Design/Fotó

METRÓ – RETRÓ

1/25

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Csak három jól ismer lámpatest az idők során egyre rusztikusabbnak látszó felületen. Csak három fénycsík, de ez a kép visszaidéz annyi mindent: szagokat, hangokat, hangulatokat, akár egy egész korszakot. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Alumínium lamella, neoncső – ennek láttán bárhol lehetnénk a 3-as vonalán, de a kép a Határ úti állomáson készült. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Lépcső a Népliget megállónál, de akár máshol is lehetne. Egy ilyen kép láttán villan be igazán, hogy a valóságot milyen mértékben képes átlényegíteni, ha egy kiváló fotográfus lencséjén keresztül szemléljük azt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Pöttyös utca – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

A Pöttyös utca megállóban Metky Ödön Mama című, 1984-ben készült szobra áll, amelyet a szobrász saját édesanyjáról formázott meg. A szobor a József Attila lakótelep közelsége miatt kapott éppen itt elhelyezést. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Csak három jól ismer lámpatest az idők során egyre rusztikusabbnak látszó felületen. Csak három fénycsík, de ez a kép visszaidéz annyi mindent: szagokat, hangokat, hangulatokat, akár egy egész korszakot. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Alumínium  lamella, neoncső – ennek láttán bárhol lehetnénk a 3-as vonalán, de a kép a Határ úti állomáson készült.  Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe,  ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Lépcső a Népliget megállónál, de akár máshol is lehetne. Egy ilyen kép láttán villan be igazán, hogy a valóságot milyen mértékben képes átlényegíteni, ha egy kiváló fotográfus lencséjén keresztül szemléljük azt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
A Pöttyös utca megállóban Metky Ödön Mama című, 1984-ben készült szobra áll, amelyet a szobrász saját édesanyjáról formázott meg. A szobor a József Attila lakótelep közelsége miatt kapott éppen itt elhelyezést. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október
?>
1/25

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Csak három jól ismer lámpatest az idők során egyre rusztikusabbnak látszó felületen. Csak három fénycsík, de ez a kép visszaidéz annyi mindent: szagokat, hangokat, hangulatokat, akár egy egész korszakot. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Alumínium lamella, neoncső – ennek láttán bárhol lehetnénk a 3-as vonalán, de a kép a Határ úti állomáson készült. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Lépcső a Népliget megállónál, de akár máshol is lehetne. Egy ilyen kép láttán villan be igazán, hogy a valóságot milyen mértékben képes átlényegíteni, ha egy kiváló fotográfus lencséjén keresztül szemléljük azt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Pöttyös utca – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

A Pöttyös utca megállóban Metky Ödön Mama című, 1984-ben készült szobra áll, amelyet a szobrász saját édesanyjáról formázott meg. A szobor a József Attila lakótelep közelsége miatt kapott éppen itt elhelyezést. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Design/Fotó

METRÓ – RETRÓ

2020.10.20. 19:42
1/25

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Csak három jól ismer lámpatest az idők során egyre rusztikusabbnak látszó felületen. Csak három fénycsík, de ez a kép visszaidéz annyi mindent: szagokat, hangokat, hangulatokat, akár egy egész korszakot. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Az Ecseri úti állomáson 1977-ben indult meg a munka. Az állomást a második szakasz részeként 1980. március 29-én adták át. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Alumínium lamella, neoncső – ennek láttán bárhol lehetnénk a 3-as vonalán, de a kép a Határ úti állomáson készült. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Ha kék, akkor a Határ úti állomáson vagyunk. A kék amúgy az M3-as metróvonal saját színe, ezzel jelölik a szignifikációban és a térképeken. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Lépcső a Népliget megállónál, de akár máshol is lehetne. Egy ilyen kép láttán villan be igazán, hogy a valóságot milyen mértékben képes átlényegíteni, ha egy kiváló fotográfus lencséjén keresztül szemléljük azt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Népliget: Fradi pálya. Mi más lehetne a színe, mint zöld. Evidensnek tűnik? Pedig arról mindig is komoly viták folytak, hogy a piros gránit burkolattal ez a komplementer színvilág mennyire elfogadható. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Pöttyös utca – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Pöttyös utca állomás – A József Attila lakótelepnek ez az utolsó 1979-1981-es fázisában épült része tízemeletes épületekkel határolt, sűrűn lakott. A negyed élete szempontjából a metró megépítése kulcsfontosságú volt. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

A Pöttyös utca megállóban Metky Ödön Mama című, 1984-ben készült szobra áll, amelyet a szobrász saját édesanyjáról formázott meg. A szobor a József Attila lakótelep közelsége miatt kapott éppen itt elhelyezést. Fotó: Danyi Balázs, 2014 október

Cikkinfó

Dosszié:

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Nézőpontok/Történet

A Hilton szálló // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:37
9:40

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Nézőpontok/Történet

A Tóth Árpád sétány // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:34
9:25

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.