Közélet, hírek

A fővárosi önkormányzat nem akadályozza a kormányzati negyed felépítését

1/1

?>
1/1

A fővárosi önkormányzat nem akadályozza a kormányzati negyed felépítését
Közélet, hírek

A fővárosi önkormányzat nem akadályozza a kormányzati negyed felépítését

2007.12.05. 17:05

A fővárosi önkormányzat semmilyen körülmények között nem akadályozza a kormányzati negyed felépítését — mondotta Ikvai-Szabó Imre azon a rögtönzött sajtótájékoztatón, melyen jelen volt Beleznay Éva megbízott főépítész is.

A fővárosi önkormányzat semmilyen körülmények között nem akadályozza a kormányzati negyed felépítését — mondotta Ikvai-Szabó Imre azon a rögtönzött sajtótájékoztatón, melyen jelen volt Beleznay Éva megbízott főépítész is.

A főváros megadja a segítséget a kormányzati negyed megépítéséhez, minden lehetséges eszközzel támogatja a projektet — jelentette ki szerdán a főpolgármester-helyettes. Nincs olyan szcenárió, amely szerint 1 évet csúszhat az épületegyüttes megvalósítása. Ikvai-Szabó hangsúlyozta, hogy kész a szabályozási terv, a településrendezési szerződéseket pedig, melyek egyeztetése folyamatos, remélhetőleg még a december 20-ai közgyűlés előtt sikerül megkötni. Ezzel a főváros megteremti a jogi feltételeket ahhoz, hogy a kerület a közben elkészülő tervek alapján kiadhassa az építési engedélyt.

Ikvai-Szabó Imre szerint a főváros végig egyetértett a tervekkel, így az érintett területet, vagyis a Ferdinánd-híd lehajtóját is építési területté lehet nyilvánítani a munkálatok idejére. Kérdés ugyanakkor, hogy valóban sikerül-e megegyeznie a fővárosnak, a VI. kerületnek és a Kincstári Vagyoni Igazgatóságnak (KVI) a településrendezési szerződés ügyében, és hasonlóképpen szerződést kell kötnie a fővárosnak, a VI. kerületnek és a Pólus Holding Rt-nek további területek tárgyában. Ehhez tisztázni kell még például, hogy lebontják-e a Ferdinánd-hidat, hogyan alakul a tömegközlekedés a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Podmaniczky úton (villamos, troli vagy esetleg ideiglenes autóbusz?). Jelenleg is folynak az erre vonatkozó hatásvizsgálatok, a szakértőkkel folyamatosan konzultálnak — közölte a tájékoztatón Beleznay Éva megbízott főépítész.

Jövő hétfőn a főváros, a VI. kerület és a KVI ismét egyeztet a rendezési tervről. A főpolgármester-helyettes szerint van rá esély, hogy az idei utolsó közgyűlés elé kerül az ügy, de legfeljebb egyhónapos csúszással aláírhatják a településrendezési szerződést.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Helyek/Infrastruktúra

MOSÓHÁZAK // Egy hely + Építészfórum

2020.09.16. 13:04
00:05:55

Ismét a Balaton környékére, konkrétan pedig a Balaton-felvidék három falvába visz el Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában. Köveskálra, Kővágóörsre és Óbudavárra a három település jó állapotú mosóházai kapcsán a stáb, de persze a nagy hagyományú, egykor a közösség életének központi helyszínét jelentő épületek mellett a korabeli szokások is szóba kerülnek a videóban.

Ismét a Balaton környékére, konkrétan pedig a Balaton-felvidék három falvába visz el Torma Tamás az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában. Köveskálra, Kővágóörsre és Óbudavárra a három település jó állapotú mosóházai kapcsán a stáb, de persze a nagy hagyományú, egykor a közösség életének központi helyszínét jelentő épületek mellett a korabeli szokások is szóba kerülnek a videóban.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk