/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Közélet, hírek

Bach Péter DLA a győri építészképzés új vezetője

1/1

Bach Péter. Portréfotó: Fenes Tamás DLA

?>
Bach Péter. Portréfotó: Fenes Tamás DLA
1/1

Bach Péter. Portréfotó: Fenes Tamás DLA

Bach Péter DLA a győri építészképzés új vezetője
Közélet, hírek

Bach Péter DLA a győri építészképzés új vezetője

2019.09.09. 11:20

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Győr

Építészek, alkotók:
Bach Péter

Cég, szervezet:
Széchenyi István Egyetem

Bach Péter DLA 2016 óta tanít docensként a Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Karának Építészettörténeti és Városépítési Tanszékén; korábban a BME Építészmérnöki Karán az Urbanisztika Tanszék egyetemi adjunktusa volt. A tanszékvezetői váltással a győri tanszék – a tervek szerint időlegesen és nem végleg – elköszön a már megalakulásában és az Építész Műteremház létrehozásában is kulcsszerepet játszó Czigány Tamás DLA-tól, akit természetesen visszavárnak az oktatásba.

Bach Péter 1996-ban diplomázott a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki Karán. 1996-1999 között a BME Építőművészeti Doktori Iskolájának hallgatója Locsmándi Gábor Phd témavezetésével; 2004-2006 között az ÉME Mesteriskola 18. ciklusának hallgatója. Hacking the #City című, dr. habil. Alföldi György DLA témavezetésével készült doktori értekezését 2015-ben védte meg a BME-n. Ehhez kapcsolódik az Alföldi Györggyel közösen 2014-ben alapított Urban Future Laboratory (UF Lab) a BME Urbanisztika Tanszékén, amely kimondottan a városi jövő kihívásait kutatja.

1996-1999 között a Wesselényi-Garay Andor és Osváth Gábor által vezetett GYÁR építésziroda munkatársa, 1999-től saját irodát működtet DB ARCh néven. 2000-2004 között a Rév8 Rt-vel működött együtt. 2006-tól tíz éven keresztül működtette a Kisgergely Csabával közösen alapított FUSION Építészirodát; 2016-tól Halmai Dénessel és Terbe Rita DLA-val közösen a FORMICONCEPT építészstúdió vezető munkatársa.

Oktatási tevékenysége 1996-tól a BME Urbanisztikai Tanszékének meghívott oktatójaként és külső konzulenseként indult. 2011-2016 között ugyanitt egyetemi adjunktus, majd 2016-tól a Széchenyi István Egyetem egyetemi docense, 2019-től tanszékvezetője. 2018-tól a Debreceni Egyetem Építészmérnöki Tanszékének meghívott oktatója is. 2014-ben az év konzulensének választották a BME Építészmérnöki Karának hallgatói.

A kinevezéshez az Építészfórum szerkesztősége is gratulál és jó munkát kíván!

Portréfotó: Fenes Tamás DLA

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk