtat az épület környezetéhez való viszonyán, de jelentős mértékben emeli tömegformájának és építészeti megjelenésének színvonalát. A terv köryezetalakítási javaslatai visszafogottak és kulturáltak. Feltölti a kétoldali határoló utcák menti mély területeket, biztosítva a technológiai és parkoló megközelítést. A beruházás várható költségére nézve a terv visszaigazolja a kiírásban előirányzott összeget, azonban ennek valóságtartalmát tételes bontásban nem igazolja. 

Az örökölt épített állomány formavilágának és anyaghasználatának magas építészeti színvonalon való átalakítására tett javaslataiért a pályaművet a Bíráló Bizottság kiemelt megvételben részesíti, és a továbbtervezés során figyelembevételre javasolja. 


Légi nézet - építész: Tarnóczky Tamás Attila
1/16
Légi nézet - építész: Tarnóczky Tamás Attila

Színház főbejárata az Arany János utca felől - építész: Tarnóczky Tamás Attila
2/16
Színház főbejárata az Arany János utca felől - építész: Tarnóczky Tamás Attila

Színház Teleki utcai homlokzata - építész: Tarnóczky Tamás Attila
4/16
Színház Teleki utcai homlokzata - építész: Tarnóczky Tamás Attila

Színház homlokzata a Bajcsy-Zsilinszky utca felől - építész: Tarnóczky Tamás Attila
5/16
Színház homlokzata a Bajcsy-Zsilinszky utca felől - építész: Tarnóczky Tamás Attila

Színház déli sarka - építész: Tarnóczky Tamás Attila
6/16
Színház déli sarka - építész: Tarnóczky Tamás Attila

Színpad és nézőtér - építész: Tarnóczky Tamás Attila
10/16
Színpad és nézőtér - építész: Tarnóczky Tamás Attila

Színpad és nézőtér - építész: Tarnóczky Tamás Attila
11/16
Színpad és nézőtér - építész: Tarnóczky Tamás Attila

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk