// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Technológia

Csarnokok extra széles kapuval

1/6

Frisomat csarnokok extra széles kapuval

Frisomat csarnokok extra széles kapuval

Frisomat csarnokok extra széles kapuval

Frisomat csarnokok extra széles kapuval

Frisomat csarnokok extra széles kapuval

Frisomat csarnokok extra széles kapuval

Hirdetés
?>
Frisomat csarnokok extra széles kapuval
?>
Frisomat csarnokok extra széles kapuval
?>
Frisomat csarnokok extra széles kapuval
?>
Frisomat csarnokok extra széles kapuval
?>
Frisomat csarnokok extra széles kapuval
?>
Frisomat csarnokok extra széles kapuval
1/6

Frisomat csarnokok extra széles kapuval

Frisomat csarnokok extra széles kapuval

Frisomat csarnokok extra széles kapuval

Frisomat csarnokok extra széles kapuval

Frisomat csarnokok extra széles kapuval

Frisomat csarnokok extra széles kapuval

Csarnokok extra széles kapuval
Technológia

Csarnokok extra széles kapuval

2014.04.10. 13:07

Cikkinfó

Támogatott tartalom

Cég, szervezet:
Frisomat

Logisztikai és mezőgazdasági épületek, de leginkább repülőgéphangárok esetén szükség lehet olyan, extra méretű kapukra, amely akár a csarnok teljes homlokzati szélességében bejárást enged. Jó példa erre a franciaországi Auvergne-ban, a Frisomat által épített acélszerkezetes repülőgéphangár, melyre egy extra széles, 16 m szabad nyílású tolókapu került felszerelésre.

Az extra széles kapukat leggyakrabban a repülőgépek tárolására épített hangárok esetén alkalmazzák, de természetesen más felhasználási területen is többször felmerül ez az igény. A Frisomat által gyártott nagy szélességű hangárkapuk elemei, a padlóba süllyesztett speciális sínrendszer segítségével könnyen és gyorsan mozgathatóak, lehetővé téve ezzel a merevszárnyú repülőgépek manőverezés nélküli, gyors ki-, beállását. Az egyes kapuszárnyak külön-külön, az alsó vezetősínen, kézi erővel eltolhatóak, nyitott állapotban, a kapunyíláson kívül, egymás mögött helyezkednek el. Az extra széles tolókapu is a Frisomatra jellemző innovatív szemlélet, a folyamatos fejlesztés, a találékonyság és a rugalmasság eredménye.

Frisomat csarnokok extra széles kapuval
4/6
Frisomat csarnokok extra széles kapuval

A Frisomat kiváló minőségű, gyorsan és költséghatékonyan felépíthető repülőgép hangárokat tervez és gyárt. A hidegen hengerelt, nagy szilárdságú, de mégis légiesen könnyű, horganyzott acélszerkezetből készülő csarnokok elsősorban könnyű sportrepülőgépek tárolására alkalmasak, megvédve őket a legszélsőségesebb időjárási körülményektől is.

A nemzetközi gyártó és kivitelező cég csarnokmegoldásainál a speciálisan tervezett csomóponti elemek kialakítása a legbonyolultabb feltételeknek is eleget tesz. Mindez a hosszú élettartamú, egyedi igények szerint előre gyártott acél szerkezeti elemek esztétikus megjelenésével párosul. Az innovatív megoldásnak számító extra széles, egymásra csúsztatható ajtóelemekkel akár egy teljes oldalfal nyithatóvá válhat, ami a hangárépületek esetében különösen előnyös megoldás. Ugyanis a kisebb méretű, merevszárnyú repülőgépek egy extra széles ajtóelemnél manőverezés nélkül képesek ki- és beparkolni, miközben a ki- és begördülés is akadálytalan lehet a talajba ágyazott sínrendszernek köszönhetően.

Két további példa a Frisomat extra széles tolókapuira

Az extra széles hangárkapu előnyeit jól mutatja a spanyolországi Albacete-ben lévő, 30 m széles, 37 m hosszú és 11,2 m magas helikopter hangár. A sürgősségi mentőhelikopterek az extra széles kaput kihasználva, a riasztás követően azonnal, időveszteség nélkül elhagyhatják a csarnokot.

Frisomat csarnokok extra széles kapuval
5/6
Frisomat csarnokok extra széles kapuval

Az ultrakönnyű sportgépek tárolására Luxemburgban felépített három külön álló hangár esetében is kiemelt fontosságú volt az extra széles kapu, hiszen az oktatást végző pilóták naponta többször is ki- bemanővereznek a repülőgépekkel.

A repülőgép hangárok, az összes többi Frisomat csarnoktípushoz hasonlóan, a későbbiekben könnyen és gyorsan bővíthetőek. Erről, és a Frisomat további ajánlatairól bővebben olvashat honlapunkon.

(x)

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.