Közélet, hírek

Döntés a Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Programról

1/1

forrás: BFVT Kft., 2016. eleji terv

?>
forrás: BFVT Kft., 2016. eleji terv
1/1

forrás: BFVT Kft., 2016. eleji terv

Döntés a Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Programról
Közélet, hírek

Döntés a Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Programról

2017.01.09. 13:14

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország, _Magyarország

Vélemények:
1

Dosszié:

Határozatban döntött a kormány az állami tulajdonú sportinfrastruktúra-fejlesztések megvalósításáról, a fejlesztések következő lépéseként megkezdődhet a tervpályázati eljárások lebonyolítása. A koncepció részeként többek között egy új velodrom kerül az egykori Óbudai Gázgyár területére, és a Népliget sportolásra hasznosított területe is megújul.

A kormány az 1839/2016. (XII. 23.) határozattal elfogadta a részére bemutatott Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Program (a  továbbiakban: Kemény Ferenc Program) koncepcióját, amelynek célja a hazai verseny-, utánpótlás- és szabadidősport számára magasabb színvonalú sportszolgáltatások nyújtása, az  olimpiai felkészülés sportszakmai feltételeinek megfelelő biztosítása, továbbá egyes sportágak elterjedésének és hozzáférhetőségének javítása az  állami tulajdonú sportinfrastruktúrafejlesztések megvalósítása révén.

A Kemény Ferenc Program részeként 2017 és 2022 között az alábbi fejlesztési elemek valósulnak majd meg:

  • Budapesti Xtrém Szabadidő Park - Budapest XXI. kerület, Észak-Csepel
  • Dunai Evezős Központ - Ráckevei (Soroksári) Duna ág
  • Budapesti Atlétikai Stadion és szabadtéri edzőpályák - Budapest IX. kerület, Vituki Sport és Szabadidőközpont, valamint Budapest XXI. kerület, Észak-Csepel
  • Fedett pályás atlétikai multifunkciós csarnok - Budapest XXI. kerület, Észak-Csepel
  • Új Budapesti Teniszközpont - Budapest XXI. kerület, Észak-Csepel
  • Új Budapesti Velodrom Budapest - III. kerület, volt Fővárosi Gázgyár területe
  • Takács Károly Nemzeti Lövészeti Központ - ORFK RSZKK Nagytétényi lőtér
  • Nemzeti Lovas Központ - Üllői Tangazdaság, Üllő
  • Új jégcsarnok, uszoda és futókör - Budapest XIV. kerület, Budapesti Olimpiai Központ
  • BOK Sportcsarnok– új „B“ Csarnok - Budapest XIV. kerület, Budapesti Olimpiai Központ
  • A Népliget jelenleg is sportolásra hasznosított területe - Budapest X. kerület, Népliget

A Kemény Ferenc Program előkészítése és ütemezett megvalósítása érdekében 744,8 millió forint egyszeri jellegű átcsoportosítását rendelték el a Nemzeti Olimpiai Központ beruházás támogatása jogcímcsoport terhére.

forrás: Magyar Közlöny

 

Vélemények (1)
Hartmann György Sándor
2017.01.19.
12:33

Kedves Imre!

Elnézést, hogy késve és itt válaszolok, egy korábban feltett kérdésedre, íme az 1054-es kormányhatározat, amely meghatározta az Olimpiával összefüggő infrastrukturális fejlesztéseket – és erre ment ki a kormánygarancia , az M1-es kivételével, az Olimpiai Bizottság felé.

1. melléklet az 1054/2016. (II. 15.) Korm. határozathoz

A 2024. évi XXXIII. Olimpiai Játékok és a XVII. Paralimpiai Játékok budapesti megrendezése szempontjából kulcsfontosságú közlekedési infrastruktúra-fejlesztési beruházások

Sorszám

Beruházás megnevezése

Vonatkozó stratégia

Projekt előkészítésére kötelezett szervezet

 1. a)

Tervezési előkészítés a budapesti elővárosi vasúti közlekedés fejlesztésére (S-Bahn) - Az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése érdekében háromvágányú kapcsolat tervezése Kelenföld és Ferencváros állomások között, valamint új elővárosi megállók kialakítása (Danubius, Népliget-Fradiváros) és a budapesti Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítésének tervezésére.

Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia (S-Bahn koncepció)

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

 1. b)

Tervezési előkészítés a 150-es számú vasútvonal korrekciójára - A 150-es vasútvonal Soroksári út menti nyomvonalának áthelyezése a Határ út és a Kvassay Jenő út közötti szakaszon, összhangban Budapest hosszú távú városfejlesztési-, valamint az Olimpiai Pályázat Olimpiai park klaszterre vonatkozó fejlesztési terveivel.

Budapest 2030 hosszú távú városfejlesztési koncepció

MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság

 2.

