Design/Formatervezés

A környezet közvetlenül nevel

1/34

Budaörs új iskolája, belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

?>
Budaörs új iskolája, belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs  új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás
?>
Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás
?>
1/34

Budaörs új iskolája, belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

A környezet közvetlenül nevel
Design/Formatervezés

A környezet közvetlenül nevel

2010.03.22. 12:07

Cikkinfó

A Design rovatot támogatja a 

Földrajzi hely:
Budaörs, Magyarország

Építészek, alkotók:
Dobai János, Tardos Tibor (1957-2014)

Vélemények:
2

Letölthető dokumentumok:

Biztonság, tartósság, csereszabatosság, áttekinthetőség, divatmentes korszerűség. Az épület minden zuga jól takarítható, karbantartása magától értetődő, felületei ellenállóak – még egyszer a budaörsi általános iskoláról, ez alkalommal belülről. Tervező: Tardos Tibor

A tervezők abban állapodtak meg, hogy a belsőépítészet mellőzzön minden fölösleges látványelemet, a feltétlenül szükséges tételeket viszont a legmagasabb minőségben valósítsa meg. Kitűzött céljaik: biztonság, tartósság, csereszabatosság, áttekinthetőség, divatmentes korszerűség. Az épület minden zuga legyen jól takarítható, karbantartása magától értetődő, felületei ellenállóak.

 

 

Budaörs új iskolája, belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
1/34
Budaörs új iskolája, belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
2/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
3/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
4/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
5/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
6/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
7/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
8/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
9/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
10/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
11/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
12/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
13/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
14/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
15/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
16/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
17/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
18/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

 

 

A folyosói és tantermi beépített bútorzat az épületet hosszirányban tagoló egyenletes méretrendbe illeszkedik. Az épület egy eljövendő átszervezése, a termek újraosztása esetén ezek a burkolati és tárolóegységek a teremajtók kapualjaival együtt tetszőleges új rendbe állíthatóak, afféle nagyra nőtt LEGO kirakósként. Élettartamuknak ezért épületszerkezeti nagyságrendűnek kell lennie.

A fenti cél érdekében a tervezők egyetlen jól megválasztott terméket használtak: az ún. kompaktlemezt (a tornateremben pedig ennek farostlemez változatát). Az anyag jellemzői: különleges keménység, korlátlan élettartam, széles szín- és méretválaszték. A falburkolat elemei, a szekrényajtók, a síkban fekvő és a kapualjakba illesztett teremajtók, a lépcsőmellvédek mind ebből a termékből készültek. Az épületszintenként eltérő, élénk színek helyenként mértéktartóan keverednek is egymással.

 

 

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
19/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
20/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
21/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
22/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
23/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
24/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás
25/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás

Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás
26/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás

Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás
27/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás

 

Az épületbelső egyéb anyagai és szerkezetei - a biztonsági üveg, a rozsdamentes acél, a kőporcelán, a festett beton, az alumínium nyílászárók és az akusztikus gipszkarton álmennyezetek - ugyancsak tartósságot és megbízhatóságot sugallnak a maguk visszafogottabb, anyagszerű módján. A nagyvonalú terek természetesen oldódnak bele a színes folyosók könnyedségébe. Ez az összhatás különösen a háromszintes aulában szembetűnő.

Az értékes mobil bútorzatot az önkormányzat külön közbeszerzési eljárás keretében rendelte meg. A kiválasztott korszerű bútorok kialakítása és választéka minden korcsoportot lefed, a tantermek az óravezető tanár igényei szerint átrendezhetőek. Minden tanteremben ott a digitális tábla, a tanári és a diák számítógépek. Az informatikai és a nyelvi laborok teljesen számítógépesítettek, akárcsak a korszerű multimédiás stúdió.

A nagy ablakoknak, az emeleti átriumok üvegezett padlójának és a folyosók felső üvegsávjának köszönhetően a hatalmas épületet átjárja a természetes fény. A napvédelemről automata árnyékolók gondoskodnak. A középső sáv helyiségei kivételével (mosdók, tárgyalók, stúdió) minden helyiség természetes szellőzésű. Szünetben az egész iskola átöblíthető friss levegővel. Tanóra alatt automata szellőzőablak méri a széndioxid-szintet, és nyílik-zárul szükség szerint.

 

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
28/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
29/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs  új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor
30/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet és fotó: Tardos Tibor

Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás
31/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás

Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás
32/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás

Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás
33/34
Budaörs új iskolája - belsőépítészet: Tardos Tibor, fotó: Bujnovszky Tamás

 

 

A tervezés értelme
Tervezői a budaörsi iskolát állásfoglalásnak, a vizuális felvilágosítás és tudatosítás eszközének is szánták. Az  évfolyamonként átáramló gyerekek számára itteni, kivételes környezetük áttekinthetősége, világos egyértelműsége, semleges befogadóképessége egy idő után magától fog értetődni. Egy részük másutt is, a jövőben is igényelni fogja ezeket a minőségeket. Az iskola sikeres működésétől ennélfogva az is várható, hogy a város ma talán még idegenkedő polgárai elfogadják, majd a magukénak érzik, végül pedig kulturálisan is integrálják, saját belső igényükként élik meg az épületben megtestesülő értékeket. A környezet közvetlenül nevel. Ez a reményteli gondolat szakmánk alapvetése.

Tardos Tibor belsőépítész, építész

A budaörsi 1. sz. Általános Iskola új épületének generáltervezője Dobai János építész, belsőépítész Tardos Tibor.

Vélemények (2)
halottember
2010.03.24.
15:29

A belső tényleg vitathatatlanul szép szerintem is, barátságos és vidám, amellett, hogy hightech profi. Lehet, hogy az épület sivár-rideg-jellegtelen külső megjelenése még fokozza is a belső hatását...Szerintem be kellene futtatni rengeteg növénnyel jó vastagon, vagy jó sok fát kellene eléültetni, lehetőleg úgy, hogy minél kevesebb látszon belőle, akkor talán nem konzervgyárnak vagy munkásőrlaktanyának nézne ki a távolból, hanem hívogatóvá válna... :) 

syl
2010.03.23.
07:45

Nagyon tetszik! Bárcsak ilyen iskolába jártam volna. Gyönyörűek a színek.

Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk