Közélet, hírek

Épül a Corvin 5 irodaház a Corvin sétány végén

1/5

C5 irodaház - építészek: Csillag Katalin, Gunther Zsolt - forrás: Futureal

?>
C5 irodaház - építészek: Csillag Katalin, Gunther Zsolt - forrás: Futureal
?>
C5 irodaház - építészek: Csillag Katalin, Gunther Zsolt - forrás: Futureal
?>
C5 irodaház - építészek: Csillag Katalin, Gunther Zsolt - forrás: Futureal
?>
C5 irodaház - építészek: Csillag Katalin, Gunther Zsolt - forrás: Futureal
?>
C5 irodaház - építészek: Csillag Katalin, Gunther Zsolt - forrás: Futureal
1/5

C5 irodaház - építészek: Csillag Katalin, Gunther Zsolt - forrás: Futureal

Épül a Corvin 5 irodaház a Corvin sétány végén
Közélet, hírek

Épül a Corvin 5 irodaház a Corvin sétány végén

2017.07.12. 12:20

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Gunther Zsolt, Csillag Katalin

Cég, szervezet:
Futureal

A Csillag Katalin és Gunther Zsolt (3h építésziroda) tervei szerint és a Futureal-csoport fejlesztésében a legmodernebb, környezetbarát technológiai megoldásokkal megvalósuló irodaépület első ütemét várhatóan 2018 végén adják át. A Corvin-negyed keleti oldalán, a Nokia Skypark közvetlen szomszédságában helyezkedik majd el a két ütemben megépülő, összesen 27 000 négyzetméteres Corvin 5 irodaház.

A 90 millió euró értékű épületegyüttes az elsők között részesülhet Well Building minősítésben Magyarországon, mivel az irodaházat már regisztrálták a nemzetközi folyamatban. A Corvin Sétányon épülő új irodakomplexumot a digitális korszak elvárásainak megfelelően tervezték. A Futureal-csoport épületegyüttesének finanszírozására összesen több mint 45 millió euró (mintegy 14 milliárd forint) értékben biztosít hitelt tíz éves futamidőre az Erste Bank. A Corvin 5 első üteme 14 200 négyzetméter, a második 12 800 négyzetméter bérbeadható területtel rendelkezik majd. A két ütem átadása között mindössze hat hónap telik el. Az új komplexummal 100 ezer négyzetméterre növekszik majd a Corvin-irodák összes bérbeadható területe. 


C5 irodaház - építészek: Csillag Katalin, Gunther Zsolt - forrás: Futureal
3/5
C5 irodaház - építészek: Csillag Katalin, Gunther Zsolt - forrás: Futureal



Az ’A’ kategóriás Corvin 5 irodaház a legmagasabb nemzetközi sztenderdeknek is megfelel, már tervezési fázisában megszerezte a BREEAM Very Good fenntarthatósági tanúsítványt. Az irodaépület ugyancsak regisztrálva lett a Well Building Standard (WELL) minősítési folyamatban. Az International Well Building Institute nemzetközi besorolása a dolgozók egészségi állapotára és közérzetére pozitív hatást gyakorló szempontokat ismeri el. Az irodakomplexum építésénél nagy hangsúlyt fektetnek a zöld környezet kialakítására, az épület földszintjén belső kert kap helyet, illetve az irodaház nagyméretű tetőterasszal is kiegészül, valamint automata árnyékoló, hővisszanyerő gépészeti rendszerrel, napkollektorokkal, biciklitárolókkal, zuhanyzókkal, víztakarékos szaniterekkel, valamint elektromosautó-töltőkkel is felszerelik majd. A Corvin 5 tervezésénél kiemelt figyelmet kapott a technológiai vállalatok számára meghatározó magasabb elektromos kapacitás, valamint a folyamatos, szünetmentes működést biztosító rendszerek, a kétoldali független elektromos betáp is.


C5 irodaház - építészek: Csillag Katalin, Gunther Zsolt - forrás: Futureal
4/5
C5 irodaház - építészek: Csillag Katalin, Gunther Zsolt - forrás: Futureal



Az irodaház előtt kialakított városi tér szoborral, szökőkúttal, valamint pihenőfelületekkel várja a járókelőket. A Corvin 5 környékén mintegy 100 üzlet, éttermek, kávézók, fitnesz-wellness központ, gyors mosoda, posta, bankfiókok és mozi is található. „A Corvin 5 megvalósulásával 100 ezer négyzetméternyi bérbeadható területet tudunk nyújtani Budapest egyik legfrekventáltabb terültén, a Corvin-negyedben, és ezzel egy teljes városrésznek adunk új lendületet. A Corvin 5 megoldásai lehetővé teszik, hogy az épület technológiai fellegvárként szolgálja ki a jövőbeni bérlők legmagasabb igényeit is." – mondta Futó Gábor, a Futureal-csoport alapítója.

forrás: sajtóközlemény

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk