/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Helyek/Tájépítészet

Felújították a Hajógyári-sziget sportparkját

1/1

Új sportpark a Hajógyári-szigeten. Forrás: FŐKERT

?>
Új sportpark a Hajógyári-szigeten. Forrás: FŐKERT
1/1

Új sportpark a Hajógyári-szigeten. Forrás: FŐKERT

Felújították a Hajógyári-sziget sportparkját
Helyek/Tájépítészet

Felújították a Hajógyári-sziget sportparkját

2020.06.22. 16:30

Cikkinfó

Szerzők:
Fürdős Zsanett

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

A Hajógyári-szigeten ma átadták a felújított sportparkot, mely fejlesztés keretében 1700 m2-rel nőtt a park zöldfelülete, a sziget ökológiai viszonyaihoz illeszkedő fákat ültettek, valamint a helyszín újdonságaként rovarhotelt is telepítettek.

Akár épített, akár természetes környezet vesz minket körül, annak ápoltsága, milyensége hatással van közérzetünkre, életminőségünkre. A helyszín átfogó fejlesztése régóta kérdés volt, a sportpark most a „Budapest 2019 – Európa Sportfővárosa" program keretében valósult meg, a tervezést és a kivitelezést a FŐKERT Nonprofit Zrt. végezte. A koncepcióban cél volt, hogy úgy modernizálják a sportfunkciót, hogy az jól illeszkedjen a parki környezetbe és egyszerre több korosztályt, igényt is kiszolgáljon. Így az aktív rekreációs lehetőségét bővítve helyet kapott egy gumiburkolatos sportpálya, két gyepes röplabdapálya, ping-pong asztal, fitnesz tér, valamint burkolt és gyepes pihenőterek. Sőt, a park területén mostantól wifi is elérhető, így még az edzéstervünket is online tudjuk a helyszínen nyomon követni.

Az elhagyatott sportpályák elbontása során több mint 3200 m2 burkolatot szedtek fel, ezáltal a zöldfelület 1700 m2-rel növekedett. A bejárati útvonalak mentén burkolt pihenőhelyek, utcabútorok, ivókút és kerékpártárolók találhatók. A fejlesztés során a helyi zöldfelület megújult, biodiverz évelőkkel gazdagított növényágyásokkal egészült ki a többszintes növényállomány. A vezérigazgató a helyszín újdonságaként számolt be arról, hogy a terület szélén, a ligetes faállomány védelmében rovarhotel telepítése történt meg, amely a pollinátorok, azaz a beporzó rovarok élőhelyét gazdagítja.

A területről eltávolították a balesetveszélyesnek minősített fákat, helyükre 60 db extra méretű fa került elültetésre. A sziget speciális ökológiai viszonyait szem előtt tartva az új fafajták az időszakosan magas talajvíz szintet jól viselik, párás környezetben jól teljesítenek, a tavaszi virágzás során pedig kellemes illatot árasztanak, nyugalmat és szemet gyönyörködtető színpompás látványt nyújtanak.

Forrás: FŐKERT

 

 

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk