/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Közélet, hírek

Az Archikon tervezi a Párizsi Udvar felújítását

1/1

?>
1/1

Az Archikon tervezi a Párizsi Udvar felújítását
Közélet, hírek

Az Archikon tervezi a Párizsi Udvar felújítását

2015.02.13. 13:49

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Nagy Csaba, Archikon, Pólus Károly

A szerződést a Mellow Mood cégcsoport képviselői, Sameer Hamdan és Zuhair Awad, valamint a pályázaton nyertes Archikon Kft. ügyvezető tulajdonosa, Nagy Csaba építész jegyzi. Az épületből legkésőbb 2017 első negyedévében ötcsillagos szálloda lesz.

A projektre 12 milliárd forintot költenek, a kivitelezőt nyáron választják ki - válaszolta Zuhair Awad, az MTI kérdésére.

"Ez Európa legnagyobb kerámiadíszítésű épülete, amelyet szakértő restaurátorok fognak helyreállítani" - mondta Nagy Csaba, hozzátéve azt, hogy a végleges alapterületek a tervezés során dőlnek el.

Az épületben a szálloda mellett lesznek éttermek, kávézók, üzletek, továbbá konferenciaterem és fitnesz részleg is.

A cégcsoport alakított át már szállodává régi épületeket a VII., a VIII. és a X. kerületben is, itt a belvárosban a szomszédos Klotild palota felújítása volt a legutóbbi projektjük - adott betekintést a Mellow Mood tevékenységébe Sameer Hamdan.

A múlt év nyarán nyílt, többfordulós nemzetközi pályázaton az épületet a Párizs Property Kft. vásárolta meg a belvárosi önkormányzattól. Ez a cég nem a Mellow Mood cégcsoport tagja. A Mellow Mood Group - melynek két tulajdonos-ügyvezetője Sameer Hamdan és Zuhair Awad - a Párizsi Udvarral kapcsolatos menedzsment jogokat gyakorolja.

A Párizs Property Kft.-t nevesíti beruházóként az a kormányrendelet-tervezet, amely a múlt héten került fel a kormány honlapjára, és kiemelt beruházássá nyilvánítja - a hatósági ügyintézés szempontjából - a Párizsi Udvar beruházást.

Forrás: MTI

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk