Közélet, hírek

Átadták a Reitter Ferenc-díjakat

1/4

Karsai Károly, Michaletzky Gábor, Wild László

?>
Karsai Károly, Michaletzky Gábor, Wild László
?>
Michaletzky Gábor
?>
Koszorú Lajos
?>
1/4

Karsai Károly, Michaletzky Gábor, Wild László

Átadták a Reitter Ferenc-díjakat
Közélet, hírek

Átadták a Reitter Ferenc-díjakat

2009.11.16. 12:22

A Belvárosi Önkormányzat Városfejlesztési, Műemlékvédelmi és Környezetvédelmi Bizottsága idén Koszorú Lajos, Michaletzky Gábor és Wild László építészmérnököknek adományozott Reitter Ferenc-díjat. A díjátadóval egy időben megnyílt a Főutca kiállítás.

A Reitter Ferenc-díjat az V. kerületi Önkormányzat Városfejlesztési, Műemlékvédelmi és Környezetvédelmi Bizottsága a kerület építészeti arculatának kialakításában, az épített környezet védelmében kiemelkedő tevékenységet folytató személyek és közösségek elismeréseként adja.

Idén a díjátadó ünnepséghez kapcsolódva Rogán Antal, V. kerületi polgármester megnyitotta a Főutca kiállítást az Aranytíz Kultúrházban. „A két esemény összekapcsolását az is indokolja, hogy az egyik díjazott közreműködött a Főutca tervezésében" - mondta a Belváros polgármestere. A polgármester elmondta: a belváros új Főutcájával a természeti és kulturális adottságok megőrzésére és gazdagítására törekedtek, a közösségi terek megerősítésére és az autós forgalom csillapítására.

A Belvárosi Lipót Napok alkalmából megnyílt kiállítást követően Karsai Károly alpolgármester átadta a Reitter Ferenc-díjakat.

 

Karsai Károly, Michaletzky Gábor, Wild László
1/4
Karsai Károly, Michaletzky Gábor, Wild László

Michaletzky Gábor
2/4
Michaletzky Gábor

Koszorú Lajos
3/4
Koszorú Lajos

 

 

2009-ben Reitter Ferenc-díjban részesült Koszorú Lajos okleveles építészmérnök, aki „több évtizedes településrendezési és területrendezési munkássága kiemelkedő színvonalú, több megyei területrendezési terv elkészítésében vállalt kiemelkedő szerepet"- hangzott a méltatásban. Koszorú Lajos 2009-ben Pro Regio-díjat is kapott.

Az V. kerületi Önkormányzat Városfejlesztési, Műemlékvédelmi és Környezetvédelmi Bizottsága Reitter Ferenc díjat adományozott továbbá Michaletzky Gábor építészmérnöknek, a Reáltanoda u. 7. szám alatti Eötvös József Gimnázium átalakításának és bővítésének tervezéséért. „A két ütemben készült terv alapján kivitelezett építészeti megoldások minden tekintetben magas szakmai és városképi minőséget tükröznek mind a mai napig. A belső átrendezés és a városképi megjelenés jól harmonizál az oktatási és az építészeti igényekkel. Az épület szellemi mondanivalója nagyszerűen simul közvetlen és tágabb környezetébe"- indokolta a döntést Karsai Károly alpolgármester.

Az idei harmadik díjazott Wild László építészmérnök lett, akinek nevéhez fűződik a Duna-part, a Váci utca és a Kristóf tér, illetve a Vörösmarty tér megújítása, annak mindenre kiterjedő városképi elemeivel együtt. „Wild László nagymértékben járult hozzá Budapest mai Belvárosában a sétálóutcák és a Duna-korzó környezetének kialakításához, amely környezetben érdemes kirándulni és felfedezni a parkok, szobrok, kutak szépségét, harmóniáját" - adta át a díjat a kerület alpolgármestere.

A Reitter Ferenc díjat 2001 óta több mint húszan kapták meg, tavaly Egyed László, Rőczei György és Szczuka Attila vehette át az elismerést.


Reitter Ferenc Temesváron született 1813-ban. A Mérnöki Intézetben végezte tanulmányait 1833-ban. Részt vett a Tisza és Maros térképezési és vízműtani munkálataiban. 1850-ben a helytartósági osztály építészeti igazgatóságához került, ahol középítési munkákkal bízták meg. Legjelentősebb munkája a budapesti rakpartok terve és megépítése. 1861-ben kidolgozta a főváros építési ügyrendjét és szabályait, a budai vár és a város rendezésének és szépítésének tervét.
Tanulmányozta London, Párizs, Berlin, München modern városépítészetét. Szerzett tapasztalatainak hasznosításával itthoni működésének eredménye az Andrássy út és a Nagykörút terve; kidolgozta az országos építési rendszabályt, Budapest csatornázási programját. Munkássága hozzájárult Budapest nagyvárosi jellegének kialakításához

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk