Épületek/Középület

Megnyílt az A38 állóhajó

1/18

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/18

Megnyílt az A38 állóhajó
Épületek/Középület

Megnyílt az A38 állóhajó

2004.01.12. 14:10

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Váncza László, M. Miltényi Miklós, Deák Balázs

Dosszié:

Építész: Deák Balázs, Miltenberger-Miltényi Miklós és Váncza László (VM Mûvek)

Az Artemovszk 38 (A38) egy hajótípus neve. Az 1968-ban épült ukrán kőszállító hajó (tankszállító, mely békeidőben kőszállítóként üzemelt...) hosszú utat tett meg azért, hogy új életre keljen és megkezdje utazását a jövőbe. Az építészeti tervezés és kivitelezés célja az volt, hogy az eredeti mérnöki és ipari munka specifikus jellemzőinek megőrzése mellett egy high-tech, modern, barátságos és jól kihasználható tér szülessen meg. Két év tervezési, engedélyeztetési és építési munka után az átalakított, immár A38 névre keresztelt hajó 2003. márciusában lehorgonyzott utolsó állomásán, Budapesten a Petőfi híd budai hídfőjénél.

A Magyarországon egyedülálló "épület" érdekes, jól felszerelt termei könnyen átalakíthatók különböző vállalati rendezvények, estélyek vagy nagy szabású baráti összejövetelek számára. A zenei rendezvényeken kívül az A38 irodalmi, képzőművészeti és filmes programoknak is otthont ad, valamint lehetőséget nyújt viták, eszmecserék megrendezésére, illetve kísérletezésre és oktatásra is.

 

Műszaki adatok:

 

A hajó 85,25 m hosszú és 15,5 m széles.

A fedélzeten lévő hasznos felület 2000 m2.

 

Hajófenék:

Koncertterem: 300 m2 (színpad: 70 m2, magassága 4 m. Befogadóképessége: 270 fő ültetve, 750 fő állva)
Orrbár: 70 m2 (Befogadóképessége: 50 fő ülve)
Művészbár: 125 m2 (Befogadóképessége: 70 fő ülve. A közönség számára is megnyitható.)

Fedélzet:
Étterem: 200 m2 + 80 m2 terasz (Befogadóképessége 110 + 60 fő)
Orr terasz: 220 m2 (Befogadóképessége 150 fő)
VIP szálló (4 db 2 ágyas szoba + társalgó, teakonyha + 2 irodahelyiség) összesen 110 m2

Terasz:
Tetőterasz bár: 300 m2 (Befogadóképessége 260 fő)
Audio-vizuális stúdió: 20 m2
Panoráma meeting szoba (a stúdió felett): 20 m2

 

1/18

2/18

3/18

4/18

5/18

6/18

7/18

8/18

9/18

10/18

11/18

12/18

13/18

14/18

15/18

16/18

17/18

 

Tervező: VM Művek
Generál hajótervező, kivitelező: GD Vitla Kft.
Építészeti kivitelezés: Aporháza Szövetkezet
Belsőépítészeti (bútor) kivitelezés: Saly és Tsa Kft.
Üvegszerkezetek: Vetlanda Kft.

Fotók: Molnár Emil

További információ és program

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

KÁLI SZOBROK // Egy hely

2022.09.02. 14:53
00:04:59

Az Egy hely mai részében a Balaton-felvidékre látogatunk: Kővágóörs és Köveskál között áll a "Káli Stonehenge", vagyis Veszprémi Imre szobrászművész Emberi komédia című alkotása.

Az Egy hely mai részében a Balaton-felvidékre látogatunk: Kővágóörs és Köveskál között áll a "Káli Stonehenge", vagyis Veszprémi Imre szobrászművész Emberi komédia című alkotása.

Nézőpontok/Történet

LÖVŐHÁZ UTCA // Egy hely + Építészfórum

2022.09.02. 14:51
00:09:05

Bevásárlóközpont, piac, Ganz-székház, elemi iskola és persze lövőház. Az Egy hely mai részében Torma Tamás a budai Lövőház utcán kalauzolja végig a nézőket, bemutatva a ma élettel teli sétálóutcaként ismert városrész színes múltját és jelenét, a Széna tértől a Marczibányi téren át a Haris parkig.

Bevásárlóközpont, piac, Ganz-székház, elemi iskola és persze lövőház. Az Egy hely mai részében Torma Tamás a budai Lövőház utcán kalauzolja végig a nézőket, bemutatva a ma élettel teli sétálóutcaként ismert városrész színes múltját és jelenét, a Széna tértől a Marczibányi téren át a Haris parkig.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk