Egyéb cikkek

A Gomba hasznosítása

1/15

Gomba - UI Architects

?>
Gomba - UI Architects
?>
Gomba - UI Architects
?>
Gomba - UI Architects
?>
Gomba - UI Architects
?>
Gomba - UI Architects
?>
Gomba - UI Architects
?>
Gomba - UI Architects
?>
Gomba - UI Architects
?>
Gomba - UI Architects
?>
Gomba - UI Architects
?>
Gomba - UI Architects
?>
Gomba - UI Architects
?>
Gomba - UI Architects
?>
Gomba - UI Architects
?>
1/15

Gomba - UI Architects

A Gomba hasznosítása
Egyéb cikkek

A Gomba hasznosítása

2009.10.28. 12:49

Megvételben részesült 28. sorszámú pályamű, szerző: UI Architects tervezők: Pozsár Péter, Koczka Zsófia, Komlósi Bence, Boromissza Júlia, Baló Dávid

Megvételben részesült 28. sorszámú pályamű,
szerző: UI Architects
tervezők: Pozsár Péter, Koczka Zsófia, Komlósi Bence, Boromissza Júlia, Baló Dávid
szakági tervezők: Lukács Katalin, Thurnay Dorottya

 

Gomba - UI Architects
1/15
Gomba - UI Architects

Gomba - UI Architects
2/15
Gomba - UI Architects

Gomba - UI Architects
3/15
Gomba - UI Architects

Gomba - UI Architects
4/15
Gomba - UI Architects

Gomba - UI Architects
5/15
Gomba - UI Architects

Gomba - UI Architects
6/15
Gomba - UI Architects

Gomba - UI Architects
7/15
Gomba - UI Architects

Gomba - UI Architects
8/15
Gomba - UI Architects

Gomba - UI Architects
9/15
Gomba - UI Architects

Gomba - UI Architects
10/15
Gomba - UI Architects

Gomba - UI Architects
11/15
Gomba - UI Architects

 

Gomba - UI Architects
12/15
Gomba - UI Architects

Gomba - UI Architects
13/15
Gomba - UI Architects

Gomba - UI Architects
14/15
Gomba - UI Architects

 

 


Részletes bírálat
A ponyva-rendszerben szerkesztett buborék technikai újszerűségével, anyaghasználatával egy kimagaslóan jövőkép orientált megoldást vázol fel, amelyet a Bíráló Bizottság - a részletek vitatható realitása ellenére is - szellemes, könnyed elképzelésnek tart. A meglévő épület - megtisztítva a pillérek közötti beépítésektől -, egy szerkezetileg átlátható, már-már jelképszerűen lecsupaszított pavilonná válik. A korszerű „víztiszta" külső térlehatárolás különös, átsejlő látványt nyújt, amint cikkelyesen, változtatható módon körülszövi a megmaradó vasbeton vázat.

A térelválasztó rendszer rugalmas, könnyűszerkezetes kialakítása változatos helyiségkialakítást tesz lehetővé. A Bíráló Bizottság értékesnek tartja a terv környezettudatos szemléletét, és az „oázis" funkció elhelyezésére tett kísérletet. A terv konkrét funkcionális hasznosítást nem tartalmaz, így csak feltételezhető, hogy műszaki megvalósíthatás esetén a terek jól és szinte tetszőleges rendeltetésre kihasználhatóak.

Egyediségéből, jelképszerű megformálásából adódóan az épület igazi látványosságként tudna hozzájárulni a Kulturális Városközpont fejlesztési program sikeréhez.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk