Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Egyéb cikkek

Esztergom "Lépcsős híd"

1/9

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

?>
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
?>
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
?>
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
?>
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
?>
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
?>
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
?>
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
?>
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
?>
1/9

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom
Egyéb cikkek

Esztergom "Lépcsős híd"

2009.02.17. 13:48

„A terület alkalmas a modern építészet befogadására, jól kiegészítve a belváros történelmi jellegét. A magyar modern építészet kapcsolata a Dunával az 1930-as évek óta hagyománynak tekinthető." Díjazásban nem részesült pályamű:KÖZTI ZRT.tervezők: Tima Zoltán, Ráti Orsolya, Lamos Péter, Szabó Dávid

Díjazásban nem részesült pályamű:
KÖZTI ZRT.
tervezők: Tima Zoltán, Ráti Orsolya, Lamos Péter, Szabó Dávid
tájépítész: Mohácsi Sándor (S73 Kft.)

 

 

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
1/9
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
2/9
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
3/9
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
4/9
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
5/9
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
6/9
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
7/9
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI
8/9
Esztergom Lépcsős híd - KÖZTI

 

Részlet a koncepcióból

Part
A Duna alapvető eleme a part menti városoknak, azonban a víz fizikai közelsége csak bizonyos helyeken és pontszerűen élvezhető.
Az újonnan kialakuló partszakasz közvetlen közelségbe szeretné hozni a Dunát, annak is egyik legkülönlegesebb részét, a Kis-Dunát.
A part egy hosszú szakaszon érzékelhetővé teszi a Kis-Duna nyugalmát.
Ez a hosszanti elem kis részekből áll össze egy egységes egésszé. Magába olvasztja a sétányról lefutó rámpát, a csónaktároló és a kávézó építményét, lépcsősorokat, padokat, növényzetet.
A parti sétány a sziget egész vonalára továbbrajzolható elem.

Sétány
A város kedvelt helye az Erzsébet Parkot és a belvárost összekötő Kis-Duna sétány, mely a Bottyán hídnál megszakad.
A Kis-Duna sétány folytatásaként létrejövő part menti út a korzózáson túl a szabadidős elfoglaltságoknak is helyet biztosít.
A sétány alapvetően a már meglévő fasorra fűződik fel, annak sávos felosztását követi. A hosszanti elemek két kategóriából tevődnek össze. Közvetlenül a part mentén találhatók a lassú haladást szolgáló elemek: gyalogosjárda, padok, lépcsők, rámpák. A fasorok közt húzódnak a gyorsabb közlekedésre alkalmas sávok: széles sétány, kerékpárút, futópálya.
A sétányon található utcabútorok a part anyagából építkeznek, monolit beton padok, valamint ezeket kiegészítendő rozsdamentes, formatervezett tárgyak, hulladékgyűjtő, lámpaoszlop, pad, kerékpártároló.

A beépítés
A sziget északi részén lévő nagy méretű épületek léptéke nem illeszkedik a hely hangulatához, ezek további terjeszkedését megakadályozandó, kisebb léptékű épületek helyezendők el a terület maradék részén.
A terület alkalmas a modern építészet befogadására, jól kiegészítve a belváros történelmi jellegét.
A beépítés egy olyan struktúrát vázol fel, amely első elemének tekinti a zeneiskolát és az épülő fürdőházat, további részei középtávon valósulnának meg. Elsőként a tervezésre szigorúan kijelölt területen épülne meg a beépítés, majd folytatva a rendszert a Kis-Duna mentén létrejönne egy egységes megjelenést adó szövet.
A beépítés jellege részben kötött, részben szabad, az így felépülő épületek egységes korszellemet képviselhetnének.
A magyar modern építészet kapcsolata a Dunával az 1930-as évek óta hagyománynak tekinthető.

Park
A hely adottságainak köszönhetően, valamint a beépítés pavilonos jellegéből adódóan a sétányt egy városi park egészíti ki.
A park az épületeknek egységes zöld hátteret biztosít, a helyszínen található intenzív növényzetet megőrizve, magába integrálva.
Esztergom alapvetően zöld város, így nincs égető szüksége újabb hasonló jellegű területre, ezért a parkot regionális jelentőségű elemekkel célszerű feltölteni. Ilyen elemek lehetnek például a korcsoportos játszótér, a felmászóváz és a gördeszkapálya.

Gépkocsiforgalom, parkolás
A sziget három ponton közelíthető meg gépkocsival, a Bottyán hídon, a Mária Valéria hídon és az újonnan épült elkerülő hídon. A két új híd megjelenésével alapvetően megváltozott a sziget autós forgalma.
Törekedni kell a Bottyán híd tehermentesítésére, a forgalom időszakos elterelésével.
Megfelelő mennyiségű és minőségű parkolóhelyet kell biztosítani a szigetre érkező sportolni vágyók számára, viszont korlátozni kell az autók számát, mert a belváros közelségéből és a jó megközelíthetőségből adódóan sokan parkolóként használják a szigetet.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.