Egyéb cikkek

Az óbudai Fő tér és környezetének rendezése

1/13

Madártávlat a nagyobb összefüggésekről - Gelesz és Lenzsér

?>
Madártávlat a nagyobb összefüggésekről - Gelesz és Lenzsér
?>
Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér
?>
Keresztmetszet a Fő térről a befutó kis utcák bemutatásával - Gelesz és Lenzsér
?>
Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér
?>
Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér
?>
Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér
?>
Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér
?>
Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér
?>
HÉV megálló felől a felhővel és a Vasarely Múzeum új előterével
?>
A Fő tér új képe a Szentlélek tér felől
?>
Fő tér a Hajógyár utca felől, háttérben rehabilitált paneles lakóépülettel
?>
Érkezés a Kórház utca felől, háttérben a Zichy Kastély
?>
1/13

Madártávlat a nagyobb összefüggésekről - Gelesz és Lenzsér

Az óbudai Fő tér és környezetének rendezése
Egyéb cikkek

Az óbudai Fő tér és környezetének rendezése

2009.01.27. 04:04

Cikkinfó

Letölthető dokumentumok:

megvételben részesült a 9. számú pályamű, szerzője: Gelesz és Lenzsér Kft. felelős tervezők: G. Lenzsér Ágnes, Locsmándi Gábor, Nádai Brigitta

megvételben részesült a 9. számú pályamű,
szerzője: Gelesz és Lenzsér Kft.
felelős tervezők: G. Lenzsér Ágnes, Locsmándi Gábor, Nádai Brigitta
társtervezők: Steiner Balázs, Safranka Péter, Gyulai Attila, Bujdosó Attila

 

Madártávlat a nagyobb összefüggésekről - Gelesz és Lenzsér
1/13
Madártávlat a nagyobb összefüggésekről - Gelesz és Lenzsér

Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér
2/13
Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér

Keresztmetszet a Fő térről a befutó kis utcák bemutatásával - Gelesz és Lenzsér
3/13
Keresztmetszet a Fő térről a befutó kis utcák bemutatásával - Gelesz és Lenzsér

Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér
4/13
Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér

Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér
5/13
Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér

Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér
6/13
Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér

Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér
7/13
Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér

Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér
8/13
Óbuda Fő tér - Gelesz és Lenzsér

HÉV megálló felől a felhővel és a Vasarely Múzeum új előterével
9/13
HÉV megálló felől a felhővel és a Vasarely Múzeum új előterével

A Fő tér új képe a Szentlélek tér felől
10/13
A Fő tér új képe a Szentlélek tér felől

Fő tér a Hajógyár utca felől, háttérben rehabilitált paneles lakóépülettel
11/13
Fő tér a Hajógyár utca felől, háttérben rehabilitált paneles lakóépülettel

Érkezés a Kórház utca felől, háttérben a Zichy Kastély
12/13
Érkezés a Kórház utca felől, háttérben a Zichy Kastély


 


Részletes bírálat:

A pályázó átgondolt rendszerben kapcsolja és osztja fel a terület 4 fő akciós területét

A déli, fő közlekedési csomópont (buszvégállomás,Hév,villamos), ahonnan a legtöbb gyalogos várható  kiteresedik és megfelelő méretű elosztó térré válik - beleéretve a budai promenád csatlakoztatását is,- érdekes gondolat a látványfelhő-védőtető mint építészeti elem. A Szentlélek téren a szobrot  körbejárhatóan kezeli és tágas funkcionális teret alkot  a kastély homlokzatához behúzott fasor, ami így nem szűkíti az átlátást a főtér látványa irányában. A két tér közötti jó a szerves kapcsolat a tölcséresen táguló tér szabadon hagyása a főtér felé. A főtéren érvényesülnek az épületek térfalai, nem próbálja meg erőltetett elemekkel ezeket más arányúvá tenni. Az esernyős sarok kávézó terasza újból szép arányú teresedéssel kapcsolódik a főtérhez, a hajógyár utca funkcionalitása (bolhapiac) elfogadható. A kastély és a sípos étterem melletti fák mint térdíszítő elemek  jelennek meg.

Minden irányból szerves kapcsolatot tesz lehetővé a később funkciókkal felruházható kastélykert és a funkciós terek között

A terv belső szerkezeti rendszere egységes könnyed és szabad térkapcsolatokat tesz lehetővé, mint funkcionális, mint látvány értelemben. Nem próbálja a tereket továbbszabdalni felesleges térválasztó látványelemekkel a különböző funkciós sávok kijelölésén túl.

A terület gazdasági kiszolgálása a kijelölt speciális burkolatsávokkal megoldott ahol adott időben a beszállítás, ill. a megkülönböztetett járművek közlekedhetnek.

A sokrétű Óbudai városkép adottságait elfogadja és nem használ olyan  téralkotó elemeket amelyek ezt megváltoztatnák szerény, alázatos megközelítéssel kezeli ezeket és a javasolt téralkotó elemeket elfogadhatók.

A meglévő és javasolt zöldterületek, fák, térburkolatok és elemek és felületek használata, mennyisége arányos. Kitér a kastélykert adottságait felismerő lehetőségek részletezésére, ami nem e pályázat feladata, de szerves egységet kell, hogy képezzen később az egész térséggel.

Közlekedési kapcsolatok a déli területen jól megoldottak a parkolók és buszok elhelyezése elfogadható

A különböző események (Óbudanap advent, borfalu) elhelyezésre megfelelő installációkkal készül, jól koncentrálódik a főtér körüli vendéglátás folyamatossága, ill. az alkalmi rendezvények időbeni lehatárolódása.

Az ütemezhetőség az arányos eszköz és anyagkezeléssel hihető szinten van tartva és így a gazdaságossági szint megvalósítható.

A pályamű értékei és hiányosságai összegzéseként megvételre javasolt.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk