Közélet, hírek

Art deco épületből irodaház

1/14

Markó Irodák 9 - fotó: ÉF

?>
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
?>
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
?>
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
?>
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
?>
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
?>
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
?>
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
?>
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
?>
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
?>
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
?>
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
?>
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
?>
Markó Irodák 9 - fotó: MI9
?>
Markó Irodák 9 - fotó: MI9
1/14

Markó Irodák 9 - fotó: ÉF

Art deco épületből irodaház
Közélet, hírek

Art deco épületből irodaház

2018.03.27. 13:59

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest

Építészek, alkotók:
Pintér Tamás, Dombi Miklós, Györgyi Dénes, Román Ernő

Vélemények:
1

Látszó gépészet, klinkertéglák, természetes fény. Átadták a transzformátorházból kialakított, amerikai iparépületeket idéző Markó Irodák 9-et. A tervezés során Dombi Miklós és Pintér Tamás (Dpi design) az eredeti épület szellemiségének visszaállítását tűzték ki fő célul.

A Markó utca 9. alatti lipótvárosi épület Györgyi Dénes és Román Ernő építészpáros nevéhez fűződik, de a ház terveit a szakirodalom Györgyi Dénesnek tulajdonítja. Az 1929-1930-ban épült transzformátorház eredeti funkciójában a rendszerváltozásig működött, aztán pár évre rá irodaházzá alakították át. Az ingatlant 2014 novemberében vette meg a Bonemo Kft. és indította útjára a Markó Irodák 9 projektet, melyet a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal (KÖH) és a hatóságok együttműködésének köszönhetően 2018. március 27-én adtak át. A műemléki védettséget élvező art deco épület vonzerejét nyüzsgő belvárosi lokációja, historikus karaktere és sajátos belsőépítészeti megoldásai adják. 

Forrás: Sajtóközlemény

 

Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
12/14
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF

Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
11/14
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF


Markó Irodák 9 - fotó: MI9
13/14
Markó Irodák 9 - fotó: MI9

Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
3/14
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF

Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
2/14
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF

Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
6/14
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF

Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
4/14
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF

Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
9/14
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF


Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
7/14
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF

Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
5/14
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF


Markó Irodák 9 - fotó: ÉF
1/14
Markó Irodák 9 - fotó: ÉF

 

 

Vélemények (1)
Pákozdi Imre
2018.03.27.
15:25

Fantázia és merészség kellett ehhez a beruházáshoz, ui. bár a maga nemében gyönyörű, de nem igazán irodaházi adottságú az épület. A fényképek megint méltatlanul gyengék - és itt nem Bujnovszky vagy Zsitva professzionális munkáját, hanem Perika vagy Mizsei Anett színvonalát hiányolom. 

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk