Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Épületek/Irodaépület

Az Audi fórum építész szemmel

1/11

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

?>
Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
?>
Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
?>
Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
?>
Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
?>
Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
?>
Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
?>
Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
?>
Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
?>
Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
?>
Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
?>
Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
1/11

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

Az Audi fórum építész szemmel
Épületek/Irodaépület

Az Audi fórum építész szemmel

2004.03.10. 16:23

Projektinfó

Az Épületek rovatot támogatja a 

Térkép:
Audi Fórum

Földrajzi hely:
Győr, Magyarország

Építészek, alkotók:
Gunther Zsolt, Csillag Katalin, 3H

Audi Fórum

Tervezés éve:
2002

Építés éve:
2003

Stáblista

Építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
Munkatársak: Szabó Tamás, Áder László, Somogyi István, Horváth Roberta, Simon Tamás, Pósa Viktor, Sallai Krisztián

"A szoborszerű megformálás része a külső felületek homogén kezelése és az egységes színhasználat. A külső és a belső úgy viszonyul egymáshoz, mint egy autónál, amikor a formatervezés és a technikai perfekció egy testben valósul meg." Az Audi Fórum tervezője Csillag Katalin és Gunther Zsolt voltak. 

Már az Audi gyárterület széléről szemünkbe tűnik egy piros pont a távolban. Az objektszerűen elhelyezett pavilon a főépület előtti parkban áll. Színével csábítja, hívogatja a látogatót. Az épület a "Fórum" elnevezést kapta, mely találóan összegzi az építtetői szándékot. A találkozási lehetőségek számos formája lehetséges itt: konferncia, bemutató, sajtótájékoztató, színházi előadás, koncert. A tér teljes felosztása lehetőséget biztosít szemináriumok, nyelvtanfolyamok megtartására.

Alaprajzi elrendezése követi a multifunkcionalitást. A főbejáraton belépve az előtérbe jutunk, innen nyílnak a nagyterembe vezető ajtók és a vizes helyiségek. Az előtérből három ajtó vezet a nagyterembe, ez a feltárás előrevetíti a terem hármas feloszthatóságát. A leválasztást szolgáló mobil válaszfalak a terem dupla falaiban vannak elrejtve, úgy mint a gépészeti és villamossági rendszerek és a teljes sötétséget biztosító, távműködtetésű függönyök is. A gépészet központja az előtér alatt kialakított pinceszinten van, a felállások közvetlenül a dupla falba kerülnek. Régóta foglalkoztatnak minket a síkok, tetők egymásba érései, átmetsződései, dinamikus egyensúlya. Ezt a témát kutatva bukkantunk rá Haász István műveire. Haász Istvánnál ez a festészetben jelentkező geometriai problémák térbe transzponálásával kezdődött. Ezek először nem voltak többek annál, mint amit a sík felületen korábban is megvalósított, egy festészeti probléma domborműszerű folytatása. Ez a következetes szeriális alkotómunka természetesen a továbbiakban önálló életre kelt.

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
5/11
Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

A felületek képzésénél megjelent egy kollázstechnika. A relief-felületre különböző geometriai formájú papírkivágatokat montíroz alapként, majd ezt a felületet festi, s így egy egészen különös pszeudo lazúr, pszeudo kollázs hatást is teremt, mely ráadásul különös, ugyancsak térbeli faktúrát is létrehoz. Haász István tehát a festészet és a szobrászat határmezsgyéjén mozog. Ugyanezt céloztuk meg az épület tervezésénél is. A modell formájában történő tervezés természetszerűleg hozta magával a szerialitást.

A mobilitás, a mozgás volt a fő szervezője az épület tervezésének. Egy autóban ülve mozgásban ismerjük meg környezetünket, itt a bejárás során érzékeljük a tereket. A gyorsulás és a lassulás az épület kompozíciós eleme, mely kint és bent egyaránt hat. A rámpaszerűen emelkedő tömegek egy vízszintes decken találkoznak egymással. A ritmikus struktúra rendkívül kiegyensúlyozott és stabil, másrészt folyamatosan változó. Tipikusan térbeli természetű, hiszen minden eleme csak mozgásban észlelhető, a különféle ferde síkok, a kivágatok, a takarások, a kihagyások és egymásba csúszások által teremtett plasztikai tér csak a változó nézőpontú szemlélés során tárulkozik fel.

Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt
6/11
Audi fórum – építész: Csillag Katalin, Gunther Zsolt

A szoborszerűen megformált külsővel ellentétben a belső kialakítás egy teljesen más világ. Itt minden a működésre van kijátszva, mint egy autó belsejében. A terek multifunkcionálisak, de ebből első látásra nem veszünk észre semmit, ugyanis a mozgó elemeket a határoló falak rejtik. A mennyezet és a padló kialakítása szintén fontos része a sokrétű használatnak (konferencia, színház, bemutató). A tolófalak, a függöny nesztelen mozgatásával a nagy tér négy részre bontható, melyeket egymástól függetlenül lehet használni. A fény átjárja a tereket, a nagyterem bütü oldalai üvegezettek, ezáltal különböző perspektíva nyílik a környező parkra.

A szoborszerű megformálás része a külső felületek homogén kezelése és az egységes színhasználat. A külső és a belső úgy viszonyul egymáshoz, mint egy autónál, amikor a formatervezés és a technikai perfekció egy testben valósul meg.

Gunther Zsolt

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.