Tervezési előkészítés az M1-es autópálya 2x3 sávra bővítésére Győr és Budapest között - Az autópálya 2x3 forgalmi sávra való szélesítésének tervezése az M0 és M19 csomópontok között.

Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

 3.

Tervezési előkészítés az M7-es autópálya 2x3 sávra bővítésére Balatonvilágos és Budapest között - Az autópálya jobb pályájának 3 forgalmi sávra történő szélesítése az M0 autóút és 710 sz. főút (leendő M8-as csomópont) csomópontok között.

Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

 4.

Tervezési előkészítés a Galvani úti közúti híd és kapcsolódó úthálózat építésére - Új 2x3 sávos közúti Duna híd tervezése a Galvani út Illatos út vonalában. A kapcsolódó úthálózat tervezési határa a Fehérvári út - Üllői út közötti szakaszra terjed ki.

Budapest 2030 hosszú távú városfejlesztési koncepció

Budapest Főváros Önkormányzata / NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

 5.

Tervezési előkészítés a H6-os ráckevei HÉV vonal fejlesztéséhez és az egységes fővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési hálózatba való integrálásához - A ráckevei HÉV vonal Budapest és elővárosának közlekedési rendszerében betöltött helyzetének felülvizsgálata, fejlesztésének és az egységes fővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési hálózatba való integrációja feltételrendszerének megteremtése oly módon, hogy a vonal a Határ út és a Kvassay Jenő út közé eső szakasza összhangban legyen az Olimpiai Pályázat Olimpiai park klaszter vonatkozó fejlesztési terveivel, illetve tekintettel a jövőbeni utazási szokások és az utasszám változásával járó potenciális fejlesztési igényekre.

Balázs Mór Terv

Budapest Főváros Önkormányzata / NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

 6.

Tervezési előkészítés a H7-es csepeli HÉV fővárosi villamos hálózatba való integrálásához - A csepeli HÉV vonal közúti villamos üzemmódra való áttervezése és bekötése a 2-es villamos vonalába, valamint a nagykörúti villamos vonalhoz való csatlakozás kialakítása a Boráros téren, összhangban az Olimpiai Pályázat Olimpiai park klaszterre vonatkozó fejlesztési terveivel, illetve tekintettel a jövőbeni utazási szokások és az utasszám változásával járó potenciális fejlesztési igényekre. Ezzel párhuzamosan megtervezendő a jelenlegi HÉV vonal elbontása a Boráros tér- Közvágó híd közötti szakaszon.

új fejlesztési javaslat

Budapest Főváros Önkormányzata / NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

 7.

Tervezési előkészítés a MillFAV rekonstrukciójához és a járműbeszerzéséhez - A Millenniumi Földalatti vasút rekonstrukciója és akadálymentesítése, új megálló létesítésével az 1-es villamos Kacsóh Pongrác úti megállójánál, valamint a vonal meghosszabbítása a Vigadó térig, átszálló kapcsolatot adva a 2-es villamoshoz, illetve az új gördülőállomány műszaki specifikációjának kidolgozása, igazodva a BKK Zrt. már megkezdett előkészítési projektjéhez.

Balázs Mór Terv

Budapest Főváros Önkormányzata

 

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PALATINUS // Egy hely + Építészfórum

2021.10.13. 10:43
00:06:31

Az 1930-as években Janáky István és Szőke Károly tervei alapján a Margitsziget egyik legnépszerűbb pontja, a Palatinus Strand, vagy becenevén a Pala. A magyar modernizmus színvonalas alkotása 2017-ben újulhatott meg Nagy Csaba és az Archikon közreműködésével. Az Egy hely mai részéből a Pala és a margitszigeti fürdőkultúra történetével ismerkedhetünk meg.

Az 1930-as években Janáky István és Szőke Károly tervei alapján a Margitsziget egyik legnépszerűbb pontja, a Palatinus Strand, vagy becenevén a Pala. A magyar modernizmus színvonalas alkotása 2017-ben újulhatott meg Nagy Csaba és az Archikon közreműködésével. Az Egy hely mai részéből a Pala és a margitszigeti fürdőkultúra történetével ismerkedhetünk meg.

Nézőpontok/Történet

A PÁCINI MÁGOCSY-KASTÉLY // Egy hely + Építészfórum

2021.09.08. 16:03
00:06:34

A pácini várkastély hazánk késő-reneszánsz építészetének fontos alkotása, jellegzetes saroktornyaival, gyilokjárójával és cserépkályháival Észak-Magyarország egyik legszebb műemléke. Az Építészfórum és az Egy hely közös sorozatának mai részében ezt a XVI. századi épületet ismerhetjük meg.

A pácini várkastély hazánk késő-reneszánsz építészetének fontos alkotása, jellegzetes saroktornyaival, gyilokjárójával és cserépkályháival Észak-Magyarország egyik legszebb műemléke. Az Építészfórum és az Egy hely közös sorozatának mai részében ezt a XVI. századi épületet ismerhetjük meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk