A Fantasztikus Hőszivattyú
Neonsárga láthatósági kavalkád és rejtett vállalati motivációk a Pannon új székházának építkezésén, sok szép, hamvas betonnal.
Rejtély, miért csődített a Pannon (GSM Távközlési Zrt.) újságírókat új székházának szerkezetkész állapotnál sem tartó építkezésére április 29-én. Talán azért, hogy egy az egyben átvegyék a kiadott sajtóanyagban szereplő információt, miszerint április közepére szerkezetkész állapotba került az épület. Ezzel szemben az üvegezett központi terek acél szerkezeti elemei még jól láthatóan szanaszét hevertek a földön (na jó, ez szőrszálhasogatás).
Egy darabig úgy tűnt, hogy a kommunikáció fókuszpontjában nem is a Zoboki, Demeter és Társaik iroda által jegyzett új épület áll, hanem az egészet meleggel és hideggel tápláló geotermikus hőszivattyú, amely 1 MW-os teljesítményével Magyarország „legnagyobbja", az európai rangsorban pedig hetedik, száznyolcvan duzzadó szondája száz méter mélységbe hatol. Azután az összesereglett újságírókat végighajtották a meztelen betonfalak között, megetették őket és hazaküldték. A Fantasztikus Hőszivattyút pedig senki nem látta, be kellett érniük norvég topmenedzserek látványával. Az addig rendben is van, hogy a hőszivattyú az épület alatt teszi a dolgát, jellemzően nem egy látványos elem, de akkor minek elzarándokolni hozzá?
A tízórai nagyjából tűrhető volt, épp csak a helyszíne fölött álarcban előadott szórópisztolyos felületkezelés nyugtalaníthatta volna az egészségükért aggódó sajtómunkásokat.
Magáról az épületről annyi derült ki, hogy, kis túlzással élve, a Pannon feltalálta a Google-irodaházat, vagyis a beépített terület fele közösségi tér lesz, ami új munkaszervezési és vezetési módszerek alkalmazásával jár együtt, és ezt az egészet „interactive office"-nak hívják. Heves jófejség fog uralkodni a cégnél, lesz távmunka is, a falak között pedig élénk és termékeny eszmecsere zajlik majd a kreativitás jegyében. Nagy ablakok, átlátható terek – így fog kinézni a munkakörnyezet, amitől a cég vonzó munkaadóvá kíván válni a humánerőforrás szemében.
Állítólag erősen alulépítették a telket, a sajtóanyag szerint a megengedett 30 helyett csak 7,55 százalékot foglal el belőle az új épület. Zöldterületként 69 százalékot tartanak meg az előírt 40-nel szemben, a hatalmas ablakok példás hőszigetelést nyújtanak. Pirospont pirospont hátán.
Viszont aki ennyire progresszív környezetvédő akar lenni, az mellőzhetné a szokásos sajtóanyagos CD-osztogatást. Az internetes letöltések korában ez nagyon buta, ellenszenves, nyersanyagpazarló szokása a vállalatoknak.
Mindenesetre ezennel megkapják az áhított hírverést.
szöveg, fotó: Török Tamás; fotó: Mészáros Judit