24 tantermes iskola - Budaörs
Díjazásban nem részesült 33. sorszámú pályamű BME Lakóépülettervezési Tanszék - Jancsó Miklós, Kovács Gergely
Díjazásban nem részesült 33. sorszámú pályamű
BME Lakóépülettervezési Tanszék - Jancsó Miklós, Kovács Gergely
Részletes bírálat:
Telepítés
Az OPAK rendszer épülettömegének főbejárati megközelítése nem szerencsés, az épületbe való bejutás nem elég rávezető, nem elég nyomatékos. A gazdasági bejáró délről a Budafoki összekötő új útról valósul meg. A tornaterem elhelyezését szerencsésebb lett volna az épülettel szerves egységben megvalósítani, akár összenyithatóan kezelni azzal, mert jelenleg az épületnek nincs ünnepi rendezvények megtartására alkalmas tere. A térszervezés esetleges, széttördelt, a funkcionalitás érezhetően az épületformának és telepítésnek lett alárendelve. Az épület tájolása jó, a tantermek D-K-re néznek.
A terv a szabályozási tervi előírásoknak megfelel.
Építészet
Az iskolaépület funkcionális elrendezése egy határozott filozófiájú szemlélettel lett kialakítva. Az épület kialakítása oldalfolyosós rendszerű melynek vonalát a telek megosztására alkalmazza a pályázó. Így az épület megtörésével külön alsó és felső tagozatos udvaralakul ki. A nagyobbik területrészre elhelyezve az önálló tornaterületi blokkot a szabadtéri sportterülettel.
Az iskolaépület megközelítése a bejárati csuklópontban igen szűkös lehetőséget ad, melynek aulája nem biztosít kellő lehetőséget ad, melynek aulája nem biztosít lehetőséget ad, melynek aulája nem biztosít lehetőséget annak funkciójára. Az épület használatának szétválasztását alsó- felső tagozatra az ajánlásoknak megfelelően a terv tartalmazza, bár a közlekedési csomópontban átfedés van a közösen használatos helyiségcsoportok megfelelő elhelyezését is.
A hátsó telekhatárral párhuzamosan kialakított szárny északkeleti tájolású helyiség csoportjai nem feltétlen a legjobb tájolásnak, és az itt lévő családi házas beépítés az épületek alatt teljes egészében megvalósul. A tornaterem földszinti elhelyezése alatt kialakított öltöző csoporttal.
Az iskola épület helyiségcsoportjának tájolása megfelelő, de ezáltal a homlokzaton megmutatkozó funkcióváltások megjelenése nincs építmény szinten összhangban.
Az épület egybefüggő nagy tömbje nem feltétlen egy iskolai hangulatot teremt ezen a sarok telken.
Oktatási-nevelési szakmai kritériumok
Az épület nagyon elnyújtott. Ebből adódóan nagyon hosszúak a közlekedők, amelyek helyenként szűkek. A bejárathoz pici aula csatlakozik.
Az öltözők és a tornaterem nem egy szinten találhatók. A tornaterem bejáratát helyesen pici közlekedő köti össze az épület többi részével, így teljesen külön válik. A tantermek elhelyezése lehetővé teszi az alsó/felső bontást, de nem abban a formában, ahogy a terven szerepel. A tanárik elhelyezése nem jó, mert azoknak csatlakozni kell az adott tagozathoz. Szépen külön válik az alsós és a felsős udvar.