| CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY | CALL FOR PAPERS: Csak kérdéses válaszokat adhatunk: Posztmodern az építészetben | Határidő: május 19. | AZ ÉPÍTÉSZET KÖZÜGY
Programok

Ördögöt a falra! - drMáriás kettős kiállítása

1/1

Hirdetés
?>
1/1

Ördögöt a falra! - drMáriás kettős kiállítása
Programok

Ördögöt a falra! - drMáriás kettős kiállítása

2015.08.31. 13:04

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

A kiállításon drMáriás legújabb festményeit és kisméretű papírmunkáit láthatja a közönség. A kiállítás anyaga az Ericsson és Godot Galériában tekinthető meg, szeptember 3-tól. 

Ericsson Galéria
Megnyitó: szeptember 3-án 16 órakor
Megnyitja: Tóth Gábor összművész
Megtekinthető: október 15-ig hétfőtől péntekig 8 és 17 óra között
Cím: 1097 Bp., Könyves Kálmán krt. 11/b

Godot Galéria
Megnyitó: szeptember 3-án 20 órakor
Megnyitja: Fábry Sándor humorista, műgyűjtő
Megtekinthető: október 7-ig keddtől péntekig 9 és 14, szombaton 10 és 13 óra között
Cím: 1114 Bp., Bartók Béla út 11-13.


A kiállítás anyagából katalógus készül, amely a helyszínen korlátozott számban ingyenesen kapható lesz.


"Ne fesd az ördögöt a falra, mert megjelenik, szól a közmondás. De úgy tűnik, az emberek nem hisznek benne, mert szeretik az ördögöt a falra festeni. Háborút, nemzethalált, gazdasági összeomlást, betegséget, terrorizmust, elszegényedést és még ezer bajt vizionálni, nem ritkán azzal a céllal, hogy mások véleményét a saját kedvük szerint befolyásolják. S festik politikusok, újságírók, gazdasági elemzők, igehirdetők, pszichiáterek, írók, dramaturgok, rendfenntartók, jogászok, tanárok és a többiek, mert szeretik, s mert megfizetik ezért őket.

Az a baj, hogy az ördög végül megjelenik. Amikor a legkevésbé remélnénk, várnánk, hinnénk, hogy egyáltalán létezik. S amikor ez megtörténik, s rémülten segítséget kérve beszélni akarunk róla valakinek, már el se hiszi senki, mert addigra annyi ördög lett a falra festve, olyan szörnyűek, színesek, változatosak és félelmetesek, hogy a testet öltőt fel se ismerjük, főleg azért, mert sokszor épp olyan, amilyennek sose hinnénk: egyszerű, szép, intelligens, kedves, jól nevelt.

drMáriás ezúttal a gonosz témakörét járja körül. Hogy vajon fel tudjuk-e ismerni a gonosz arcát, vagy sem. Egyáltalán, van-e arca. Mert van, akinek papírja van róla, mert a társadalom akként bélyegezte meg, s van olyan, akit minden szörnyű bűne ellenére is hatalmas hősként ünnepel. Vannak, akiket megbüntet, s leszolgált büntetésük után is megvet, s vannak győztesek, akik a büntetés elől elmenekülnek, s boldogságban, kényelemben és mesés jólétben dúskáló eszményképekké válnak.

drMáriás a szimplán meggyanúsítottaktól a tolvajokon, sikkasztókon és a hőssé nemesedett betyárokon át a legsúlyosabb sorozatgyilkosokig, terroristáig és emberevőkig választotta ki új alkotásainak portréalanyait, akiket a tőle megszokott módon valamelyik neves művész műtermébe helyezett, hogy a művészet szépségét a valóság szörnyűségével ütköztesse. Az, hogy a szereplők melyik művész alkotói nyelvezetére, vagy élethelyzetére utalva jelennek meg, egy ellenpontozó és párhuzamba helyező játék keretében dől el, ami azért is izgalmas, mert a művészet és a bűnözés világa nincs mindig távol egymástól. Hiszen a művészet is sokszor az ártatlan szépségén túllépve az őrület, az agresszió, a félrevezetés, a manipuláció és a lelki roncsolás vizeire is kievez, miközben a legszörnyűbb bűnözőknek is olykor jó ízlése, a művészetről alkotott izgalmas és értő véleménye, sőt, értékes és színvonalas műgyűjteménye van.

Lépjen be drMáriás műtermébe és induljon egy utazásra, amelyen a művészet játékos módon igazságot oszt úgy, hogy miközben szembesülünk a világ szörnyűségeivel, felülkerekedünk rajtuk. Hisz azért lettek itt ezek az ördögök a falra festve, hogy az elszörnyülködés élményén túllépve képessé váljunk feldolgozni magunkban a gonoszt, legyőzzük, sőt, jó esetben akár még hangosan ki is nevessük. Mert a gonosznak nem egy arca van, hanem sok, és egyik sem egyértelműen csak az, és egyik sem végérvényesen az. Bennünk is ott van, s csak a megfelelő helyzetre vár, hogy színre lépjen.

Ezek a képek egy időre letörik a szarvát."



Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.