/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Épületek/Irodaépület

A Fantasztikus Hőszivattyú

1/48

Ove Fredheim vezérigazgató üdvözöl

?>
Ove Fredheim vezérigazgató üdvözöl
?>
Középen Ove Fredheim vezérigazgató
?>
kavalkád
?>
jobbra Ove Fredheim vezérigazgató
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
Fent szórás, ...
?>
... lent tízórai
?>
?>
?>
hely a fej mögött
?>
?>
hadidiánus megoldások
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/48

Ove Fredheim vezérigazgató üdvözöl

A Fantasztikus Hőszivattyú
Épületek/Irodaépület

A Fantasztikus Hőszivattyú

2008.04.30. 12:44

Neonsárga láthatósági kavalkád és rejtett vállalati motivációk a Pannon új székházának építkezésén, sok szép, hamvas betonnal.

Rejtély, miért csődített a Pannon (GSM Távközlési Zrt.) újságírókat új székházának szerkezetkész állapotnál sem tartó építkezésére április 29-én. Talán azért, hogy egy az egyben átvegyék a kiadott sajtóanyagban szereplő információt, miszerint április közepére szerkezetkész állapotba került az épület. Ezzel szemben az üvegezett központi terek acél szerkezeti elemei még jól láthatóan szanaszét hevertek a földön (na jó, ez szőrszálhasogatás).


Ove Fredheim vezérigazgató üdvözöl
1/48
Ove Fredheim vezérigazgató üdvözöl

Középen Ove Fredheim vezérigazgató
2/48
Középen Ove Fredheim vezérigazgató

kavalkád
3/48
kavalkád

jobbra Ove Fredheim vezérigazgató
4/48
jobbra Ove Fredheim vezérigazgató

5/48

6/48

7/48

8/48

9/48

10/48

11/48

12/48

13/48

14/48

15/48

16/48

17/48

18/48

19/48

20/48

21/48

22/48

23/48

24/48

Fent szórás, ...
25/48
Fent szórás, ...

... lent tízórai
26/48
... lent tízórai

27/48

28/48

hely a fej mögött
29/48
hely a fej mögött

30/48

hadidiánus megoldások
31/48
hadidiánus megoldások

32/48


Egy darabig úgy tűnt, hogy a kommunikáció fókuszpontjában nem is a Zoboki, Demeter és Társaik iroda által jegyzett új épület áll, hanem az egészet meleggel és hideggel tápláló geotermikus hőszivattyú, amely 1 MW-os teljesítményével Magyarország „legnagyobbja", az európai rangsorban pedig hetedik, száznyolcvan duzzadó szondája száz méter mélységbe hatol. Azután az összesereglett újságírókat végighajtották a meztelen betonfalak között, megetették őket és hazaküldték. A Fantasztikus Hőszivattyút pedig senki nem látta, be kellett érniük norvég topmenedzserek látványával. Az addig rendben is van, hogy a hőszivattyú az épület alatt teszi a dolgát, jellemzően nem egy látványos elem, de akkor minek elzarándokolni hozzá?

A tízórai nagyjából tűrhető volt, épp csak a helyszíne fölött álarcban előadott szórópisztolyos felületkezelés nyugtalaníthatta volna az egészségükért aggódó sajtómunkásokat.

Magáról az épületről annyi derült ki, hogy, kis túlzással élve, a Pannon feltalálta a Google-irodaházat, vagyis a beépített terület fele közösségi tér lesz, ami új munkaszervezési és vezetési módszerek alkalmazásával jár együtt, és ezt az egészet „interactive office"-nak hívják. Heves jófejség fog uralkodni a cégnél, lesz távmunka is, a falak között pedig élénk és termékeny eszmecsere zajlik majd a kreativitás jegyében. Nagy ablakok, átlátható terek – így fog kinézni a munkakörnyezet, amitől a cég vonzó munkaadóvá kíván válni a humánerőforrás szemében.


33/48

34/48

35/48

36/48

37/48

38/48

39/48

40/48

41/48

42/48

43/48

44/48

45/48

46/48

47/48


Állítólag erősen alulépítették a telket, a sajtóanyag szerint a megengedett 30 helyett csak 7,55 százalékot foglal el belőle az új épület. Zöldterületként 69 százalékot tartanak meg az előírt 40-nel szemben, a hatalmas ablakok példás hőszigetelést nyújtanak. Pirospont pirospont hátán.

Viszont aki ennyire progresszív környezetvédő akar lenni, az mellőzhetné a szokásos sajtóanyagos CD-osztogatást. Az internetes letöltések korában ez nagyon buta, ellenszenves, nyersanyagpazarló szokása a vállalatoknak.

Mindenesetre ezennel megkapják az áhított hírverést.

szöveg, fotó: Török Tamás; fotó: Mészáros Judit

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk