Közélet, hírek

Döntés a Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Programról

1/1

forrás: BFVT Kft., 2016. eleji terv

?>
forrás: BFVT Kft., 2016. eleji terv
1/1

forrás: BFVT Kft., 2016. eleji terv

Döntés a Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Programról
Közélet, hírek

Döntés a Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Programról

2017.01.09. 13:14

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország, _Magyarország

Vélemények:
1

Dosszié:

Határozatban döntött a kormány az állami tulajdonú sportinfrastruktúra-fejlesztések megvalósításáról, a fejlesztések következő lépéseként megkezdődhet a tervpályázati eljárások lebonyolítása. A koncepció részeként többek között egy új velodrom kerül az egykori Óbudai Gázgyár területére, és a Népliget sportolásra hasznosított területe is megújul.

A kormány az 1839/2016. (XII. 23.) határozattal elfogadta a részére bemutatott Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Program (a  továbbiakban: Kemény Ferenc Program) koncepcióját, amelynek célja a hazai verseny-, utánpótlás- és szabadidősport számára magasabb színvonalú sportszolgáltatások nyújtása, az  olimpiai felkészülés sportszakmai feltételeinek megfelelő biztosítása, továbbá egyes sportágak elterjedésének és hozzáférhetőségének javítása az  állami tulajdonú sportinfrastruktúrafejlesztések megvalósítása révén.

A Kemény Ferenc Program részeként 2017 és 2022 között az alábbi fejlesztési elemek valósulnak majd meg:

  • Budapesti Xtrém Szabadidő Park - Budapest XXI. kerület, Észak-Csepel
  • Dunai Evezős Központ - Ráckevei (Soroksári) Duna ág
  • Budapesti Atlétikai Stadion és szabadtéri edzőpályák - Budapest IX. kerület, Vituki Sport és Szabadidőközpont, valamint Budapest XXI. kerület, Észak-Csepel
  • Fedett pályás atlétikai multifunkciós csarnok - Budapest XXI. kerület, Észak-Csepel
  • Új Budapesti Teniszközpont - Budapest XXI. kerület, Észak-Csepel
  • Új Budapesti Velodrom Budapest - III. kerület, volt Fővárosi Gázgyár területe
  • Takács Károly Nemzeti Lövészeti Központ - ORFK RSZKK Nagytétényi lőtér
  • Nemzeti Lovas Központ - Üllői Tangazdaság, Üllő
  • Új jégcsarnok, uszoda és futókör - Budapest XIV. kerület, Budapesti Olimpiai Központ
  • BOK Sportcsarnok– új „B“ Csarnok - Budapest XIV. kerület, Budapesti Olimpiai Központ
  • A Népliget jelenleg is sportolásra hasznosított területe - Budapest X. kerület, Népliget

A Kemény Ferenc Program előkészítése és ütemezett megvalósítása érdekében 744,8 millió forint egyszeri jellegű átcsoportosítását rendelték el a Nemzeti Olimpiai Központ beruházás támogatása jogcímcsoport terhére.

forrás: Magyar Közlöny

 

Vélemények (1)
Hartmann György Sándor
2017.01.19.
12:33

Kedves Imre!

Elnézést, hogy késve és itt válaszolok, egy korábban feltett kérdésedre, íme az 1054-es kormányhatározat, amely meghatározta az Olimpiával összefüggő infrastrukturális fejlesztéseket – és erre ment ki a kormánygarancia , az M1-es kivételével, az Olimpiai Bizottság felé.

1. melléklet az 1054/2016. (II. 15.) Korm. határozathoz

A 2024. évi XXXIII. Olimpiai Játékok és a XVII. Paralimpiai Játékok budapesti megrendezése szempontjából kulcsfontosságú közlekedési infrastruktúra-fejlesztési beruházások

Sorszám

Beruházás megnevezése

Vonatkozó stratégia

Projekt előkészítésére kötelezett szervezet

 1. a)

Tervezési előkészítés a budapesti elővárosi vasúti közlekedés fejlesztésére (S-Bahn) - Az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése érdekében háromvágányú kapcsolat tervezése Kelenföld és Ferencváros állomások között, valamint új elővárosi megállók kialakítása (Danubius, Népliget-Fradiváros) és a budapesti Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítésének tervezésére.

Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia (S-Bahn koncepció)

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

 1. b)

Tervezési előkészítés a 150-es számú vasútvonal korrekciójára - A 150-es vasútvonal Soroksári út menti nyomvonalának áthelyezése a Határ út és a Kvassay Jenő út közötti szakaszon, összhangban Budapest hosszú távú városfejlesztési-, valamint az Olimpiai Pályázat Olimpiai park klaszterre vonatkozó fejlesztési terveivel.

Budapest 2030 hosszú távú városfejlesztési koncepció

MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság

 2.

Tervezési előkészítés az M1-es autópálya 2x3 sávra bővítésére Győr és Budapest között - Az autópálya 2x3 forgalmi sávra való szélesítésének tervezése az M0 és M19 csomópontok között.

Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

 3.

Tervezési előkészítés az M7-es autópálya 2x3 sávra bővítésére Balatonvilágos és Budapest között - Az autópálya jobb pályájának 3 forgalmi sávra történő szélesítése az M0 autóút és 710 sz. főút (leendő M8-as csomópont) csomópontok között.

Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

 4.

Tervezési előkészítés a Galvani úti közúti híd és kapcsolódó úthálózat építésére - Új 2x3 sávos közúti Duna híd tervezése a Galvani út Illatos út vonalában. A kapcsolódó úthálózat tervezési határa a Fehérvári út - Üllői út közötti szakaszra terjed ki.

Budapest 2030 hosszú távú városfejlesztési koncepció

Budapest Főváros Önkormányzata / NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

 5.

Tervezési előkészítés a H6-os ráckevei HÉV vonal fejlesztéséhez és az egységes fővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési hálózatba való integrálásához - A ráckevei HÉV vonal Budapest és elővárosának közlekedési rendszerében betöltött helyzetének felülvizsgálata, fejlesztésének és az egységes fővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési hálózatba való integrációja feltételrendszerének megteremtése oly módon, hogy a vonal a Határ út és a Kvassay Jenő út közé eső szakasza összhangban legyen az Olimpiai Pályázat Olimpiai park klaszter vonatkozó fejlesztési terveivel, illetve tekintettel a jövőbeni utazási szokások és az utasszám változásával járó potenciális fejlesztési igényekre.

Balázs Mór Terv

Budapest Főváros Önkormányzata / NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

 6.

Tervezési előkészítés a H7-es csepeli HÉV fővárosi villamos hálózatba való integrálásához - A csepeli HÉV vonal közúti villamos üzemmódra való áttervezése és bekötése a 2-es villamos vonalába, valamint a nagykörúti villamos vonalhoz való csatlakozás kialakítása a Boráros téren, összhangban az Olimpiai Pályázat Olimpiai park klaszterre vonatkozó fejlesztési terveivel, illetve tekintettel a jövőbeni utazási szokások és az utasszám változásával járó potenciális fejlesztési igényekre. Ezzel párhuzamosan megtervezendő a jelenlegi HÉV vonal elbontása a Boráros tér- Közvágó híd közötti szakaszon.

új fejlesztési javaslat

Budapest Főváros Önkormányzata / NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

 7.

Tervezési előkészítés a MillFAV rekonstrukciójához és a járműbeszerzéséhez - A Millenniumi Földalatti vasút rekonstrukciója és akadálymentesítése, új megálló létesítésével az 1-es villamos Kacsóh Pongrác úti megállójánál, valamint a vonal meghosszabbítása a Vigadó térig, átszálló kapcsolatot adva a 2-es villamoshoz, illetve az új gördülőállomány műszaki specifikációjának kidolgozása, igazodva a BKK Zrt. már megkezdett előkészítési projektjéhez.

Balázs Mór Terv

Budapest Főváros Önkormányzata

 

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk